Skocz do zawartości

mercedes 1113 jako kamper wyprawowy


projekt Da Vinci

Rekomendowane odpowiedzi

nie żebym się czepiał ale co kieruje potrzebą tak mocnych zmian konstrukcyjnych ?

Auto wyprawowe do dalekich wycieczek - jak najmniej  ingerencji w fabryczną konstrukcję.

Oczywiście rozumiem wymianę zawieszenia na wzmocnione (dostosowane do planowanego obciążenia) czy wzmocnienie fabrycznej konstrukcji w newralgicznych miejscach.

Ale przesunięcie osi pędnej to już moim zdaniem grube wyzwanie , ktoś to będzie obliczał i projektował czy jak ?

Ponadto rejestracja na zabytek to też ściśle określone procedury (jak dobrze pamiętam to min 90% zgodności z oryginałem i nie może być żadnych poważnych zmian konstrukcyjnych)

Żółte tablice też mają swoje ograniczenia, każdorazowy wyjazd zagranicę musisz uzgadniać z konserwatorem zabytków jak i też każdą zmianę w pojeździe. Nie możesz też sprzedać pojazdu za granicę bez jego zgody. (chyba że się coś pozmieniało mam wiedzę sprzed kilku lat)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

nie żebym się czepiał ale co kieruje potrzebą tak mocnych zmian konstrukcyjnych ?

Auto wyprawowe do dalekich wycieczek - jak najmniej  ingerencji w fabryczną konstrukcję.

Oczywiście rozumiem wymianę zawieszenia na wzmocnione (dostosowane do planowanego obciążenia) czy wzmocnienie fabrycznej konstrukcji w newralgicznych miejscach.

Ale przesunięcie osi pędnej to już moim zdaniem grube wyzwanie , ktoś to będzie obliczał i projektował czy jak ?

Ponadto rejestracja na zabytek to też ściśle określone procedury (jak dobrze pamiętam to min 90% zgodności z oryginałem i nie może być żadnych poważnych zmian konstrukcyjnych)

Żółte tablice też mają swoje ograniczenia, każdorazowy wyjazd zagranicę musisz uzgadniać z konserwatorem zabytków jak i też każdą zmianę w pojeździe. Nie możesz też sprzedać pojazdu za granicę bez jego zgody. (chyba że się coś pozmieniało mam wiedzę sprzed kilku lat)

 

projekt nie jest mój, tylko przyjaciela auto było zarejestrowane i zostaje w Niemczech, dlatego przed wyjazdem z Niemiec robiłem przegląd TUV i nie wnikam w szczegóły rejestracyjne, nie wszystko wiem więc, nie powiem żeby nie wprowadzać w błąd. Auto ma w przyszłym roku 30lat i ma taką możliwość, ale decyzja należy do niego. Może w ogóle nie będzie rejestrowane na zabytek ponieważ coraz większe zmiany przygotowuje mój przyjaciel.  Przedłużenie ramy za elementami konstrukcyjnymi zawieszenia ma na celu tylko, uzyskania końcowych punktów montażowych kontenera i podwieszenia hydro-klapy. Gdyby nie klapa i gdyby był ostry kont zejścia, można by pozostawić ramę w obecnym wymiarze, w tym przypadku 1000-1200mm trzeba dołożyć. Przesunięcie tylnej osi ma na celu przesunięcie środka ciężkości do środka ale całość zawieszenia pozostaje na obecnej ramie , 600mm  jest to maksymalna odległość na obecnej ramie i występuje w przypadku takiego modelu auta tylko trzyosiowego,. Były wersje dłuższe o dwa metry, więc nie jest to nic nadzwyczajnego. Korzystam też z wiedzy warsztatu NVC-Nutzfahrzeuge Veteranen Center GmbH w Oberhausen, część części zamiennych przychodzi stamtąd, obecnie (ponieważ była to straż pożarna i wyposażona była w wolną skrzynie i mosty) szukają dla nas szybszej skrzyni i mostów. Ja nie nadarzam za pomysłami przyjaciela więc będzie się działo, czyli nie będę się nudził mam nadzieję że oglądający również. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, projekt Da Vinci napisał:

Żółte tablice też mają swoje ograniczenia, każdorazowy wyjazd zagranicę musisz uzgadniać z konserwatorem zabytków

To nie jest prawdą., a w każdym razie nie do końca. 

Zgoda konserwatora musi być jeśli auto ma skończone 50 lat i przekracza wartość 32000 zł. Oba warunki muszą być spełnione jednocześnie. Co warto zauważyć, żółte blachy nie mają z tym nic wspólnego, bo nawet na czarnych i białych musisz wówczas też o zgodę występować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

https://youtu.be/elPc55fx39U Kolejny odcinek budowy kampera wyprawowego na bazie MB1113. tylko nie wiem dlaczego z linku udostępnionego nie można wejść od razu na odtwarzanie filmu tylko trzeba kopiować link i odtwarzać w YT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.