Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się zastanawiam. Szukam przyczepy dość dużej i coraz częściej zastanawiam się czy pozostać przy jednej osi, czy też zdecydować się na oś podwójną. Powiedzcie proszę jakie są wady i zalety osi podwójnej :hop1:

Opublikowano

Temat już gdzieś był, ale... :hop1:

 

Najkrócej jak można:

- dwuosiową lepiej się jedzie na trasie :hop1:

- jednoosiową lepiej się manewruje na placu :)

Np. zawrócenie/obrót przyczepy dwuosiowej o 180 stopni w miejscu jest praktycznie ręcznie niewykonalny, zwłaszcza na nieutwardzonym trawiastym podłożu :hop1:

Opublikowano

przyczepy dwuosiowe mają większą nośność ale jest mniejszy ich wybór

rozmiarowo to 5 metrów to max dla jednej osi a minimum dla dwóch osi

 

ale największy problem to chyba niewielki wybór

Opublikowano

W przypadku przyczepy dwuosiowej inaczej rozkładaja sie obciązenia na haku, który słuzy jako punt zaczepienia z autem, a całe obciązenie przyczepy jest na osie, natomiast w przyczepach jednoosiowych hak jest punktem podporu a co za tym idzie przenosi obciązenie przyczepy na samochód razem z tą jedna osią.

Opublikowano

raz tylko jechałem z dwuośką i prowadziła się super :hop1: idzie za samochodem jak po szynach :hop1: auto nie czuło prawie przyczepy (tzn ze wisi mu na haku przyczepa) ale problem faktycznie pojawił się przy ustawianiu :) chciałem to zrobić ręcznie ale sam z żoną nie było o tym mowy :) pozostało gorsze miejsce ale z możliwościa ustawienia autem A pozatym nie widziałem różnicy :hop1:

Opublikowano

To prawda prowadzenie na trasie jest lepsze Jednak nic za darmo dalszy wzrost zużycia paliwa oraz kłopoty dla holowników z mniejszymi silnikami

Osobiście jestem zwolennikiem jednej osi głównie ze względu na manewrowość na placu Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

..moze i recznie ciezko sie manewruje ale cofa sie wygodniej (przyczepa sie nie "lamie&quot ;) ..poza tym BEZPIECZENSTWO i komfort jazdy lepszy...minus - paliwo /ze wzgledu na wieksze opory toczenia/

pozdrawiam...

Opublikowano

Minusem jest również to, że na niektórych campingach za 2 osiową zapłacisz więcej jak za 1 osiową tej samej długości.

Opublikowano

Wiele lat jeżdzilem z jednoosiówką, teraz z dwuosiową, różnice są spore;

- mogę zabrać sporo majdanu ( prawie 400kg ) to przeszło dwa razy więcej niż w jednoosiowej

- jest mało wrażliwa na rozłożenie ciężarów

- można spać chodzić bez rozkładania podpór

- wyjątkowo dobrze prowadzi się po polskich drogach

- nie buja się, idzie za nami jak po sznurku

- ma niewiele większe opory toczenia a większe zużycie paliwa jest skutkiem wyrażnie większej masy, zwykle powyżej 1700kg DMC

- wymaga ciężkiego holownika

cdn

Opublikowano

cdn

- brak możliwości ręcznego manewrowania nawet na twardym podłożu

- do manewrowania konieczne auto z tzw. krótką jedynką ( np dostawcze ) inaczej diabli wezmą sprzęgło

- moja ma 17,5 m2 powierzchni i przedsionek nie jest koniecznie potrzebny gdy jeżdzimy we dwójkę

- wbrew obiegowym opiniom manewrowanie długim i szerokim zestawem nie jest specjalnie trudne, trzeba się tylko przyzwyczaić

- na campingach bez wydzielonych placów mogą być kłopoty ze znależieniem odpowiedniego miejsca

- płaci się więcej na polskich autostradach i niektórych campingach

Ale poza tym duża jest super!!

Pozdrawiam AdamH

Opublikowano

AdamH, umiejętność manewrowania masz byłem pełen podziwy jak w Sławie naprzeciwko mnie wjechałeś tym sporym zestawem i w to poletko bez problemu za pierwszym razem ustawiłeś przyczepę . Dla mnie jako w tym czasie nowicjusza, który co zaczął jeździć z ogonkiem zrobiło wrażenie.

Opublikowano

i chyba jeszcze nikt nie napisał, ze 4 koła= więcej części, sprawdzania itp.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.