Skocz do zawartości

Pierwsza przyczepa - pomoc w określeniu modelu


Teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Oglądałem dzisiaj przyczepę https://www.olx.pl/oferta/sterling-5-6-os-2005-rok-przedsionek-naped-dodatki-super-stan-CID5-IDzk4EW.html

tylko nie bardzo mogę odgadnąć jej model? 

Ładna Angielka Ponoć rocznik 2005 DMC 1500kg

Numer Vin z szyby SGDS004SW40802790

No i jak to zarejestrować bo jutro mam kupować (przywieziona za autem z żółtymi blachami na kołach z Angli)

Oczywiście dokumentów brak :)

warto się w nią wpakować z rodziną 2+3(13,10,7 lat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o VIN, to możesz poczytać: https://www.lifesure.co.uk/blog/2014/05/caravan-vins-cracking-the-code/

Wiele się nie dowiesz: Producent Swift-UK, jedno-osiowa, rocznik 2004. Po dokładniejsze dane (np. wersje wyposażenia, wagi itp) możesz napisać do centrali fabryki, ale to chyba nie ma zbyt wielkiego znaczenia w tej chwili.

Ważniejsza sprawa to rejestracja. Jeśli to możliwe, oczywiście, spróbuj zastosować taki tryb:

  • Najpierw spisz umowę, znaczenie ma kto będzie sprzedającym (Polak czy Anglik) bo to wyznacza dalsze kroki. Ponieważ nie ma tablic, to zakładam, że będzie to Anglik. Nie jest to tragedia, tylko pytanie brzmi jak sprawdzisz czy jest legalna ? Na tym etapie może być konieczna zaliczka.
  • Razem ze sprzedającym przygotuj wszystkie papiery potrzebne do rejestracji (Umowa, pierwszy przegląd)
  • Zarejestruj na siebie (plus ubezpieczenie OC)
  • Wtedy, z blachami, wróć do sprzedającego, zapłać resztę, odbierz przyczepkę.

To jest zdecydowanie najbezpieczniejsza droga. Wiem, że teoretyczna, ale warto spróbować. Jeśli sprzedający nie będzie chciał, z jakiegoś powodu, "pomóc" przy rejestracji - to ja bym odpuścił.

Zupełnie inną sprawą, którą warto poruszyć jest cena. Tego tak na szybko to chyba nie ocenimy. Przyczepa jest młoda, nie zmęczona.

Szczelność trzeba sprawdzić, podłoga dużo Ci powie.

Folia na materacach - od nowości ?  dziwne. Nikt ich nie używał ? Czy wręcz przeciwnie, były zniszczone i wymienione na nowe ?

Wszystkie urządzenia muszą być sprawdzone przed zakupem (lodówka, bojler, itp). Sprzedawca nie powinien się wykręcać, że nie ma gazu w butli, czy tam czasu. Wszystko ma działać, a to co jest potrzebne do działania ma być w komplecie z przyczepą (np. kabel 230v, czy stopień, czy choćby gaz w butli).

Dodatki, takie jak: klucz do podpór, baniaki na wodę, koło zapasowe, butla, widzę że mają być w komplecie.

Przedsionek to osobna sprawa. Warto go rozłożyć, żeby sprawdzić czy jest kompletny. Wiem że to długo zejdzie, ale jak Ci zabraknie jednej choćby rurki (albo będzie np. uszkodzona), to później będzie kłopot.

To tak pokrótce.

 

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model masz podany (napisane tekstem) w ogłoszeniu, widoczny na zdjęciach przyczepy ...

Nie zarejestrujesz przyczepy, do której jak piszesz cyt.

9 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Oczywiście dokumentów brak :)

Jeszcze jedna rzecz: opakowane w folię elementy tapicerowane. Nie jest możliwe, że nikt ich przez 14 lat nie używał !!! W Anglii foliowanie elementów tapicerowanych jest powszechnie praktykowane przez wypożyczalnie przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Brak dokumentów" rozumiem jako "brak dowodu rejestracyjnego" - to akurat jest normalne. W Anglii nie rejestruje się przyczep, jeżdżą na tablicach auta, które je ciągnie.

Do rejestracji w Polsce potrzebujesz:

  • Umowa Kupna-Sprzedaży z Właścicielem, tego musisz być pewien. Jeśli będą wątpliwości kto jest właścicielem - lepiej odpuść.
  • Tzw. "Pierwszy Przegląd" z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Tam określą dane pojazdu potrzebne do rejestracji (masy, wymiary, itd.). Na OSK przyczepa musi się stawić "osobiście". Jak to zrobić kiedy nie ma tablic i OC ? Legalnie, to tylko na lawecie.
  • Niektóre Urzędy wymagają oświadczenia, że pojazd nie posiada (nigdy nie posiadał) tablicy rejestracyjnej. A niektóre uznają, że skoro jest z Anglii, to nie ma tablic.

