Skocz do zawartości

Moja pierwsza przyczepa w UK + Honda Accord kombi


ordinaryhuman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakieś bzdury. Mieszkam na stałe w UK i chcę kupić przyczepę. Niestety nie mam pewności co do przepisów. Mam Honda Accord VII tourer 2.3 diesel jeszcze bez haka. Chcę mieć ładowanie z auta więc planuję 13pinową wtyczkę. Chciałbym jak największą przyczepę, najlepiej 2-osiową, niestety nie mogę dojść do tego co tak naprawdę mogę podczepic pod swoje auto. Docierają do mnie dziwne informacje jakoby "nie było" w UK jakiś spacjalnych przepisów, oby tylko nie przekraczać razem 3.5t. Nawet jeśli to prawda, to jak to wygląda jeśli chcę wjechać do innego kraju, Francja, Hiszpania...? Pozdrawiam wszystkich.

 

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czesc.

Temat na wyspach jest bardzo prosty.

Otwierasz czerwonego logbooka, szukasz pozycji O.

O1 - DMC

Jeśli pozycja F1 + DMC przyczepy przekracza 3500kg musisz mieć dodatkowe kwalifikacje. Kategoria E w UK to 2 dni I masz uprawnienia.


Pozd7c76931886fe26202c5daede70d9f7d0.jpg

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa mot i ubezpieczenia?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


MOT I ubezpieczenia obowiązuje pojazdy które mają numery rejestracyjne I logbook. Przyczepy w UK się nie rejestruje więc nie ma mot/ubezpieczenia. Wyrabiasz tablice rejestracyjna z numerem holowanika I tyle

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ordinaryhuman, Siemka, witam wyspiarza :) co do caravanów to w irlandii i UK przepisów prawie nie ma bo travellersi by sie buntowali i wojny toczyli :P ... Zobacz sobie plakietke, przewaznie przy drzwiach kierowcy blisko cisnień opon. Z tego co wiem to odejmij mniejszą liczbe (wage) od wiekszej i Ci wyjdzie co mozesz ciagnac samochodem. Jak nie znajdziesz to potem wysle zdjecie. 

W UK/IRL to normalka ze Dowody rejestracyjne sa nie pelne - ja np w mojej CX-7 mam wage wlasna wpisana jako 555555555555 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, do0h said:

Siemka, witam wyspiarza :)

Hej, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tymi przepisami :P Ogólnie rzecz biorąc jestem swieży w temacie, duuużo jeszcze do przeczytania... Chcę po zakupie przyczepy trochę ją przerobić pod siebie. 

 

Pozdrowienia i dużo słońca dla wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=35934]ordinaryhuman[/mention], Siemka, witam wyspiarza co do caravanów to w irlandii i UK przepisów prawie nie ma bo travellersi by sie buntowali i wojny toczyli ... Zobacz sobie plakietke, przewaznie przy drzwiach kierowcy blisko cisnień opon. Z tego co wiem to odejmij mniejszą liczbe (wage) od wiekszej i Ci wyjdzie co mozesz ciagnac samochodem. Jak nie znajdziesz to potem wysle zdjecie. 
W UK/IRL to normalka ze Dowody rejestracyjne sa nie pelne - ja np w mojej CX-7 mam wage wlasna wpisana jako 555555555555
Hej, dasz radę zrobić taką fotkę dla mnie? Niestety ja nic takiego nie znalazłem u siebie.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ordinaryhuman prosze, zakreslilem. U mnie to jest przy naklejce z cisnieniem opon po otwarciu drzwi kierowcy.

 

Trzeba odjąć, w moim wypadku 2270kg (DMC samochodu) od 3720kg (maksymalny DMC samochodu i przyczepy) i wychodzi max DMC cepki 1450kg.

Daj znac co u Ciebie pisze. 

 

 

20190724_085659.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pusto... e21345f46df1e358462a73cbaf4767b4.jpg&key=75d5c24a32686b0207b7941b28e4f57a37667423b37351ef57cb5531c3371c01

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


Myślę, że te pozycje o których mowa zostaną wypełnione po instalacji haka i pewnie ma na to wpływ rodzaj jaki zamontują...
Cisnij DVLA żeby uzupełnili dane. Jeśli wyjedziesz za granicę przy pierwszej kontroli masz zonk.

Co do wagi.

Ja mam przyczepę która realną wagę podróżna ma 1350kg. Insygnia może pociągnąć 1600kg. Ciągnie się średnio przyjemnie szczerze mówiąc.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnij DVLA żeby uzupełnili dane. Jeśli wyjedziesz za granicę przy pierwszej kontroli masz zonk.

 

Co do wagi.

 

Ja mam przyczepę która realną wagę podróżna ma 1350kg. Insygnia może pociągnąć 1600kg. Ciągnie się średnio przyjemnie szczerze mówiąc.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

Tak też zrobię... Ogólnie chyba ciąganie za autem czegokolwiek nie należy do przyjemności. Dzięki panowie za pomoc.

 

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.