Skocz do zawartości

Mover Enduro EM 303 problem


Artur Drewniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To jest mój drugi post na forum po przywitaniu :)  Może ktoś z forumowiczów będzie mógł mi pomóc. Po wyjęciu akumulatora z przyczepy na zimę i jego ponownej instalacji teraz mover nie chce ruszyć. Po włączeniu pilota wszystkie wskaźniki migają oraz pilot wydaje się z siebie ciągły dźwięk. Próbowałem resetu i ponownego parowania pilota z centralką według instrukcji ale bezskutecznie. Mover jest nowy i był zakładany w zeszłym roku przez dealera przyczepy. Niestety obecnie brak kontaktu z dealerem... :( Może ktoś może coś poradzić co może być przyczyną i lub polecić jakąś osobę/serwis tego typu movera w Warszawie? Z góry dziękuję :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak parowałeś swój zestaw. Spróbuj tak: Włącz zasianie centralki i w przeciągu 10 sek. naciśnij przycisk zasilania na pilocie. Tak u mnie działa parowanie - też mam Enduro. Może baterie w pilocie są do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria nie była wymieniana od nowości. Mover był montowany w maju 2019 roku jako fabrycznie nowy. Data na baterii jest 06.2019 więc może to jest data ważności... Chociaż według instrukcji gdy bateria w pilocie jest słaba to powinna migać kontrolka baterii a nie wszystko....  Ale spróbuję wymienić baterię

dziękuję

2 minuty temu, ed napisał:

Nie wiem jak parowałeś swój zestaw. Spróbuj tak: Włącz zasianie centralki i w przeciągu 10 sek. naciśnij przycisk zasilania na pilocie. Tak u mnie działa parowanie - też mam Enduro. Może baterie w pilocie są do wymiany?

Według instrukcji na centralce trzeba wcisnąć reset a potem na pilocie wcisnąć razem przycisk do przodu i do tyłu i przytrzymać min. 3 sekundy...

Nic to nie dało. Jestem laikiem i być może robię coś nie tak...

W "rozwiązywaniu problemów" z instrukcji nie ma opisanej takiej opcji co pokazuje mój pilot (wszystko na raz) ;)

Spróbuję zrobić jak mówisz. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Artur Drewniak napisał:

Bateria nie była wymieniana od nowości. Mover był montowany w maju 2019 roku jako fabrycznie nowy. Data na baterii jest 06.2019 więc może to jest data ważności... Chociaż według instrukcji gdy bateria w pilocie jest słaba to powinna migać kontrolka baterii a nie wszystko....  Ale spróbuję wymienić baterię

dziękuję

Według instrukcji na centralce trzeba wcisnąć reset a potem na pilocie wcisnąć razem przycisk do przodu i do tyłu i przytrzymać min. 3 sekundy...

Nic to nie dało. Jestem laikiem i być może robię coś nie tak...

W "rozwiązywaniu problemów" z instrukcji nie ma opisanej takiej opcji co pokazuje mój pilot (wszystko na raz) ;)

Spróbuję zrobić jak mówisz. Dziękuję.

Przepraszam zapomniałem o przycisku reset po włączeniu zasilania centralki. Z tego co piszesz ten sam producent a kilka sposobów parowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ed napisał:

Przepraszam zapomniałem o przycisku reset po włączeniu zasilania centralki. Z tego co piszesz ten sam producent a kilka sposobów parowania.

Mój pierwszy problem na forum a już połowicznie rozwiązany... :)

UWAGA! Wymieniłem baterie w pilocie i cudownie przestał migać i wyć...! Jutro jadę do przyczepy zobaczyć czy rozwiązało to sprawę i mover zadziała..? 

Człowiek uczy się całe życie... Prosta rzecz a cieszy :)

Kocham to forum! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ed napisał:

Przepraszam zapomniałem o przycisku reset po włączeniu zasilania centralki. Z tego co piszesz ten sam producent a kilka sposobów parowania.

Mój pierwszy problem na forum a już połowicznie rozwiązany... :)

UWAGA! Wymieniłem baterie w pilocie i cudownie przestał migać i wyć...! Jutro jadę do przyczepy zobaczyć czy rozwiązało to sprawę i mover zadziała..? 

Człowiek uczy się całe życie... Prosta rzecz a cieszy :)

Kocham to forum! 

 

Mover działa bez ponownego parowania z centralką. Pomogła wymiana baterii w pilocie na nową. Dziękuję za wszystkie porady :) Czasem najprostsza rzecz wydaje się najmniej oczywista.... :)

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ktoś rozkręcał/demontował obudowę pilota do Enduro EM303 (dokładnie taki sam, jak na filmiku w pierwszym poście tego wątku).

Pilot przestał się załączać. Podejrzewam, że padł ten suwakowy włącznik (bo nieraz załączał się po drugiej próbie załączania).

