Skocz do zawartości

Skorupa kampera - teoretycznie, filozoficznie... .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych :)

Wprawdzie temat nadaje się może bardziej na forum CT ( jest także i tam, ale do działu "Old..." raczej mało kto zagląda ), jednak istota rzeczy jest w zarysach podobna ;)

 Otóż za kilkanaście dni zagości u mnie takie cudo :

e4345a473f5e4a6cmed.jpg

8e5f69cdc72159ffmed.jpg

 Jest to mały kamperek na podwoziu Toyoty Hiace z roku 1982\3.  Oglądałem go może ze dwadzieścia minut,  i w biegu podjąłem decyzję, że będzie mój.......bo jego przeznaczeniem pewnie miała stać się huta ? .  Może uda mi się go uratować, ale na razie czysto teoretycznie gryzę temat, kopiąc po forach i szukając tematów o odbudowie. Bo pracy będzie masa, choć na razie pocieszającym jest fakt, że w środku nie czuć wilgotnego lasu Amazonii. Owszem, jest ślad zacieku w alkowie (uszczelka?), jednak nie śmierdzi "aktualną" zgnilizną.. . 

 Oczywiście nie było szansy na szczegółowe badanie i dlatego zastanawiam się:

 -  czy możliwe jest ( a to fizycznie zaobserwowaliśmy z właścicielem), że zabudowa opadła pod własnym ciężarem ok.5 cm z powodu wieku i wąskich podpór na śmiesznej, Tojkowej rami - ale bez konkretnych zniszczeń ?? ( czyli patrząc od tyłu - zrobiło się odwrócone "U" na ramie ),

 - czy możliwe jest zdjęcie zabudowy poprzez wybudowanie "doku", np z palet i oparcie na nich skorupy ( czyli poziome "U" z wylotem w kierunku kabiny )

  - i czy idąc tym tropem - sensowne było by zbudowanie nowej,  "ślepej" podłogi na ramie uzupełnionej dodatkową ramą z profilu kwadratowego, sięgającej do maksymalnych wymiarów zewnętrznych zabudowy oryginalnej. 

Innymi słowy - do ramy auta dokładam ramę wg rzutu pionowego skorupy, dokładam "platformę na całą powierzchnię, na to stawiam "domek" - i rozpoczynam remont właściwy.

 Cel ? Zapobieżenie rozjechaniu się skorupy w razie stwierdzenia większego uszkodzenia elementów odpowiedzialnych za trwałość i kształt oraz zapewnienie sztywności w razie konieczności wymiany tychże. 

 Gdyby jednak okazało się, że porwałem się z motyką na słońce,  istniała by jeszcze możliwość zachowania "trwałej ruiny", czyli zachowania skorupy w stanie "prawie" takim samym, z wymianą tylko "niezbędności" i użytkowania Chrupka w weekendy w promieniu 100 km, ale za to z pewnością, że stoi na solidnej płycie... . 

Bezpiecznie iść tą drogą ?? :)

 

 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, jednak chciałbym zachować Chrupka w stanie jak najbardziej oryginalnym. Nowa skorupa, to praktycznie nowe auto... A Toyotka w tym wieku nie bardzo nadaje się na nowoczesności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz go zachowywać w stanie oryginalnym a kombinujesz z jakąś dodatkową ramą, po co? Ten kamper ma prawie 40 lat i nie rozpadł się w wyniku wad konstrukcji, tylko z powodu eksploatacji lub zaniedbań serwisowych albo niewypłacalności tychże. Jeśli chcesz się w to bawić i go odbudować, wykorzystaj rozwiązania fabryczne zastępując zniszczone elementy nowymi i pojezdzisz następne 30 lat jeśli zrobisz to dobrze. IMHO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak,  poprawa rozwiązań fabrycznych to dobra droga. Widziałem na kempingu Biały Dwór odrestaurowanego integrala Hymer sprzed 25 lat (ogórek) w nienagannym stanie. Prace trwały rok. Obecny wygląd w środku - jacht wyższej klasy, po prostu cudo !

Moja rada, oceń swoje możliwości i jak długo chcesz z niego korzystać. Może naprawić to co niezbędne i jeździć tym co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama byłaby niewidoczna z zewnątrz.. . Obawiam się że szkielet drewniany może być zbyt słaby aby przeżyć głębszą interwencję, stąd pomysł by go wesprzeć. Ale najgorzej będzie z czasem, większość dni spędzam poza krajem i na zabawy może nie wystarczyć'... ,nawet teraz piszę spod Bukaresztu...

Komfort jazdy? Raczej pomijalny -  taczki na stalowym kole. Ale nie przewiduje dalekich podróży. Tylko kraj. I to bliskie skoki. 

O części się nie martwię, z tym sobie poradzę, silnik jest po kapitalne, gaz nowy. Tu odpada kilka problemów.

 

Edytowane przez jarekvolvo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.