Skocz do zawartości

Kupno campera na 2 miesiące - ma to sens?


mikmik

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

No właśnie, to jest odpowiedź typowego polskiego inżyniera: "nie da się". Inni wysyłają autonomiczne lądowniki na inne planety, a polscy nie potrafią zamontować haka w aucie.. (Może właśnie dlatego to inni podbijają kosmos)

A co do tematu, ja bym na Twoim miejscu wynajął. A przeliczając siłę nabywczą Twojej waluty do mojej, to a już nawet bym się w ogóle nie zastanawiał. Nowy, ubezpieczony, pewnie wypasiony i z całym osprzętem typu stolik czy krzesła.

A jak wygląda sytuacja pandemiczna w Szwajacrii, też wszystkie campingi pozamykane?

No i właśnie do wynajmu się najbardziej skłaniam w tej chwili. Czytając wasze cenne opinie, dochodzę tak będzie najlepiej - wynająć, a jak wyjazd wypali całą rodzinką, to po sezonie i (miejmy nadzieję) po koronie, rozejrzeć się za czymś dla siebie. Wybór też może być większy (po sezonie, po koronie), bo pewnie mało kto sprzedaje tuż przed sezonem a i pewnie znajdą się też tacy, co tylko na 'covid-time' kampera zanabyli drogą kupna.

Co do kempingów to niestety nie wiem, nie planowałem wybierać się po Szwajcarii, bo jest ona na tyle mała, że sporo lokalizacji jest w zasięgu jednodniowej wycieczki. Więc takie miejsca można sobie na później zostawić. Otwierają od poniedziałku ogródki w restauracjach itd. więc chyba idzie ku lepszemu. Generalnie ten naród nie lubi ograniczeń, więc nigdy nie było np. nakazu chodzenia po świeżym powietrzu w maseczkach (ale już na przystanku jest obowiązek) czy ograniczenia w uprawianiu sportu na świeżym powietrzu, chodzenia do lasu itd. Tego by nie przełknęli. Powoli adaptują się do zmian/wytycznych. Od tego miesiąca każdy mieszkaniec ma prawo miesięcznie do wzięcia za darmo z dowolnej apteki 5 testów domowych na covid, więc może się polepszy z tym.

Jeśli rozważasz podróż do Szwajcarii obecnie, to przyjeżdżasz z kraju wysokiego ryzyka (jakim obecnie jest Polska dla Szwajcarów). To oznacza, że nie tylko musisz okazać negatywny test na covid, ale dodatkowo musisz poddać się kwarantannie. 
Tutaj masz reguły po angielsku: https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html
A tutaj obecną listę krajów wysokiego ryzyka: https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/liste.html

Język na włoski, niemiecki lub francuski możesz zmienić u góry.

2 godziny temu, Sebeb napisał:

Brak możliwości montażu lub wysoka cena haka wynika z faktu, że musi być większa / wydajniejsza chłodnica i inne podzespoły....

Możliwe, ale nie w tym przypadku. Na wycenie, którą dostałem nie ma nic o chłodnicach. Auto samo w sobie ma dopuszczalną masę całkowitą prawie 2,5 tony, do tego 390KM, a że z przyczepą się nie zapiernicza, to nie sądzę, żeby się specjalnie auto pociło przy ciągnięciu za sobą jednej tony. Sam koszt części to nieco ponad 2000chf, robocizna stanowi większość (tak to tutaj jest).

No właśnie - jednej tony, bo uprawnienie B pozwala Ci jechać zestawem do masy całkowitej 3500 kg (w Polsce jest trochę inaczej zdaje się). Więc musiałbym zdawać kategorię BE, a na to trochę mało czasu. No więc chyba warto poszukać auta z gotowym hakiem i do 2 ton :) To tyle w temacie haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mikmik napisał:

 do tego 390KM,

Jednak trafiłem z tym GLC43, pytałem cię parę postów wyżej czy to nie czasami 43, nie zamontujesz haka bo wydech przeszkadza i dyfuzor, ja mam Cklase 6.3 i też nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, peja76 napisał:

Jednak trafiłem z tym GLC43, pytałem cię parę postów wyżej czy to nie czasami 43, nie zamontujesz haka bo wydech przeszkadza i dyfuzor, ja mam Cklase 6.3 i też nie ma takiej możliwości.

E tam, opowiadasz. C klasa to nie glc. 

No ale masz przykład na żywo:

Https://www.autoscout24.ch/8276124

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mikmik napisał:

E tam, opowiadasz. C klasa to nie glc. 

