Jump to content

Recommended Posts

andy125

Jestem na etapie wyboru auta używanego typu brygadówka wśród Opel Vivaro lub Renault Trafic lub Nissan Promaster. Mowa o wersji 5 lub 6 miejscowej.  Wszystkie brygadówki

mają homologację ciężarową. Czy jest na forum osoba fizyczna lub firma , która po zakupie tej wersji doprowadzi do zmiany z ciężarowego na osobowy i  usunięcie przegrody.

Wybrałem brygadówkę ponieważ dla mojej rodzimy 5-6 miejsc to optimum i nie powinno być korowodów związanych z punktami mocowań ect. - gdybym kupił blaszaka bez drugiego rzędu siedzeń.

Brygadówki są tańsze niż osobowe 9 miejscowe.

Stawiam na roczniki 2012 - 2015  2,0 L diesel

Po zmianie na osobowy dokupiłbym minimalny zestaw kampingowy na wyjazdy weekendowe. Nie do końca wiedziałem w jakiej grupie tematycznej umieścić ten post. Proszę koordynatora strony o poinformowanie mnie o ostatecznym usytuowaniu posta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RANAULT1

 Dzień dobry

w Trafic - u i bliźniaczymi ( Vivaro , Primater ) łatwo można zamontować daszek boczny ( listwę przykręca się do uchwytów do zamontowania bagażnika , bez wiercenia w aucie )

można z tyłu ( za 2 rzędem foteli )   zrobić 2 poziomy górny do spania , dolny na ekwipunek ( korzystniejsza wersja do przeróbki jest wersja dłuższa L2  41 cm dłuższa )

Pozdrawiam

IMG_1647.JPG

IMG_1650.JPG

IMG_1654.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
Posted (edited)
11 godzin temu, andy125 napisał:

Czy jest na forum osoba fizyczna lub firma , która po zakupie tej wersji doprowadzi do zmiany z ciężarowego na osobowy i  usunięcie przegrody.

trochę to kosztuje, ale podobno się da, kilkadziesiąt tysiaków i będzie zrobione:

Masz tu dwa posty z garścią informacji, w drugim poście masz namiar na firmę, która się tym zajmuje.

 

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
projekt Da Vinci
15 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

trochę to kosztuje, ale podobno się da, kilkadziesiąt tysiaków i będzie zrobione:

Masz tu dwa posty z garścią informacji, w drugim poście masz namiar na firmę, która się tym zajmuje.

 

 

niestety nie każda firma może taką zmianę wprowadzić. Firma musi mieć homologację na konkretny model auta i foteli. Ja znalazłem firmę 5km ode mnie i mogą montować konkretny model fotela z homologacją ale tylko w crafterze i sprinterze. Więc musisz poszukać firmy która montuje fotele i pasy z homologacją w autach Renault trafic

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Ja robiłem w tej firmie http://www.autohauser.pl/

Trafica też mają w ofercie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekvolvo

Kolega pisze o aucie typu "doka"/"brygadówka" - tam JUŻ 5 - 6 miejsc montowanych fabrycznie, więc ten problem niejako odpada.. . Tu się kłania "ciąg dalszy", czyli przegroda itp. Sam zastanawiam się nad pomysłem doki, ale w połączeniu z kontenerem - NIKT nie potrafił mi odpowiedzieć, jak się ma temat ze ścianką, która jest w zasadzie "końcem" samochodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
yushkevich

Jak wygląda sprawa przerobienia np 9 osobowego?  Nie ma ściany grodziowej, w teorii usuwamy 5 miejsc i pozostawiamy 4 fabryczne. Czy w takim przypadku potrzebna jest homologacja fabrycznych foteli ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matheus
15 godzin temu, yushkevich napisał:

Jak wygląda sprawa przerobienia np 9 osobowego?  Nie ma ściany grodziowej, w teorii usuwamy 5 miejsc i pozostawiamy 4 fabryczne. Czy w takim przypadku potrzebna jest homologacja fabrycznych foteli ? 

jeśli pozostawiasz seryjne fotele i nie zmieniasz ich położenia to nie ma problemu z taką zmianą. NIe potrzeba żadnej homologacji w takim przypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yushkevich
38 minut temu, Matheus napisał:

jeśli pozostawiasz seryjne fotele i nie zmieniasz ich położenia to nie ma problemu z taką zmianą. NIe potrzeba żadnej homologacji w takim przypadku.

