Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tak jak w temacie mam pytanie czy po odpaleniu kampera powinien się od razu załączyć przekaźnik który łączy akumulatory??

Drugie pytanko jak jest zrobione ze lodówka załącza się po włączeniu silnika ? Czy to zależne od tego samego przekaźnika?

Ogólnie chodzi mi o zasadę jak powinno to działać.

Kamper to Ducato 1993 Weinsberg

Opublikowano

Lodówka powinna działać po przekręceniu kluczyka. Ladowanie aku załącza się gdy w instalacji samochodu jest napięcia pod 13.5V

Opublikowano

Jeszcze kilka pytań mam taki prostownik jak na zdjęciu.

Czy jak stoję to mogę cały czas ładować nim akumulator AGM ?? Czy będzie on obniżał prąd ładowania?

Czy jak jadę i są połączone Aku to czy nie powinien być jakiś regulator ładowania który by mierzył napięcie i ewentualnie rozłączał ładowanie AGM z alternatora?Czy może nic się nie stanie jak alternator cały czas będzie ładował Aku AGM.?

IMG_20190724_143350171_LL.jpg

Opublikowano

To zasilacz/ładowarka akumulatora. Może być na stałe podpięty do aku i do 230v. 

48 minut temu, lukasz940624 napisał:

Czy jak jadę i są połączone Aku to czy nie powinien być jakiś regulator ładowania który by mierzył napięcie i ewentualnie rozłączał ładowanie AGM z alternatora?Czy może nic się nie stanie jak alternator cały czas będzie ładował Aku AGM.?

Musisz mieć tzw. separator akumulatorów.

Opublikowano

A czy takim separatorem może być przekaźnik który połączy akumulatory gdy włączę lodówkę? Bo jedyna rzecz która połączy mi Aku jest ten przekaźnik co na zdjęciu z tym że przewód który go załącza jest z instalacji zabudowy. Dodam że lodówka na 12v mi nie dziala. Gdy go załacze na krótko to akumulatory są połączone .Po odpaleniu auta nie załącza się automatycznie.

1563981189073198313822032745899.jpg

Opublikowano

Separator akumulatorów nie ma nic do lodówki.

Separator (moduł elektroniczny) pilnuje ładowania i rozładowywania aku zabudowy tak by nie rozładować przez przypadek aku samochodu. Bardzo prymitywnie można to zrobić na przekaźnikach.

A lodówka ma zasilanie 12V z alternatora (czyli aku samochodu) ale tylko podczas pracy silnika. To też można zrobić za pomocą przekaźnika lub elektronicznego modułu.

Opublikowano

Separator ma też zabezpieczyć przed sytuacją, w której rozruch holownika (w razie wyczerpanego lub słabego aku w samochodzie) miałby nastąpić z akumulatora przyczepy. Żadne kable na linii z aku przyczepy do holownika tego nie przeżyją, więc nie dość że ryzyko uszkodzeń, to i pożaru. Niby można kombinować z przekaźnikiem, sterowanym zasilaniem lodówki (po plusie ze stacyjki) ale czy warto? Mając separator, można w razie potrzeby "podebrać" w pewnych granicach prąd z holownika, na przekaźniku sterowanym plusem po stacyjce (bo tak rozumiem wykorzystanie lodówki). 

Nie jestem wcale pewny, czy zasilanie na lodówkę idzie tylko w czasie pracy silnika - chyba jest już po włączeniu zapłonu w stacyjce nawet bez rozruchu ("plus po stacyjce"). W niczym nie zabezpieczy więc taki przekaźnik przed sytuacją, w której aku w cepie jest bardziej naładowany niż ten w samochodzie, i przepływem prądu w tę stronę.

 

Opublikowano

A czy kamper z lat 90 może mieć oryginalnie zamontowany separator?

Pytam bo u mnie nic takiego nie znalazłem mam tylko ten przekaźnik co na zdjęciu tylko nie wiem czym jest sterowany.

Ten przekaźnik gdy go załacze łączy akumulatory

Opublikowano (edytowane)

Sądząc po przekroju przewodów i ich konektorach jest to prymitywny separator domowej roboty. Sterowany pewnie + stacyjki. Nie znaczy to oczywiście że drugi koniec kabelka będzie przy stacyjce. 

Edytowane przez koober (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Wydaje mi się że ten przekaźnik dali oryginalnie jak montowali zabudowę ponieważ przewód który załącza przekaźnik jest pociągnięty do środka zabudowy idzie razem w peszlu z innymi kablami nie ma szans żeby ktoś go ktoś tak puścił. 

Opublikowano

Ale może zamiast przekaźnika było tam coś innego podpięte. Tak tylko gdybam, bo równie dobrze może to być fabryczne rozwiązanie. Musisz iść po kabelku żeby znaleźć źródło sterownia przekaźnikiem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.