No ale masz przykład na żywo:

Https://www.autoscout24.ch/8276124

Może ten z ogłoszenia nie ma aktywnych tłumików,  widzę jest całkiem inny dyfuzor, ty masz aktywne tłumiki??? może tu jest problem, szkoda fajnie by jechał z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale straszny offtopic zrobiliśmy tym hakiem. Z uwagi na to jednak, że w zasadzie dowiedziałem się wszystkiego co chciałem (wynajmę na ten sezon/urlop), to mam nadzieję, że czytający wybaczą. To już ostatni raz i zamykamy temat, bo my tu tylko 'haków' szukamy, a to nie polityczne forum :)

@peja76 tak, mam aktywne tłumiki. Dwa autoryzowane serwisy nie robiłyby mi wycen, gdyby to nie było możliwe. Oni wpisują VIN i system im albo pozwala, albo nie. Zresztą pobierz załącznik, zobaczysz co tam jest w cenie (pomyłka w cenie końcowej, skreślona pozycja robocizny jest nadmiarowa).

Zresztą jak nie wierzysz, to wejdz w konfigurator nowego mercedesa - jak najbardziej możliwe jest skonfigurowanie zarównmo GLC AMG 43 jak i GLC AMG 63 wraz z aktywnym wydechem i hakiem automatycznym. Co więcej tam jest fajny asystent cofania z przyczepą (puszczasz kierownice i cofa całym zestawem gdzie trzeba). 

Co więcej, widzę w aukcjach na autoscout24.ch trzy 'Twoje' mercedesy, C AMG 63 S (wszystkie w wersji S, może to robi różnice), które mają haki wg opisu (aczkolwiek nie ma tego nas zdjęciach, więc może ktoś się pomylił w zaznaczaniu wyposażenia). Jeśli zależy Ci bardzo na haku (a jak widać polski serwis ma inne zdanie niż np. szwajcarski na możliwość takiego montażu), wejdź w konfigurator, sprawdź, czy możesz skonfigurować swoje auto z Twoim wyposażeniem i dodatkowo hakiem. Jeśli da się takie zamówić, to dlaczego nie dałoby się później zamontować? Alternatywnie zapytaj przedstawiciela w Niemczech lub/i Czechach/Słowacji. 

glc_kuplung.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mikmik napisał:

Ale straszny offtopic zrobiliśmy tym hakiem. Z uwagi na to jednak, że w zasadzie dowiedziałem się wszystkiego co chciałem (wynajmę na ten sezon/urlop), to mam nadzieję, że czytający wybaczą. To już ostatni raz i zamykamy temat, bo my tu tylko 'haków' szukamy, a to nie polityczne forum :)

@peja76 tak, mam aktywne tłumiki. Dwa autoryzowane serwisy nie robiłyby mi wycen, gdyby to nie było możliwe. Oni wpisują VIN i system im albo pozwala, albo nie. Zresztą pobierz załącznik, zobaczysz co tam jest w cenie (pomyłka w cenie końcowej, skreślona pozycja robocizny jest nadmiarowa).

Zresztą jak nie wierzysz, to wejdz w konfigurator nowego mercedesa - jak najbardziej możliwe jest skonfigurowanie zarównmo GLC AMG 43 jak i GLC AMG 63 wraz z aktywnym wydechem i hakiem automatycznym. Co więcej tam jest fajny asystent cofania z przyczepą (puszczasz kierownice i cofa całym zestawem gdzie trzeba). 

Co więcej, widzę w aukcjach na autoscout24.ch trzy 'Twoje' mercedesy, C AMG 63 S (wszystkie w wersji S, może to robi różnice), które mają haki wg opisu (aczkolwiek nie ma tego nas zdjęciach, więc może ktoś się pomylił w zaznaczaniu wyposażenia). Jeśli zależy Ci bardzo na haku (a jak widać polski serwis ma inne zdanie niż np. szwajcarski na możliwość takiego montażu), wejdź w konfigurator, sprawdź, czy możesz skonfigurować swoje auto z Twoim wyposażeniem i dodatkowo hakiem. Jeśli da się takie zamówić, to dlaczego nie dałoby się później zamontować? Alternatywnie zapytaj przedstawiciela w Niemczech lub/i Czechach/Słowacji. 

 

To nie wiem o co kamon, może jak konfigurujesz od nowego to jest taka możliwość, w moim to już zapomni zobacz poniżej dowód O1, O2, a jak u ciebie te wartości???