To bardzo dobra wiadomość :)  ! w takim układzie mając wieloosobowy pojazd osobowy można bez problemu zrobić z niego legalnie kampera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

i przegrody nie ma ❤️

Share this post


Link to post
Share on other sites
yushkevich

No niema właśnie, mam na oku 9 osobowy l2h3 gdzie fabryczne fotele są do regulacji "na szynach" idealna baza do przerobienia na specjalny kempingowy 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michał2016
W dniu 14.06.2020 o 11:40, andy125 napisał:

 

mają homologację ciężarową. Czy jest na forum osoba fizyczna lub firma , która po zakupie tej wersji doprowadzi do zmiany z ciężarowego na osobowy i  usunięcie przegrody.

Wybrałem brygadówkę ponieważ dla mojej rodzimy 5-6 miejsc to optimum i nie powinno być korowodów związanych z punktami mocowań ect. - gdybym kupił blaszaka bez drugiego rzędu siedzeń.

Co ci przeszkadza homologacja ciężarowa? Kup brygadówkę i przerabiaj na kampera skoro masz taką fantazję. Myślisz że jakiegoś policjanta to obchodzi? Albo niezbyt wnikliwego miłego  pana z oskp? Po co sobie zmartwień na siłę szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yushkevich
8 godzin temu, Michał2016 napisał:

Co ci przeszkadza homologacja ciężarowa? Kup brygadówkę i przerabiaj na kampera skoro masz taką fantazję. Myślisz że jakiegoś policjanta to obchodzi? Albo niezbyt wnikliwego miłego  pana z oskp? Po co sobie zmartwień na siłę szukać.

Ciężarowy bez ściany grodziowej trochę słabo. Wszystko jest dobrze do czasu jakiejkolwiek kolozji... Nie działa polisa, sporo nieprzyjemności, niestety znam to z autopsji. Są firmy które zmieniaja przeznaczenie pojazdu z ciężarowego na osobowy/specjalny kempingowy dokładając homologowane fotele. Koszt ok 10k 

Share this post


Link to post
Share on other sites
janekorka

Witajcie. 

Ja wpod koniec października 2019 kupiłem jak to mój syn nazywa kamperzloma ford transit z 1988r. Fakt, że samochód w stanie nie najlepszym, ale jeździ i coraz bardziej się do niego przekonuję. Nie mam zamiaru do niego zbytnio dokładać tylko tyle aby jeździł i przeszedł przegląd. Z jednego się cieszę a mianowicie, że ja nim jeżdżę praktycznie co weekend. Gdybym teraz miał kupować to kupiłbym coś ala opel movano lub renault trafić krótki ale taki abym mógł w nim swobodnie stanąć i powoli bym sobie go adoptował. Wiele z wyposażenia mi nie trzeba, a samochód przynajmniej byłby młodszy. Najważniejsze, że ten obecny sprawia mi wiele radochy i go użytkuję.

Poniżej trochę wypraw moim kamper złomem he, he

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peter
Posted (edited)

 Gdybym teraz miał kupować to kupiłbym coś ala opel movano lub renault trafić krótki ale taki abym mógł w nim swobodnie stanąć i powoli bym sobie go adoptował. Wiele z wyposażenia mi nie trzeba, a samochód przynajmniej byłby młodszy. Najważniejsze, że ten obecny sprawia mi wiele radochy i go użytkuję.

 

Zwróć uwagę że bardzo trudno jest wyrwać nowszego blaszaka w dobrym stanie i z małym przebiegiem ;) ale próbować trzeba:D

Edited by Peter (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...