Wyjąłem baterię, wykręciłem z tyłu obudowy dwie śrubki. Obudowa w dolnej części pilota rozchyla się (czyli nie ma zatrzasków), lecz w górnej części (tak na wysokości przycisku JAZDA DO PRZODU) coś trzyma mocno. Nie da się rozchylić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lbuster napisał:

Rozumiem, że nie ma tam jakiejś naklejki od spodu ;)

Są dwie malutkie, oderwałem je i żadnej śrubki tam nie ma. Zresztą ta blokada jest znacznie wyżej, odrobine poniżej górnej naklejki 303-BE.

Także nie daje się usunąć tej nakładki (będącej spodem pilota oraz komorą na baterię). Jeśli próbuję ją podważyć z boku, np.   po prawej stronie włącznika (pierwsza fotka),  To daje się odchylać, ale w części środkowej (druga fotka) też jest jakaś blokada w miejscach oznaczonych białym prostokątem.
Na trzeciej fotce widać na ile da się obudowę dolną odsunąć od górnej. Widać także miejsce, powyżej włacznika, od którego obudowa nie daje się rozpołowić. Próbowałem ustalić, czy nie ma tam jakiejś zatrzaski, ale nie da się wsunąć w szparkę niczego.

1661538341229.jpg

1661538341240a.jpg

1661540034743.jpg

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, Ty próbujesz zdjąć wewnętrzną część obudowy (z bateriami), która może być przykręcona od środka. Według mnie musisz rozpołowić pilot na tej długiej linii naokoło pilota (nad suwakiem z pierwszego zdjęcia). 

IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lbuster napisał:

Z tego co widzę, Ty próbujesz zdjąć wewnętrzną część obudowy (z bateriami), która może być przykręcona od środka. Według mnie musisz rozpołowić pilot na tej długiej linii naokoło pilota (nad suwakiem z pierwszego zdjęcia). 

IMO.

Próbuję na różne sposoby:

- chcąc rozpołowić obudowę uzyskuję stan taki, jak na trzeciej fotce. W górnej części coś trzyma i nie daje się rozchylić/rozpołowić, nie tworzy się nawet najmniejsza szparka , by móc włożyć coś cienkiego i podważyć. Boję się na siłę działać, by nie połamać plastiku. Podejrzewam, że spód i góra są jakoś spojone ze sobą, może śrubą  zamaskowaną pod folią z infografikami na czołowej stronie pilota. Nie wyczuwam jednak pod tą folią żadnego otworku, stąd lękam się ją oderwać, bo nie wiem czy się da ponownie przykleić. Może jest tam jakiś samoklinujący się kołek?

- próba usunięcia zaślepki od spodu pilota też kończy się niepowodzeniem. Tak jak pisałem, w miejscach oznaczonych białymi prostokątami coś mocno trzyma. Albo jakieś śrubki, albo samoblokujące się kołki na wcisk.

Stąd moje pytanie, czy ktoś otwierał to ustrojstwo, bo jak dla mnie jest to niesłychane, że tak zabezpieczono pilota przed otwarciem (otwierałem obudowy różnych pilotów, laptopów i było to każdorazowo bajecznie proste). Siłą nic nie zdziałam, bo te plastiki są twarde i mogą popękać lub uszkodzić płytkę wewnątrz pilota. Nowy pilot to wydatek co najmniej 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trzecia fotka (wczoraj jej nie widziałem) to według mnie prawidlłowa droga. Czy w tym stanie próbowałeś przesunąć którąś część pilota do przodu lub do tyłu? 

Czy naklejka 303-BE nie kryje wkrętu?

Niektóre piloty ciężko rozpołowić i łatwo połamać, więc nie chcę Ci doradzać :(

Warto jeszcze użyć takich zestawów plastikowych trójkątów do otwierania telefonów, jak w kilku miejscach podważysz to może pójdzie.

Moje pomysły się skończyły, ale jak nie spróbujesz tego ruszyć to i tak pilot do wymiany :( A może udaj się do serwisu telefonów, może oni mają lepsze narzędzia i to otworzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i po podgrzaniu suszarką włosów odchyliłem folię, traktując działanie, jako ostatnią szansę na rozpołowienie obudowy pilota.

Trzeba być nawalonym marychą lub haszem Holendrem, by wykombinować takie maskowanie śrubek, jakie ukazało się moim oczom. W końcu jest sukces.

Folia z infografiką jest gruba i sztywna, nie pozwalała wyczuć palcem otworów na śrubki.

Czy trzeba być aż takim estetą lub złośliwcem, by zrezygnować z mocowania śrubek w tylnej pokrywie???

1661673036433.jpg

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, powolniak napisał:

Czy trzeba być aż takim estetą lub złośliwcem, by zrezygnować z mocowania śrubek w tylnej pokrywie???

Bo Ty nie masz naprawiać tylko kupować nowe ;)

Udało się naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.