Skocz do zawartości

Światła pozycyjne prawa, lewa strona w Nissan Qashqaj


bambosz99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem - pytanie

Wychodzi na to że w tym roku nasza budkę będzie ciągał Nissan Qashqai. Problem w tym że w przyczepie mam instalacje 13pin a w Nissanie 7 (w planie miala być zamiana instalacji) Ale musiałem przeciągnąć na szybko przyczepkę i po podpięciu wtyczki (przez przelotkę) nie było w przyczepie świateł pozycyjnych z lewej strony. Jeszcze bardziej się zdziwiłem jak po włączeniu biegu wstecznego zaświeciły się właśnie światła pozycyjne z lewej strony. Wiedziałem już że ktoś coś namieszał i przed majówka trzeba będzie na szybko to ogarnąć.

Po odkręceniu gniazda przy haku miło się zaskoczyłem bo okazało się że jest cała kompletna instalacja pod gniazdo 13pin Po zamianie gniazd wszystko wydawało sie proste poza tym że nadal nie było w przyczepie pozycji po lewej stronie.

Zaczęło się grzebanie. Po kablu trafiłem do kostki w bagażniku do której jest podpięta wiązka od haka. Okazało się że ten kabelek od lewej pozycji Poprostu się tam kończy. Nie jest nawet wprowadzony do tej kostki. Nie ma nawet miejsca w tej kostce na dodatkowe kable. Zaczęło się kombinowanie z którego miejsca podprowadzić prąd do tego kabelka. Dokopałem się w necie do informacji że za światła pozycyjne odpowiada bezpiecznik F9 i F10. Okazało się że jest to ten sam jeden bezpiecznik.

Nasuwa mi się tylko jeden wniosek, że w tym aucie światła pozycyjne nie są podzielone na prawą i lewą stronę?

Jeśli tak jest to czy do rozwiązania mojego problemu wystarczy zmostkowac w gnieździe piny od świateł pozycyjnych?

Czy ktoś już przerabiał podobny problem? 

Boje się trochę eksperymentować tuż przed wyjazdem bo może się okazać że jak coś pójdzie nie tak to nie będzie czym na majówkę jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w aucie światła są podzielone jak sam napisałeś ja w zeszłym roku montowałem hak co prawda do Koleosa ale światła są napewno podzielone i musiałem ciągnąc kable z wtyczkami do obydwu lamp miałem orginalną wiazke i wystarczyło przeciągnąć kabele i wyciągnąc orginalne wtyczki z lamp i wsadzić wtyczki do wiącki a wtyczki z wiązki do lamp.Ja ci proponuje podpiąc kabel pod lewe pozycyjne wtedy rozbijesz prady na dwa bezpieczniki niewiem czy masz dodatkowe przekażniki bo ja w swojej wiązce posiadałem ale tylko w 13 pinowej bo jak bym kupił 7 pinową to w samochodzie bylo schowane orinalna wtyczka aby podłączyć gniazdo dosłownie bez roboty.A jak właczyłeś cofanie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym podziałem to mam obawy. Pozycja lewa i prawa są na jednym bezpieczniku. Po jego wyjęciu w samochodzie jest całkowity brak tych świateł.

Haka nie montowałem. Jest to BRINK Nie wiem czy fabryczny, ale wydaje mi się że mógł być montowany w ASO lub dobrym serwisie bo te wszystkie kable i wiązki są dość starannie poukładane a wtyczki wyglądają na oryginalne. Pierwotnie raczej było tam gniazdo 13p bo są do niego wszystkie kable. Myślę że ktoś w kraju zmienił na 7p. Dlaczego w miejsce styku na lewą pozycję wpiol światła cofania? Pojęcia nie mam.

Też pomyślałem o tym żeby z lewej lampy pociągnąć kabel. Tylko czy to ma sens w sytuacji gdyby okazało się że nie ma tam podziału na prawą i lewą stronę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to sprawdz czy jest podział w bezpiecznikach przez wyciągnięcie bezpieczników oznaczonych światła a z jakiego rocznika masz holownik , może coś znajdzesz o elektryce tego samochodu w necie . W większości samochodów jest podział na lewą i prawa strone i tak też jest w przyczepach w przypadku gniazda 7 pinowego najbardzej popularnego jest podzial na lewa i prawą strone ale jest brak świateł cofania . Ale jak przeszukasz forum do znajdzesz dokładny rozpis pinów obu gniazd ( 7 , 13 ) , a przyczepe masz angielkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w necie znalazłem że za światła pozycyjne odpowiadają bezpieczniki F9 i F10. Jako że nie miałem pewności pod którą stronę jest podpięte gniazdo od haka to pomyślałem że jak wyjmę najpierw jeden a następnie drugi bezpiecznik to będę wiedział z kadrą idzie prąd na działający obwód w przyczepie i gdzie szukać brakującego. Znalazłem opisane bezpieczniki a tam okazuje się że jest to jeden bezpiecznik o oznaczeniu F9/F10. Po jego wyjęciu w aucie nie ma w ogóle świateł pozycyjnych. Dlatego mam podejrzenia że nie ma tam podziału na prawą i lewą stronę. Gdyby tak było to wystarczył by pewnie mostek między pinami.

Tylko nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia mojej teorii. W necie poza poradami żeby jechać do ASO to nie wiele znalazłem. Może jak nie ma tam podziału to zwolnił się jeden pin w gnieździe i ktoś go do świateł cofania wykorzystał.

Auto jest z 2008f a przyczepa angielska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego Znam ten schemat ale nadal nie wiem gdzie powinien być doprowadzony kabel od lewej pozycji w przyczepce.

W kostce nie ma na niego miejsca.

Dzwoniłem dziś do serwisu i usłyszałem "Nie wiem proszę pana. My wpinamy jedną kostke, później druga i ma być, ma działać"!

Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to pociągnąć przewód od Aku i podpiąć te pozycję na przekaźnikach. No nic Do majówki jeszcze kilka dni to coś się wykombinuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, bambosz99 napisał:

Nasuwa mi się tylko jeden wniosek, że w tym aucie światła pozycyjne nie są podzielone na prawą i lewą stronę?

Mam Nissana Terrano z '99 roku i też mam światła pozycyjne pod jednym bezpiecznikiem. Nie ma rozdziału na lewą i prawą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego Czyli coś w tym jest W planie mam jeszcze jutro zadzwonić do innego serwisu Może jeszcze coś podpowiedzia Doczytałem dziś w necie że ten bezpiecznik F9 jest od tylnych świateł pozycyjnych Prawej i lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam VW ma napewno podział na lewą i prawą stronę światła pozycyje włącza się przez przełącznik kierunkowskazów lewą i prawą strone pozycyjnych . Ja bym po koleji badał piny w gnazdku zgodnie z opisema potem w przyczepie małem kiedyś przygode z angielką wtedy były dwie wtyczki w przyczepie i w jednej napewno były światła cofania i plusy do oświetlenia przyczepy i do lodówki , a jeszcze jedno przeciw mgielne było po prawej stronie a musi być po lewej udało mi sie obrucić lampy ale kabel trzeba było przeciągnąc z lewej strony do prawej ,

 Znalezione obrazy dla zapytania gniazdo 13 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.