Skocz do zawartości
Conneus

Kupno przyczepki hamowanej a F.3...

Rekomendowane odpowiedzi

Conneus

Witam wszystkich,  chcę kupić przyczepę hamowaną z dmc 1000kg. Niestety mam dylemat z tego względu iż w dowodzie mam następujące dane (auto Scenic II 2.0 PB):

F1:1955

F2:1955

F3:2950

O1:1300

O2:650

 

Na 1 rzut oka wydawało mi się, że mogę mieć taką przyczepkę (według danych z O.1) natomiast po przeliczeniu F3-F2 wychodzi 995kg...

Niestety DMC nie można zmienić. A według mojego rozumowania przyczepka będzie miała DMC o 5 kg za duże biorąc pod uwagę wpis F.3.

Czy lepiej poszukać innej przyczepki? Czy po prostu parametr F.3 (w sumie chyba tylko we francuzach występuje) nie jest bardzo brany pod uwagę w przypadku kontroli i jego przekroczenie o 0,5%... .

Dodam, że zestaw razem będzie mieć 2955kg i stosunek masy będzie zachowany (DMC przyczepy będzie  2x mniejsze niż auta).

Trochę jestem zdezorientowany swoim dowodem, z jednej strony O.1 pozwala mi na przyczepkę 1,3t z drugiej 2 wpis zabrania tego... a mimo to przyczepka bardzo kusi kupnem,  jednak wolę ją mieć po 1-szej kontroli, a niestety nigdzie nie ma podobnej przyczepki w tej cenie :/ (hamowana bardziej pasuję mi przy zmianie auta bo wtedy nie będę musiał szukać auta, które na haku będzie miało z 650 kg w przypadku przyczepki niehamowanej).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Conneus napisał:

Witam wszystkich,  chcę kupić przyczepę hamowaną z dmc 1000kg. Niestety mam dylemat z tego względu iż w dowodzie mam następujące dane (auto Scenic II 2.0 PB):

F1:1955

F2:1955

F3:2950

O1:1300

O2:650

 

Na 1 rzut oka wydawało mi się, że mogę mieć taką przyczepkę (według danych z O.1) natomiast po przeliczeniu F3-F2 wychodzi 995kg...

F3 to nie jest suma F2 i O1, a DMC zestawu - zestawu czyli pojazdu połączonego z innym w celu poruszania się jako całość. Czyli dla takiej całości masz określone DMC. DMC to maksymalna dopuszczalna waga pojazdu obciążonego bagażami i osobami. DMC przyczepy jaką możesz holować masz określone w polu O1. 

Mówiąc krótko jeśli stworzysz zestaw z pojazdu o DMC 1955 i przyczepy o DMC 1300 kg to taki zestaw możesz załadować maksymalnie do wagi 2950 kg.

To wszystko już było wielokrotnie omawiane na forum. Wystarczy poszukać :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Conneus

Czyli krótko mówiąc. Jak mam auto o DMC 1955 kg (masa własna 1475 kg) i przyczepkę DMC 1000 kg to wtedy na spokojnie mogę jeździć. Z tym, że w razie kontroli załóżmy ITD/policji i ważenia nie mogę przekroczyć 2950 kg. No to w takim razie myślę, że już wiem wszystko (patrzyłem na internecie wcześniej by spamu na forum nie robić, ale tam głównie o DMC przyczepy w O.1). Dziękuję za wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
3 minuty temu, Conneus napisał:

Czyli krótko mówiąc. Jak mam auto o DMC 1955 kg (masa własna 1475 kg) i przyczepkę DMC 1000 kg to wtedy na spokojnie mogę jeździć. Z tym, że w razie kontroli załóżmy ITD/policji i ważenia nie mogę przekroczyć 2950 kg. No to w takim razie myślę, że już wiem wszystko (patrzyłem na internecie wcześniej by spamu na forum nie robić, ale tam głównie o DMC przyczepy w O.1). Dziękuję za wyjaśnienie.

Tak, nie jesteś wyjątkiem. Chyba większość francuzów ma tak zrobione z DMC zestawu. U mnie zarówno poprzedni C4 Picasso jak i obecny Renault Scenic też tak miały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qbek

i dlatego, moim zdaniem, chyba lepiej byłoby w przypadku pola F3 posługiwać się określeniem Rzeczywista Masa Zestawu, bo DMC zestawu wprowadzana zamieszanie :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, qbek napisał:

i dlatego, moim zdaniem, chyba lepiej byłoby w przypadku pola F3 posługiwać się określeniem Rzeczywista Masa Zestawu, bo DMC zestawu wprowadzana zamieszanie :) 

Bo w polu O1 de facto jest MMC a nie DMC :) Więc moim zdaniem jest to ok. F2 to DMC samego pojazdu solo. F3 to DMC pojazdu jako całość składającego się z holownika i przyczepy, a O1 to MMC.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×