Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy Sterckeman 390 CP


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Sterckeman 390CP z 2009 r. zameldowana w DE.

Przed wyjazdem do PL przeszla przeglad w DEKRA, z dopiskiem ze musze zmienic opony i okladziny w hamulcu najazdowym.

Po drodze do PL przy hamowaniu poza autostrada bylo odczuwalne takie szorowanie jakby.#

Podjechalem do warsztatu pod granica i chlopaki chcieli mi wymieniac pol przyczepy.

Ustalili ze jest zbyt duzy luz, ze silownik jest zuzyty jak tez tuleje.

Teraz pytanie nawet jesli chcialbym wymienic caly dyszel na nowy to jak go dobrac wg tych danych ktore widzicie wybite ?

P.S. to male koleczko musze sciagac podczas jazdy po PL bo szpenie tez twierdzili ze mandat moge za to dostac

WhatsApp Image 2021-08-01 at 11.29.36.jpeg

WhatsApp Image 2021-08-01 at 11.03.14 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-08-01 at 11.03.14.jpeg

WhatsApp Image 2021-08-01 at 11.31.58.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmień opony, i okładziny/szczęki w kołach.

2. Z tym kółeczkiem, to mam nadzieję, że nie mówili o kółku manewrowym. Jeśli tak, to patrz punkt 1, i daj spokój sobie z tym warsztatem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

1. Zmień opony, i okładziny/szczęki w kołach.

2. Z tym kółeczkiem, to mam nadzieję, że nie mówili o kółku manewrowym. Jeśli tak, to patrz punkt 1, i daj spokój sobie z tym warsztatem.

 

Okladziny w kolach zmieniane byly jakies 2-3 lata temu, diagnoscie chodzilo o tych okladzinach zaczepu stabilizujacego . Chodzilo im o to koleczko przy dyszlu ktore opuszczasz i podnosisz . Ponoc trzeba je calkowicie sciagac na czas jazdy :)

Gdybym zdecydowal sie na wymiane calego urzadzenia najazdowego to raczej takie bedzie pasowalo ?

https://unitrailer.pl/product-pol-113-Urzadzenie-najazdowe-do-przyczep-AL-KO-1000-kg-V-90S-3-AK-161.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Arecky69 napisał:

Okladziny w kolach zmieniane byly jakies 2-3 lata temu, diagnoscie chodzilo o tych okladzinach zaczepu stabilizujacego . Chodzilo im o to koleczko przy dyszlu ktore opuszczasz i podnosisz . Ponoc trzeba je calkowicie sciagac na czas jazdy :)

Gdybym zdecydowal sie na wymiane calego urzadzenia najazdowego to raczej takie bedzie pasowalo ?

https://unitrailer.pl/product-pol-113-Urzadzenie-najazdowe-do-przyczep-AL-KO-1000-kg-V-90S-3-AK-161.html

1. Jeśli chodzi o wymianę całości to nie będę się wypowiadał, ale najpierw bym sprawdził gdzie indziej (w innym warsztacie lub u kogoś co się zna), czy jest na pewno taka potrzeba.

2. Okładziny hamulca najazdowego są przy kołach.  To w zaczepie to są okładziny stabilizatora i nie mają zbyt wiele wspólnego z hamulcami. Tylko dla sprostowania.

3. Pierwsze słyszę, żeby kółko manewrowe demontować na czas jazdy. To ich stwierdzenie wpływa na moje wątpliwości co do ich pozostałych diagnoz. Dlatego najpierw bym się upewnił w innym źródle.

4. Czy dobrze widzę że masz dźwignię od zaciskania stabilizatora urwaną? Co w takim razie daje wymiana okładzin stabilizatora?

5. Szorowanie podczas hamowania na pewno nie wzięło się od okładzin stabilizatora. Było podczas całego hamowania, czy tylko chwilowo na samym początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana szczęk hamulcowych, tulei suwadła i okładzin stabilizatora ( najpierw sprawdzić co dobre, a co zużyte ) załatwi wszystkie ewentualne niedomagania twojej przyczepy. Po co wymieniać cały najazd :niewiem: Najpierw trzeba zweryfikować front robót. Moze wystarczy wymiana tulei za stówke i regulacja.

1 godzinę temu, Arecky69 napisał:

Okladziny w kolach zmieniane byly jakies 2-3 lata temu

To raczej są sprawne o ile były dobrze wyregulowane

A tak z ciekawości - jaką masz masę i DMC wpisane w papiery :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

 

4. Czy dobrze widzę że masz dźwignię od zaciskania stabilizatora urwaną? Co w takim razie daje wymiana okładzin stabilizatora?

 

 Dzwignia jest sprawna, raczej jeszcze nie urwana :) Czyli sama wymiana samych okladzin moglaby cos dac ? Diagnosta z DEKRA tylko tu sugerowal, luz na haku uznal za dopuszczalny

30 minut temu, BUMERANG napisał:

 

A tak z ciekawości - jaką masz masę i DMC wpisane w papiery :hmm:

DMC 900kg a masa 750 kg jakos....musialbym sprawdzic w papierach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co da wymiana okładzin w stabilizatorze, bo pogubiłem się o co chodzi. Trzymam się tylko tego, co powiedział diagnosta. 

Raczej nic to nie pomorze na szorowanie przy hamowaniu. 

Reszta do sprawdzenia, ale raczej nie online.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Nie wiem co da wymiana okładzin w stabilizatorze, bo pogubiłem się o co chodzi. Trzymam się tylko tego, co powiedział diagnosta. 

Raczej nic to nie pomorze na szorowanie przy hamowaniu. 

Reszta do sprawdzenia, ale raczej nie online.

Diagnosta stwierdzil wymiane okladzin w stabilizatorze.

Sprawdze we Wroclawiu w jakims warsztacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.