Skocz do zawartości

Mover a badanie techniczne


TIGERLUNAR

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał kiedykolwiek problem z badaniem technicznym swojej przyczepy przez Mover?

Dzisiaj byłem na przeglądzie i Pan po prostu mnie zastrzelił a mianowicie cytuje pytania:

Czy ten mover ma homologację? Posiadam mover e-go

Prześwit przyczepy jest zmniejszony a to budziło w jego mniemaniu zagrożenie bezpieczeństwa

Sposób montażu Movera na tzw blachy które nie trzymają się ładu

 

Piszcie jak to u was wygląda i czy ktoś trafił na podobny przypadek 

Edytowane przez Voku
Tematy piszemy normalnie a nie DUŻYMI LITERAMI (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał kiedykolwiek problem z badaniem technicznym swojej przyczepy przez Mover?

Dzisiaj byłem na przeglądzie i Pan po prostu mnie zastrzelił a mianowicie cytuje pytania:

Czy ten mover ma homologację? Posiadam mover e-go

Prześwit przyczepy jest zmniejszony a to budziło w jego mniemaniu zagrożenie bezpieczeństwa

Sposób montażu Movera na tzw blachy które nie trzymają się ładu

 

Piszcie jak to u was wygląda i czy ktoś trafił na podobny przypadek 

A przyjechałeś na przegląd movera czy przyczepy? Trzeba było mu powiedzieć, że homologację oczywiście masz ale niech on najpierw pokaże przepis, na podstawie którego tej homologacji wymaga :-D

 

A zresztą skąd diagnosta wie, że mover nie jest wyposażeniem fabrycznym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio bardzo zaostrzono przepisy i wymagania dotyczące badań technicznych pojazdów. Być może opisana sytuacja właśnie z tego wynikła. W zasadzie pewne elementy, jak np. zaczep ze stabilizatorem, napęd, koła, czy jakieś inne, mogące mieć istotny wpływ na bezpieczeństwo i parametry techniczne pojazdu (przyczepy) były kiedyś ujmowane w dokumentach pojazdu np. w Niemczech. Nie wiem, jak to wygląda aktualnie. W Polsce od dawna obowiązują konkretne przepisy dotyczące wyposażenia dodatkowego pojazdów, tylko dotychczas, nie zawsze sprawdzano wszystko skrupulatnie. Może właśnie nadszedł czas, gdy coraz częściej podczas kontroli lub okresowych badań technicznych, będziemy spotykać się z podobnym podejściem osób odpowiedzialnych za te czynności :niewiem:

1173590439_Warunkiwypos.jpg.1bbaf0f10ba32b435ec563eeeab74d86.jpg

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Wszystko, co porusza się po drogach, musi mieć odpowiednią homologację, a ma ją tylko wtedy, gdy jest bez zmian konstrukcyjnych i wyposażenia, które było fabrycznie przewidziane/zamontowane przez producenta. Jeśli zastosuje się jakikolwiek element bez homologacji, choćby nawet nieodpowiednią żarówkę, czy lampę, to taki pojazd traci homologację.
Ile osób zdaje sobie z tego sprawę :hmm: Łatwo zauważyć, gdy czyta się posty np. o wymianie żarówek, na "ledowe".
Cokolwiek zamontujemy w przyczepie, to musi być to wyrób z odpowiednią homologacją (oczywiście nie chodzi o wyposażenie użytkowe, które nie ma bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo poruszania się po drogach w myśl odpowiednich przepisów). Jeżeli oznaczenia homologacyjne są gdziekolwiek na tym "dodatku" widoczne lub łatwo dostępne, to nie musimy się martwić. Jeśli takich brak, to powinniśmy mieć przy sobie dokument homologacyjny na papierze, który jest przeznaczony właśnie dla danego sprzętu/wyposażenia.

IMHO

Fragment z instr. obsługi movera:

Dopuszczenie.jpg.ad253b20f3f2017b61f176ed841ce4e4.jpg
 

PS
Osobiście nie miałem dotychczas podczas badań technicznych, tego rodzaju pytań, jak opisane na wstępie, jednak zawsze mam w przyczepie dokumenty homologacyjne dla swojego movera (8 stron), więc jestem na taką ewentualność przygotowany.
Dokumenty, które mam, dotyczą movera "SE R" firmy Truma, a  również są ważne dla modeli: SR, TE R, H SE R, H TE R, TE R4, GO2 RH1, więc jeśli ktoś ma któryś z wymienionych napędów, a nie posiada dokumentu homologacji, to chętnie udostępnię.

2a.jpg.a2cb033882a956e9a60849c1955928c6.jpg

 

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kristofer napisał:

zawsze mam w przyczepie dokumenty homologacyjne dla swojego movera (8 stron), więc jestem na taką ewentualność przygotowany.

Ja też mam, ale mój mover był kupowany w Niemczech i też mam wszystko po niemiecku.Pewnie każą nam to tłumaczyć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że tłumaczenie nie będzie wymagane. Poza tym myślę, że diagnosta, to człowiek rozgarnięty w tym, co robi, więc temat istnienia napędów przyczepach, nie powinien być mu obcy. Możliwości widzę dwie: jest najzwyczajniej w świecie "czepialski" lub napęd, ew. jego montaż, budzą pewne wątpliwości (np. sposób mocowania, jakość elementów, zbyt mały prześwit itp.). :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta bardzo skrupulatnie sprawdzał więc musi być coś na rzeczy. Co prawda przegląd przeszedł bez większych problemów ale o moverze miałem spora rozmowę i tlumaczenia.Na szczęście miałem papiery od movera przy sobie więc na pewno ułatwiło to sprawę. Czas na nas karawaningowcow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam przyczepę z Angli.Poprzedni właściciel Angol prowadził bardzo solidnie dokumentację. W przyczepie został zainstalowany mover firmy e go. W Polsce ten system również jest dostępny . Dystrybucję  ma firma allcamp z Łodzi.

W Polsce ten model występuje pod nazwą Enduro 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czepliwy. Ale w sumie wydaje mi się że jednak diagnosta miał rację.

To co jest rejestrowane i w związku z tym dopuszczone do ruchu po drogach publicznych ma mieć homologację.

Jeśli mover nie jest fabrycznym wyposażeniem uważam ma mieć oddzielną homologację.

Jeśli jest fabrycznym wyposażeniem to homologowana jest buda i wtedy nie trzeba oddzielnej homologacji

Przy wyposażeniu dodatkowym pozostaje jeszcze oprócz homologacji właściwy sposób montażu

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem emalia do firmy Allcamp z zapytaniem czy posiadają ową homologację w języku polskim.Myślę że diagnosta mnie puścił, ponieważ pokazałem mu papiery takie jakie miałem, ale jak to mówią strzeżonego  Pan Bóg strzeże i tak dalej.

Edytowane przez TIGERLUNAR (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.