Ale jeszcze raz, musisz mieć pewność, że przyczepa pochodzi z Anglii, z legalnego źródła.

 

BTW. Modelem się nie przejmuj, rocznikiem też właściwie niespecjalnie. Najważniejsze, żeby była legalna (1), zarejestrowana w Polsce (2), szczelna, bez przecieków (3) i aby wyposażenie działało (4). W tej właśnie kolejności. Braki w punkcie 4. ogarniesz bez problemów, w punkcie 3. też, ale będzie trudniej (drożej). Z punktem 2. będzie bardzo trudno, jeżeli coś brakuje, a 1. to element krytyczny! Z wykrzyknikiem. ?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak mósi qbek - najsensowniejsza opcja. Ja właśnie tak zrobiłem. W urzędzie przy przerejestrowaniu na mnie pytałem jak jest z przyczepami z zagranicy i zdarza się mnóstwo kradzionego sprzętu, dlatego jeśli handlarz nie chce zarejestrować na siebie to należy wg mnie odrzucić ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Miljon napisał:

Tak, jak mósi qbek - najsensowniejsza opcja. Ja właśnie tak zrobiłem. W urzędzie przy przerejestrowaniu na mnie pytałem jak jest z przyczepami z zagranicy i zdarza się mnóstwo kradzionego sprzętu, dlatego jeśli handlarz nie chce zarejestrować na siebie to należy wg mnie odrzucić ofertę.

może też chodzić o PCC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ją w piątek ;)

A i dodam że mam pełno kwitów od niej nawet dokument z fabryki z danymi technicznym przyczepy. 

Już zarejestrowałem. 

Teraz powoli sie rozkręcam w ogarnianiu wszystkiego na tiptop. 

Jest parę szczegółów do poprawki. 

Gdzie mogę założyć mój osobny wątek dotyczacy przeróbek, pomocy w użytkowaniu sprzętu AGD i wodnego, doposazenie potrzebnego do wypraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Teodor2424 napisał:

Gdzie mogę założyć mój osobny wątek dotyczacy przeróbek, pomocy w użytkowaniu sprzętu AGD i wodnego, doposazenie potrzebnego do wypraw?

Najpierw poczytaj w dziale "Technika", być może są już tematy, które będą Tobie przydatne.Nie można założyć jednego wątku dotyczącego wszystkiego, bo zrobiłby się tu niezły bałagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Już zarejestrowałem

 

Noi brawo Ty !

Choć mam wrażenie, że decyzja o zakupie było podjęta jeszcze przed założeniem tego tematu ? ale nieważne. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. 

Jeszcze raz gratuluje.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można sprawdzić legalność? Przyczepy w Anglii nie są rejestrowane, u nas do rejestracji wymagają tylko umowy oraz badań pierwszych w kraju i oświadczenia że przyczepa w kraju pochodzenia nie miała tablic nie była rejestrowania i nie jest nowa. 

Wydaje mie się że u nas nie mają technicznej możliwości badania legalności akurat przyczep z Anglii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Forum jest to po to aby zapytać, a sporo Użytkowników ma chęć nawet odpowiedzieć. Możecie mi wierzyć, że większość tych rad ma pokrycie w praktyce. Możecie przelecieć pobieżnie chociaż wątki typu "problem z rejestracją angielki" albo późniejszy etap "kupiłem bo nie było czasu weryfikować -taka okazja była- a teraz zauważyłem mankamenty". Większość z nas przekazuje rady, ze swojego doświadczenia, aby uchronić "nowych" od popełniania ponownie cudzych błędów. A co z tą poradą zrobi pytający, pozostaje już tylko w jego gestii.

np. Kolega Teodor dowie się niedługo (abo już wie) ile kosztuje nowe okno. ?

O czym warto pamiętać ? Wasz problem nie jest nowy ! Z pewnością był już przez kogoś przerabiany. Warto szukać, potem pytać.

Legalność: na OSKP sprawdzają czy VIN jest autentyczny (nie był przerabiany) a z numerem - na Policję 

pozdr

edit: jeszcze jedno: Zauważycie na pewno, że większość rad opisuje stan idealny. Pomagający doradza niejako, dojście do perfekcji w rozwiązaniu problemu. Nie dostaniecie tutaj porady, która będzie "półśrodkiem", albo wpędzi was w kłopoty, albo narazi na niebezpieczeństwo, ale jest nielegalna, ale zepsuje wam cepkę, itd. Przykro mi. Taki mamy klimat w karawaningu.  ? Na kompromisy, ignorując część porad, każdy musi się zdecydować samodzielnie.

Edytowane przez JINX_Sanok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Wydaje mie się że u nas nie mają technicznej możliwości badania legalności akurat przyczep z Anglii. 

Słusznie piszesz, że ci się wydaje, bo WK dosyć skrupulatnie sprawdzają przy rejestracji legalność pojazdów sprowadzanych z innych krajów. I wierz mi, że mają techniczne możliwości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.