Skocz do zawartości

Problem z silnikiem ducato 1.9 td


Marta Kowalczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj!

Przyczyny mogą być różne,w  kwestii ubywającego płynu

1-czy widać plamę pod samochodem tak jak pisze Commander

2-może ubywać przez nieszczelność pompy wody

3-piszesz wymieniono uszczelkę pod głowicą,jaki powód?.

4.jak dużo ubywa tego płynu?.

Po wymianie uszczelki było sprawdzane ciśnienie w cylindrach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD pytań:

5. czy głowica była testowana na szczelność?

6. Czy sprawdzano zawartość spalin w płynie chłodniczym?

7. Czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym?

8. Czy była sprawdzana chłodnica EGR (jeśli takowa jest)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Splanowana była głowica i wymieniona uszczelka. Pompa wody jest nowa. Po nocy gdy go odpalam jest nierówna praca silnika przez ok 30 s potem chodzi w miarę równe gdy osiągnie temp 50 stopni zaczyna nierowno pracować i dymić na bialo niebiesko. Jak się rozgrzeje do 90 stopniu chodzi rowno i przestaję dymić. Po otwarciu korka wlewu oleju mocno paruje.nie wywala zbiorniczkiem wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9td w ducato to może jeszcze być silnik PSA z rodziny XUD czyli z jeszcze komorami wirowymi (wtrysk pośredni), bez EGR, pompa wtryskowa jeszcze chyba tłoczkowa. Zdaje się że to tam kładli Ale nawet fiatowskie 1.9TD to też była zdaje się taka klasyka (normalna pompa, komory wirowe) - jeśli tak, to EGRu z chłodnicą nie ma

Właśnie:

- czy głowica była sprawdzona na szczelność (w dieslach równie ważne, co planowanie)

- czy przy montażu zostały założone nowe śruby głowicy (na śrubach z demontażu zwykle nie dociągnie się porządnie głowicy, bo są wyciągnięte, zerwać może się nie zerwą, ale będą się "ciągneły" przy dokręcaniu)

mocno paruje spod korka - paruje, czyli co? spaliny? jak spaliny, to od przedmuchów przez pierścienie, gdyby to było od płynu chłodzącego, byłby po jakimś czasie od naprawy korek wlewu oleju oblepiony maziają o kolorze kawy z mlekiem)

- czy węże wodne robią się mocno sztywne gdy się nagrzeje [trudno je zgnieść ręką]? (świadczyłoby o tym, że spaliny dostają się do układu chłodzenia, nie musi aż wywalać płynu przez zbiorniczek, ani nawet go pienić)

Pierwszą rzeczą jeśli ubywa płynu, i nie widać na silniku żeby gdzieś ciekło, ani wykwitów od odparowanego wyciekającego na gorące elementy płynu,  to sprawdzić czy:

- nie leci gdzieś z nagrzewnicy lub zaworów nagrzewnicy (tej w ogrzewaniu);

- jeśli jest chłodnica oleju działająca na zasadzie wymiennika ciepła ciecz chłodząca-olej - czy płyn chłodzący nie przedostaje się do oleju tamtędy (ale: byłaby maziaja na spodniej stronie pokrywy zaworów/korku wlewu oleju)

- jeżeli jest EGR z wymiennikiem (jeśli jest to jakiś nowszy silnik, niż te, o których wspomniałem na wstępie, ale wątpię) - czy jest szczelny (nie puszcza płynu w chłodzone spaliny)

[często pomijane sprawdzenia, uszczelka, uszczelka itd, a tu zonk, bo leciało np. z nagrzewnicy]. jeśli żadne z w/w, to w pierwszej kolejności należałoby podjechać do kogoś, kto sprawdzi testerem na zbiorniczku wyrównawczym, czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia, dobrze byłoby to przy opisanych objawach zacząć próbę na nie do końca nagrzanym silniku (czyli np. wtedy kiedy telepie od ok. 50 stopni). Sprawdzenie szybkie, łatwe, bezinwazyjne i mało kosztowne, jak są spaliny w układzie chłodzenia, sytuacja staje się jasna lub co najmniej jaśniejsza (uszczelka, pękniecie w głowicy, pęknięcie w bloku - w kolejności, z jakim prawdopodobieństwem może się to zdarzyć). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozdzielił te dwa tematy. Nie wydaje mi się aby tak znikomy pobór płynu miał wpływ na jakość w komorze spalania. Czyli pozostaje diagnostyka układu wtryskowego, biały dym sugeruje na słabe ciśnienie na pompie i/lub lejące wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki 1.9TD się mocno przegrzewają i trzeba z nimi ostrożnie nie dawać w d.....  ty górki nie widzisz a on już ją widzi są dosyć częste przypadki tego silnika że jak go przegrzejesz to głowica może się odkształcić i może to być efekt tego właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.