Skocz do zawartości

Lodówka Thetford N4000 C2 problem z zasilaniem 230 i 12v


Mirek123

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Mam problem z prawie nową lodówka Thetford n4000, a mianowicie odbierając ją z salonu miała sprawdzane zasilanie na 230v oraz gaz i wszystko działało prawidłowo. Po podpięciu zasilania 12v przestała mi działać elektryka. Zamontowałem baterie i na dzień dzisiejszy pracuje wyłącznie na gazie. Zasilania 230 i 12v dochodzą do sterownika na tyle lodówki ale na wyświetlaczu jedynie oba zasilania migają. Sprawdziłem bezpieczniki w sterowniku i są ok. Czy miał ktoś taki problem lub zna kontakt z serwisem gwarancyjnym Lodówek Thetforda w okolicy Lublina? 

16297434065406689523146256373975.jpg

16297434384696277886257049735831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu masz listę serwisów: https://www.thetford-europe.com/international/en-001/dealer-and-service-centres-locator

 

Ewentualnie możesz reklamować u dealera Twojej przyczepy

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jacek00 napisał:

 

Tu masz listę serwisów: https://www.thetford-europe.com/international/en-001/dealer-and-service-centres-locator

 

Ewentualnie możesz reklamować u dealera Twojej przyczepy

 

 

 

W dniu 11.05.2018 o 03:21, Kristofer napisał:

Witaj!
Ten rysunek jest faktycznie w kilku punktach niejasny :hmm: Moim zdaniem:
ad 1) przekrój przewodu / maksymalna jego długość przy założonym przekroju (wygląda na to, że w cm)
ad 2)  pin 10 gniazda powinien być podłączony bezpośrednio do instalacji samochodu "ACC" (nie przez moduł), natomiast pin 9 gniazda dołączony jest do bezpiecznika 15 A, który jest z kolei podłączony do bezpiecznika 30 A, a ten bezpośrednio do klemy plusowej akumulatora, czyli tak, jak widać to na załączonym rysunku dla tych dwóch wyprowadzeń gniazda.  Według mnie, moduł w tej wersji nie bierze udziału w sterowaniu stałym plusem i tym po wł. stacyjki w poz. "ACC".
Te moduły występują w różnych opcjach, więc nie zawsze ich główna wtyczka posiada wszystkie wyprowadzenia czynne (np. brak przewodu).
Stały plus i plus "po stacyjce" sterowne modułem, to rozwiązania opcjonalne. Przez brak opisu, również niejasna jest rola wyprowadzenia modułu "ACC Out".
Przekrój przewodu z tego wyprowadzenia kłóciłby się z takim przeznaczeniem (jeśli miałoby ono służyć do obsługi pin 10). Z drugiej strony, gdyby jednak, to długość tego przewodu jest niewielka, więc i spadek napięcia na tak krótkim odcinku nie będzie jakiś spektakularny (przewód idący dalej, powinien mieć już min. 2mm²
Mając praktyczny dostęp do modułu, można przetestować jego zachowanie i tym samym ustalić prawidłowość podłączeń.
Innym zagadnieniem są przekroje przewodów do lodówki, o których piszesz. Jeśli producent zbytnio nie chciał zaoszczędzić, to po stronie przyczepy powinieneś mieć przewody wychodzące z lodówki min 4 mm² (możesz to przecież sprawdzić). Nie zawsze i nie w każdej instalacji, przewody składające się na dany odcinek obwodu muszą mieć identyczny przekrój (np. 4, czy 6 mm²). Byłoby to najlepszym wyjściem, ale wystarczy, że w samej przyczepie zastosuje się przewody 4 lub 6 mm², a znacznie ograniczy to spadek napięcia tego obwodu. W takiej sytuacji, dalsza część owej instalacji (po stronie samochodu) może mieć np. 2,5 mm². Oczywiście lepiej by było, gdyby i tam zastosować zwiększony przekrój przewodów, ale jak widać z różnych przykładów opisywanych na forum, nie zawsze tak bywa, chyba, że robi się to we własnym zakresie.  
IMHO

 

Próbowałem reklamować u dealera, u którego kupiłem przyczepę, ale on chce całą przyczepę z lodówką na miejscu, a nie sam moduł. Wyprawa w dwa razy do Wrocławia to słaby temat dlatego szykam innego serwisu lub rozwiązania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mirek123 napisał:

Próbowałem reklamować u dealera, u którego kupiłem przyczepę, ale on chce całą przyczepę z lodówką na miejscu, a nie sam moduł. Wyprawa w dwa razy do Wrocławia to słaby temat dlatego szykam innego serwisu lub rozwiązania. 