20210415_202012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zapytaj wypożyczalnię ile dostaniesz zniżki za wynajem długoterminowy, wiem, że czasy są takie że wynajem pójdzie bez problemu i nie ma co za bardzo wchodzić klientowi a d...ale może dostaniesz fajną ofertę

zakup i sprzedaż to za dużo pracy - przecież trzeba wszystko przejżeć i przygotować, może coś zmienić bo szkoda męczyć się dwa miesiące,dokupić jakiegoś sprzętu i wyposażenia trochę

z drugiej strony jak będzie pod domem to jest szansa że zostanie i problem z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, chris_66 napisał:

a może zapytaj wypożyczalnię ile dostaniesz zniżki za wynajem długoterminowy, wiem, że czasy są takie że wynajem pójdzie bez problemu i nie ma co za bardzo wchodzić klientowi a d...ale może dostaniesz fajną ofertę

zakup i sprzedaż to za dużo pracy - przecież trzeba wszystko przejżeć i przygotować, może coś zmienić bo szkoda męczyć się dwa miesiące,dokupić jakiegoś sprzętu i wyposażenia trochę

z drugiej strony jak będzie pod domem to jest szansa że zostanie i problem z głowy

Żebym ja jeszcze w domu mieszkał i miał miejsce na garażowanie takiej kobyły zimą...  

O zniżkę zapytam, decyzję już w zasadzie podjąłem. Dziękuję wszystkim za porady, opinie i brak hejtu. Macie rację - za duże ryzyko kupna jakiegoś szrotu albo grzyba, za mało czasu, żeby do ładu doprowadzić. Wynajmę, wrócę, pomyślę co dalej. Może przyczepa, może kamper, może pauza :)

Jeszcze raz bardzo wielkie dzięki, na forum będę czytał, bo widzę, że skarbnica wiedzy ogromna. 

 @peja76 nie za bardzo rozumiem. Wartości masz puste, bo... nie masz haka. Jak Ci hak zamontują, to w zaświadczeniu diagności wpiszą ile możesz ciągnąć i wtedy w urzędzie komnunikacji Ci odpowiednie wartości wpiszą. Dowód mam w aucie, ale na pewno analogiczne wartośći mam puste bo... nie mam haka przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po koledze widać ,że z hakiem jest w czarnej d....

Na zasadzie OT dodam ,że każde niemieckie po wyjściu z fabryki jest uwalone na montażu haka ze względu na :

1/ trudności techniczne typu chłodnice , oprogramowania i wiele innych kosztownych ruchów + oczywiście robocizna autoryzowana "po taniości" gdzie chłopcy uczą             się fachu na świeżym lakierze.....  / już by mnie zalało na samą myśl/

2/koszt - do produkcji ...powiedzmy do zaakceptowania a po  wyjściu z fabryki ...cena razy 5 + aspekty powyżej

3/przy każdym montażu pozafabrycznym/zautomatyzowanym/  zawsze!!!!!    "miscowie" zostawią ślady na lakierze , elementach ,tapicerce , desce itp ,itd

Znam temat GLC bo miałem podobne dylematy /ostatecznie zupełnie odpuściłem GLC - nawet z produkcji/

Podobną przypadłość ma reszta niemiaszków : BMW , Audi , VW i i reszta MB. Albo fabryka albo kastrat karawaningowy.

 

Na ten moment  wolne od tego problemu są japońce  np:TLC czy Pojarka a jeszcze chwilę wcześniej Volvo./jak jeszcze Volvo było normalnym samochodem/

Nie wiem jak Volvo dzisiaj ale ja nie widzę dania robienia z siebie idioty np XC 90 z silnikiem ...a raczej bez silnika.

Dla niani tak - dla karawaningu na poważnie nie.

Tak więc koledze wg mnie pozostaje tylko wypożyczenie kampera w czasach HISTERII karawaningowej , przemyślenie sprawy ...i w zależności od objawień z okresu wakacji przygotowanie się do tematu zakupu za rok. /zakupu trwałego - nie chwilowego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mikmik napisał:

 @peja76 nie za bardzo rozumiem. Wartości masz puste, bo... nie masz haka. Jak Ci hak zamontują, to w zaświadczeniu diagności wpiszą ile możesz ciągnąć i wtedy w urzędzie komnunikacji Ci odpowiednie wartości wpiszą. Dowód mam w aucie, ale na pewno analogiczne wartośći mam puste bo... nie mam haka przecież.

Z tego co wiem to jak masz wartości puste to ci diagnosta nic nie wbije, on raczej z tego spisuje i wypełnia papier do WK,

Jak masz wartości wpisane to na bank hak jest do założenia.

