W dniu 6.06.2021 o 23:21, Maxximilian napisał:Akumulator jest podpięty do movera przewodami dużego przekroju bezpośrednio. Centralka umożliwia podpięcia akumulatora jako zewnętrznego źródła 12v ale nie pośredniczy w zasilaniu movera. Jedynym innym dużym odbiornikiem 12v jest lodówka za centralką. Zasilana jest w czasie jazdy z auta, bo inaczej rozładowałaby akumulator. Jak włączę na raz i lodówkę i mover, to mover nie pójdzie. Napięcia 12,6 jest napięciem zmierzonym w gniazdku zapalniczki za centraką w ścianie 1m od movera po kablu, jak się włącza mover to spada do 12,4 - mam taki wtyk 2 porty usb + pomiar napięcia.
Mover wyłącza się, jak jest świeżo naładowany akumulator to pojeździ. Jak spada napięcie na gniazdku do 12,4 diodki błyskają, że za niskie i nie jeździ.wg instrukcji powinien wyłączać się przy poniżej 10v i powyżej 15v.
Fakt, coś jest nie tak. Hipotetycznie od gniazda do movera spada napięcie o 2,4 v...
Mover jest odcięty przełącznikiem - to jedyne miejsce gdzie może być dalszy spadek napięcia. Fakt nie mierzyłem za przełącznikiem w czasie pracy.
Mój pomysł jest taki, żeby podbić napięcie za przełącznikiem movera tylko na czas jeżdżenia moverem.
aku 120ah w szczycie 950A - więc powinien przejechać przyczepą daleko i ma rezerwy na straty transformatora.
Już wiem, że znalezione przeze mnie transformatory na wyjściu dają zaledwie 22A. Więc musiałoby to być 5 sztuk. Nie znalazłem transformatora z regulacją dla dużych prądów.
Mover to urządzenie prądu stałego - nie rozumiem co wspólnego mają z zasilaniem movera transformatory i to kilka.. Trochę dziwnym wydaje się, że roczny akumulator tak się zachowuje, ale jak piszesz z niego zasilasz lodówkę, to duży błąd. Lodówka bierze ok 8 A więc dosyć szybko odczuje to akumulator. Może uszkodzone są silniki i pobierają tak duży prąd, że spada szybko napięcie na akumulatorze. Wypadałoby zmierzyć pobierany prąd przez mover i wtedy można powiedzieć co padło -akumulator czy mower. Sama centralka pobiera niewielki prąd . Te duże prądy płyną tylko przez styki przekaźników w centralce. Już napisano, żebyś sprawdził jak zachowuje się napięcie na akumulatorze przy obciążeniu rzędu 20 -30 A i to w pierwszej kolejności bym zrobił.