Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, filipert napisał(a):

Nie jestem pewny, czy tak jest w 100%, ale daje do myślenia

Jeszcze zdaje się jakiś jeden stan w USA. Potęga :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanach California zabrania sprzedaży a nie rejestracji...teoretycznie można będzie kupić w stanie obok...

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzmy (ale nie głosy jak w nocnej zmianie ;-)) a koszty podatków wg wzoru jak w projekcie:

https://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/projekty/735_p.htm

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może się wreszcie coś zmieni na lepsze :hmm:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9355742,znika-wielki-problem-aut-elektrycznych-nadzieja-sie-spelnila.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2023 o 10:36, RadekNet napisał(a):

Ale na aktualna rzeczywistość (tutaj znowu z własnej praktyki i własnych odczuć):
1.- w samochodzie używanym do jazdy w koło komina duuuuużo wygodniej podłączyć się do domowego gniazdka (nawet codziennie), niz jechać na stację paliw. 
2. - w trasie podpięcie sie pod ładowarkę, wyjęcie karty EV i zalogowanie się do ładowarki jest totalnie banalne. Dla mnie bez znaczenia czy ide do kasy placic za paliwo, czy odpalam ładowarkę, a moja żona zdecydowanie woli odpalić ładowarkę niż lać paliwo. 
 

Witaj Radek

Dwie uwagi do Twojej wypowiedzi:

ad. 1 - nie widzę w tym żadnej szczególnej wygody - robiąc co kilka dni zakupy w Auchan podjeżdżam pod ich stację, która mam na wylocie z parkingu i tankuję sie - 5 minut roboty

ad. 2 - a w czym jest to wygodniejsze od tankowania paliwa diesla w świetle faktu, że ładowarek jest za mało i zwykle jest pod nimi kolejka a do dystrybutorów diesla ich nie ma?

A na samym końcu nie dyskutuję już tu o tym, że prąd potrzebny do tej zasranej - przepraszam - elektromobilności mamy nadal z paliw kopalnych, więc gdzie tu sens tego działania ECO ? https://www.sailforum.pl/images/smilies/sad.gif

Pzdr

Włodek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Witaj Radek

Dwie uwagi do Twojej wypowiedzi:

ad. 1 - nie widzę w tym żadnej szczególnej wygody - robiąc co kilka dni zakupy w Auchan podjeżdżam pod ich stację, która mam na wylocie z parkingu i tankuję sie - 5 minut roboty

ad. 2 - a w czym jest to wygodniejsze od tankowania paliwa diesla w świetle faktu, że ładowarek jest za mało i zwykle jest pod nimi kolejka a do dystrybutorów diesla ich nie ma?

A na samym końcu nie dyskutuję już tu o tym, że prąd potrzebny do tej zasranej - przepraszam - elektromobilności mamy nadal z paliw kopalnych, więc gdzie tu sens tego działania ECO ? https://www.sailforum.pl/images/smilies/sad.gif

Pzdr

Włodek

 

 

:ok::ok::ok:        Mam dwa elektryki.     Nigdy więcej mimo że ładuję w garażu z gniazdka lub w firmie.  Jeżeli elektromobilność to wyłącznie odzysk energii z hamowania - czyli mild hybryd.  Ewentualnie jeżeli jest fotoogniwo na dachu i zasięg 800 km.  Ładowanie z obcych źródeł powoduje wzrost kosztów każdego przejechanego kilometra.

Pzdr. A   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2023 o 09:36, BuryKocur napisał(a):

Witaj Radek

Dwie uwagi do Twojej wypowiedzi:

ad. 1 - nie widzę w tym żadnej szczególnej wygody - robiąc co kilka dni zakupy w Auchan podjeżdżam pod ich stację, która mam na wylocie z parkingu i tankuję sie - 5 minut roboty

ad. 2 - a w czym jest to wygodniejsze od tankowania paliwa diesla w świetle faktu, że ładowarek jest za mało i zwykle jest pod nimi kolejka a do dystrybutorów diesla ich nie ma?

A na samym końcu nie dyskutuję już tu o tym, że prąd potrzebny do tej zasranej - przepraszam - elektromobilności mamy nadal z paliw kopalnych, więc gdzie tu sens tego działania ECO ? https://www.sailforum.pl/images/smilies/sad.gif

Pzdr

Włodek

Cześć Włodku, powiem Ci, że ja też nie widziałem różnicy, a teraz bym już do spaliny nie chciał wracac (a za nami juz ponad 120 tyś km na prądzie i kolejne elektryczne auto w domu). W temacie EV chyba już wszystko co można powiedzieć jest w sieci napisane, więc jak sie człowiek nie przekona na własnym samochodzie to pozostaje mu jezdzić na stację paliw ;) I nie mieszajmy do tego ekologii, bo w samochodzi ma być cicho, wygodnie i mieć zawsze dostępną moc. Dla ekologów są rowery. 

A żeby nie było - Ty chyba robisz regularnie trasy ponad 350km, więc ja też bym w takim wypadku stawiał na diesla. Chociaż np. nasza regularna trasa ma w kółku 650km i robię ja bez straty czasu (na stanie na ładowarkach) w stosunku do diesla (a dieslem też raz na 1000km trzeba podjechać się zatankować). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RadekNet napisał(a):

Ty chyba robisz regularnie trasy ponad 350km, więc ja też bym w takim wypadku stawiał na diesla. Chociaż np. nasza regularna trasa ma w kółku 650km i robię ja bez straty czasu (na stanie na ładowarkach) w stosunku do diesla (a dieslem też raz na 1000km trzeba podjechać się zatankować). 

Wystarcza Ci Radek prądu na te 650 km ?

Co do tankowania ropy - to chyba tankowanie ropy trwa szybciej niż ładowanie baterii?

A do tego u nas brak ładowarek...

pzdr

Włodek

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje elektryczne auto, które zrobi na jednym ładowaniu 650km, z prędkościami autostradowymi, w zimie i w terenie górzystym? Jak do tej pory nie słyszałem, że takie w ogóle istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Ile kosztuje elektryczne auto, które zrobi na jednym ładowaniu 650km, z prędkościami autostradowymi, w zimie i w terenie górzystym? Jak do tej pory nie słyszałem, że takie w ogóle istnieje.

Nie wiem ile kosztuje, ale wiem, że jak ruszałem z Karlsruhe do Stuttgartu ( VW ID4 ), z zasobem energii na poziomie 88%, pokazywał mi zasięg 273 km ( a miałem 79 km do celu ),  "lewy pas" i maksymalnie pedał w "podłogę", to na wysokości ( Leonberg Dreick - A8 ), mój zasięg wg. licznika, wskazywał już tylko 54 km. 

Czy to nie jest piękne? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Ile kosztuje elektryczne auto, które zrobi na jednym ładowaniu 650km, z prędkościami autostradowymi, w zimie i w terenie górzystym? Jak do tej pory nie słyszałem, że takie w ogóle istnieje.

i czy ma hak i ile przejedzie z przyczepą 1500 kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.