Skocz do zawartości

Historia edycji

ed

ed

W dniu 6.06.2021 o 23:21, Maxximilian napisał:

Akumulator jest podpięty do movera przewodami dużego przekroju bezpośrednio. Centralka umożliwia podpięcia akumulatora jako zewnętrznego źródła 12v ale nie pośredniczy w zasilaniu movera. Jedynym innym dużym odbiornikiem 12v jest lodówka za centralką. Zasilana jest w czasie jazdy z auta, bo inaczej rozładowałaby akumulator. Jak włączę na raz i lodówkę i mover, to mover nie pójdzie. Napięcia 12,6 jest napięciem zmierzonym w gniazdku zapalniczki za centraką w ścianie 1m od movera po kablu, jak się włącza mover to spada do 12,4 - mam taki wtyk 2 porty usb + pomiar napięcia. 
Mover wyłącza się, jak jest świeżo naładowany akumulator to pojeździ. Jak spada napięcie na gniazdku do 12,4 diodki błyskają, że za niskie i nie jeździ.

wg instrukcji powinien wyłączać się przy poniżej 10v i powyżej 15v.

Fakt, coś jest nie tak. Hipotetycznie od gniazda do movera spada napięcie o 2,4 v...

Mover jest odcięty przełącznikiem - to jedyne miejsce gdzie może być dalszy spadek napięcia. Fakt nie mierzyłem za przełącznikiem w czasie pracy.

Mój pomysł jest taki, żeby podbić napięcie za przełącznikiem movera tylko na czas jeżdżenia moverem.

aku 120ah w szczycie 950A - więc powinien przejechać przyczepą daleko i ma rezerwy na straty transformatora.

Już wiem, że znalezione przeze mnie transformatory na wyjściu dają zaledwie 22A. Więc musiałoby to być 5 sztuk. Nie znalazłem transformatora z regulacją dla dużych prądów.
 

 

Mover to urządzenie prądu stałego - nie rozumiem  co wspólnego mają z zasilaniem movera transformatory i to kilka.. Trochę dziwnym wydaje się, że roczny akumulator tak się zachowuje, ale jak piszesz z niego zasilasz lodówkę, to duży błąd. Lodówka bierze ok 8 A więc dosyć szybko odczuje to akumulator. Może uszkodzone są silniki i pobierają tak duży prąd, że spada szybko napięcie na akumulatorze. Wypadałoby zmierzyć pobierany prąd przez mover i wtedy można powiedzieć co padło -akumulator czy mower. Sama centralka pobiera niewielki prąd . Te duże prądy płyną tylko przez styki przekaźników w centralce. Już napisano, żebyś sprawdził jak zachowuje się napięcie na akumulatorze przy obciążeniu rzędu 20 -30 A i to w pierwszej kolejności bym zrobił.

ed

ed

9 godzin temu, Maxximilian napisał:

Akumulator jest podpięty do movera przewodami dużego przekroju bezpośrednio. Centralka umożliwia podpięcia akumulatora jako zewnętrznego źródła 12v ale nie pośredniczy w zasilaniu movera. Jedynym innym dużym odbiornikiem 12v jest lodówka za centralką. Zasilana jest w czasie jazdy z auta, bo inaczej rozładowałaby akumulator. Jak włączę na raz i lodówkę i mover, to mover nie pójdzie. Napięcia 12,6 jest napięciem zmierzonym w gniazdku zapalniczki za centraką w ścianie 1m od movera po kablu, jak się włącza mover to spada do 12,4 - mam taki wtyk 2 porty usb + pomiar napięcia. 
Mover wyłącza się, jak jest świeżo naładowany akumulator to pojeździ. Jak spada napięcie na gniazdku do 12,4 diodki błyskają, że za niskie i nie jeździ.

wg instrukcji powinien wyłączać się przy poniżej 10v i powyżej 15v.

Fakt, coś jest nie tak. Hipotetycznie od gniazda do movera spada napięcie o 2,4 v...

Mover jest odcięty przełącznikiem - to jedyne miejsce gdzie może być dalszy spadek napięcia. Fakt nie mierzyłem za przełącznikiem w czasie pracy.

Mój pomysł jest taki, żeby podbić napięcie za przełącznikiem movera tylko na czas jeżdżenia moverem.

aku 120ah w szczycie 950A - więc powinien przejechać przyczepą daleko i ma rezerwy na straty transformatora.

Już wiem, że znalezione przeze mnie transformatory na wyjściu dają zaledwie 22A. Więc musiałoby to być 5 sztuk. Nie znalazłem transformatora z regulacją dla dużych prądów.
 

 

Mover to urządzenie prądu stałego - nie rozumiem  co wspólnego mają z zasilaniem movera. Trochę dziwnym wydaje się, że roczny akumulator tak się zachowuje, ale jak piszesz z niego zasilasz lodówkę, to duży błąd. Lodówka bierze ok 8 A więc dosyć szybko odczuje to akumulator. Może uszkodzone są silniki i pobierają tak duży prąd, że spada szybko napięcie na akumulatorze. Wypadałoby zmierzyć pobierany prąd przez mover i wtedy można powiedzieć co padło -akumulator czy mower. Sama centralka pobiera niewielki prąd . Te duże prądy płyną tylko przez styki przekaźników w centralce. Już napisano, żebyś sprawdził jak zachowuje się napięcie na akumulatorze przy obciążeniu rzędu 20 -30 A i to w pierwszej kolejności bym zrobił.

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.