Mój ojciec miał CLS 218 350cdi i sprzedał, hak fizycznie szło założyć ale nikt nie chciał się pod tym podpisać, wartości były zero, w Mercedesie Homologacji nie chcieli dać, żaden diagnosta nie chciał się podpisać i tyle wyszło z ciągania cepy.

Powodzenia na wyjezdzie, nie zaszkodziło by jak byś po powrocie opisał jak i parę fotek wrzucił jak było na wyjezdzie, oraz czy ci taki wypoczynek odpowiada :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie bardzo. Na pewno się odezwę. OT, OT ale jednak wiedzy sporo się załapało. Myślałem, że to jednak prostsze wszystko. Trochę nie zrozumiałem tego co @Jarosław69 napisał. W skrócie - jeśli niemiecki auto to albo z fabryki ma wyjść a hakiem albo w ogóle? Trochę to takie nie do pomyślenia dla mnie. Skoro z fabryki wyjść z hakiem może to dlaczego potem się nie da zamontować. Wszak to tylko dodatkowe części, tyle, że trzeba czasem rozkręcić pół auta (dla wiązki przewodów np.). 

Z ciekawostek -  myślałem swego czasu o Cupra Alteca. Opcja w konfiguratorze była taka - albo nie montujesz haka i nie będziesz go zakładał (+0 chf), albo będziesz od razu brał z hakiem (+1000 chf) albo bierzesz auto z przygotowaniem pod hak (+100 chf - wiązka elektryczna i może jakieś inne rzeczy, nie wiem do końca). Czyli kupując auto i wiedząc, że jest niezerowa szansa, że będziesz hak potrzebować, możesz ponieść 10% ceny gotowego haka i mieć pewność, że jak Cię na hak najdzie, to potem nie będzie problemu i nie będzie to kosztować bardzo dużo (zdaje się, że sprzedawca wspominał coś o wartości ok 1300 chf jeśli masz już to przygotowanie pod hak zrobione). A Seat niemiecki - jednak coś tam myślą. 

 

Muszę poczytać wątki na temat przyczepa vs kamper. Plusem na pewno są koszty ubezpieczenia, podatku drogowego, które są malutkie, jeśli korzystasz z tych samych tablic na oba auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikmik - to takie uproszczenie myślowe.

Jeszcze raz na skrót - 

1/kompletnie nielogiczny koszt po odbiorze auta fabrycznie nowego

2/zagrożenie ze strony partaczy ,którzy ZAWSZE  zostawią po sobie ślady na lakierze , tapicerce itp,itd

Jak ktoś znajduje miliony na ulicy to dlaczego nie - ale jeśli musi się choć trochę na to narobić to szanuje własne pieniądze.

Uogólnienie - wszystkie niemieckie marki w wersji bez haka fabrycznego są zbiedzone o cieńsze chłodnice itp,itd.

Problem nie występuje w 2-cj japońcach jakie wymieniłem. Tam wszystko gra już fabrycznie a hak to formalność o ludzkich kosztach.

Mam nadzieję ,że wersja uproszczona jest łatwiejsza do strawienia. Pozdro :-)

 

Przerabiałem zagadnienie w/wym marek na sobie więc wiem jak to wygląda w realu.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jarosław69 napisał:

mikmik - to takie uproszczenie myślowe.

Jeszcze raz na skrót - 

1/kompletnie nielogiczny koszt po odbiorze auta fabrycznie nowego

2/zagrożenie ze strony partaczy ,którzy ZAWSZE  zostawią po sobie ślady na lakierze , tapicerce itp,itd

Jak ktoś znajduje miliony na ulicy to dlaczego nie - ale jeśli musi się choć trochę na to narobić to szanuje własne pieniądze.

Uogólnienie - wszystkie niemieckie marki w wersji bez haka fabrycznego są zbiedzone o cieńsze chłodnice itp,itd.

Problem nie występuje w 2-cj japońcach jakie wymieniłem. Tam wszystko gra już fabrycznie a hak to formalność o ludzkich kosztach.

Mam nadzieję ,że wersja uproszczona jest łatwiejsza do strawienia. Pozdro ?

 

Przerabiałem zagadnienie w/wym marek na sobie więc wiem jak to wygląda w realu.

Dzięki serdeczne - teraz wszystko jasne. Widzisz - człowiek uczy się całe życie. Nie podejrzewałbym, że takie rzeczy mogą się różnić (np. cieńsze chłodnice, etc.). Ma to oczywiscie ekonomiczny sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.