Czyli masz Knausa? To możesz reklamować w innych miejscach. Masz dealera w Krakowie, oddział w Warszawie, możesz też uderzać do Kutna. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem reklamować u dealera, u którego kupiłem przyczepę, ale on chce całą przyczepę z lodówką na miejscu, a nie sam moduł. Wyprawa w dwa razy do Wrocławia to słaby temat dlatego szykam innego serwisu lub rozwiązania. 

Kontaktowałem się już z Krakowem i mam im wysłać najpierw skany dokumentów i zdjęcia, może się uda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części sam doszedłem co jest problemem. Okaza alo się, że przy podłączaniu dodatkowego akumulatora w zasilaczu Dometicu, który rodziela 12v i zmienia z 230 na 12, wychodzi dodatkowy przywódcy na lodówkę i został on wpięty w inny styk. Przez co lodówka nie otrzymywała informacji o sposobie zasilania. Na dzień dzisiejszy pracuje na gaz i 230v pozostaje jeszcze problem z podłączeniem 12v bo wpinając w kostkę za lodówka zasilanie 12v w dalszym ciągu lodówka się nie staruje. Zastanawiam się czy nie potrzebuje wyższego napięcia np. pow. 13.6 jak po uruchomieniu samochodu i ładowaniu alternatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mirek123 napisał:

Po części sam doszedłem co jest problemem. Okaza alo się, że przy podłączaniu dodatkowego akumulatora w zasilaczu Dometicu, który rodziela 12v i zmienia z 230 na 12, wychodzi dodatkowy przywódcy na lodówkę i został on wpięty w inny styk. Przez co lodówka nie otrzymywała informacji o sposobie zasilania. Na dzień dzisiejszy pracuje na gaz i 230v pozostaje jeszcze problem z podłączeniem 12v bo wpinając w kostkę za lodówka zasilanie 12v w dalszym ciągu lodówka się nie staruje. Zastanawiam się czy nie potrzebuje wyższego napięcia np. pow. 13.6 jak po uruchomieniu samochodu i ładowaniu alternatora. 

W Knausie lodówka nie jest podłączona pod zasilanie 12V po zapłonie.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, widziałem. Ma tylko przewody zakończone wtyczką zaraz za lodówką. Podpinałem tam 12v i panel sterowania lodówką wybiera wyłącznie gaz i 230v, na 12 v miga nawet po podaniu produ do kostki. Podobno 12v jest mało wydajne, ale jak już jest to szkoda żeby nie działało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mirek123 napisał:

Poprowadziłem luzem do wewnętrznego Aku. Sprawdzałem na spoczynku przy 12.4v oraz na prostowniku 13.4v, ale bez skutku. 

Przecież lodówka z aku Ci nie będzie działać. Musiałbyś mieć podłączone zasilanie po zapłonie do kostki z tyłu - ewentualnie do energobloku i z energobloku do lodówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie wypuściłem zasilanie lodówki przez przekaźnik 80A i bezpiecznik 30A, ale dodatkowo przez energoblok mam zasilane Aku wewnątrz przyczepy oraz całe oświetlenie przyczepy. Mam doprowadzone zasilanie do wnętrza przyczepyale zastanawiam się czy lodówka nie potrzebuje podniesionego napięcia po odpaleniu pojazdu i startu alternatora. Może 12v nie wystarczy a potrzebuję ponad 13.6v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Mirek123 napisał:

W samochodzie wypuściłem zasilanie lodówki przez przekaźnik 80A i bezpiecznik 30A, ale dodatkowo przez energoblok mam zasilane Aku wewnątrz przyczepy oraz całe oświetlenie przyczepy. Mam doprowadzone zasilanie do wnętrza przyczepyale zastanawiam się czy lodówka nie potrzebuje podniesionego napięcia po odpaleniu pojazdu i startu alternatora. Może 12v nie wystarczy a potrzebuję ponad 13.6v?

Ale jakie masz zasilanie doprowadzone do wnętrza przyczepy? Lodówka zasilana jest po zapłonie, a cała reszta budy ma zasilanie ciągłe z auta. Oświetlenie budy idzie osobno niż zasilanie lodówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2021 o 10:37, Mirek123 napisał:

 

Próbowałem reklamować u dealera, u którego kupiłem przyczepę, ale on chce całą przyczepę z lodówką na miejscu, a nie sam moduł. Wyprawa w dwa razy do Wrocławia to słaby temat dlatego szykam innego serwisu lub rozwiązania. 

Serwis chce przyczepę z lodówką bo prawdopodobnie, a jeśli to Knaus to raczej na pewno nie jest położona instalacja pod zasilanie i sterowanie lodówką z 12v  auta, doprowadzone jest tylko zasilanie 12v do sterownika do obsługi 230v i gaz.

Jeśli to nowa przyczepa to nie warto grzebać samemu, szkoda gwarancji a te lodówki nie są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.