Skocz do zawartości

Historia edycji

smok_wawelski

smok_wawelski

23 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwarancji po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować. W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspomniawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4,   przyjmując "pewne" nie żółte 130-150Ah LiFePo4 bo tak by z grubsza  mozna to przeliczyć do 200Ah kwasa to musze się liczyć z kosztem ok 4000zł - sorry u mnie raczej jeszcze nadal wygrywa kwas z 18mies  gwarancją.
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

23 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwarancji po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować. W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspomniawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4,   przyjmując "pewne" nie żółte 150Ah LiFePo4 bo tak by mozna to przeliczyć z grubsza do 200Ah kwasa to musze się liczyć z kosztem ok 4000zł - sorry u mnie raczej jeszcze nadal wygrywa kwas z 18mies  gwarancją.
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

23 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwarancji po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować. W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspomniawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4,   przyjmując "pewne" nie żółte 150Ah LiFePo4 bo tak by mozna to przeliczyć z grubsza do 200Ah kwasa to musze się liczyć z kosztem ok 4000zł - sorry u mnie raczej jeszcze nadal wygrywa kwas z 2 letnia gwarancją.
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

22 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwarancji po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować. W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspomniawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

22 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwarancji po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować
W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspominawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

22 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ?
Umnie oczywiście inne uwarunkowania niż u Ciebie pokładowe 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwaranci po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować
W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspominawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest osiągalny nawet przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

22 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - nie rozważałeś @filipert zamiany AGM na LiFePo4 ? - u mnie oczywiście inne uwarunkowania ale 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwaranci po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować
W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspominawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest nieosiągalny przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

smok_wawelski

smok_wawelski

22 godziny temu, filipert napisał:

Mam trochę doświadczenia z akumulatorami AGM i wiem, że czasem, w zależności od producenta, dokonują żywota znacznie szybciej niż byśmy chcieli. Jedyne sprawdzone akumulatory, które mogę z czystym sumieniem polecić to żelowe MK Battery ale ich koszt za około 100Ah to wydatek rzędy 1.500zł

I właśnie tu dotykamy też sedna problemu - u mnie 2x100Ah - i co za tym idzie w takim AGM rząd 3000 złociszy
I teraz następuje pytanko - czy zamiast tych AGM np nie iść w LiFePO4 gdzie wyjdzie mnie z BMS podobnie i pojemnościowo i cenowo może nawet  taniej bo wysyłka z PL lub CZ więc mam ryzyk celno podatkowych mam  tylko ryzyko skośnych oczu i lekka niepewność dot. trwałości i niezawodności  oraz wyegzekwowania gwaranci po pewnym czasie pracy  , czy możne jednak pozostać przy rozwiązaniu krótkoterminowym, budżetowym w kwasie gdzie wyjdzie  mnie 200Ah ok 800zł
Do czego zmierzam - zmierzam do tego że istotne jest to czy chcemy mieć pewny i trwały wyrób - jeśli tak to niestety jakość i trwałość i zagwarantowanie tego muszą kosztować
W mojej opinii o zakupie  dostępnych "pewnych" LiFePo4 czy nawet AGM możemy mówić że ma to sens tylko w założeniach gdy inwestujemy na długo - powodem jest po prostu cena - tak jak @filipert pisze AGM  2x100Ah to rząd 1500x2  o aku trakcyjnych nie wspominawszy - nie neguje ceny i jakości ale było nie było mam wydać  3 tysiaki - wymiana kwasa nie jest problemem  to 10min roboty wymienię co 2 a może 3lata i wyjdę na to samo albo na plus bo AGM czy LiFePo4 też nie jest wieczny. Oczywiście znane mi sa  zalety i wady  poszczególnych typów aku i nie sposób ich pomijać więc LiFePo4 kusi mnie mocno ale jednak na dziś różnice cenowe są zbyt duże żeby jednoznacznie mnie zachęcić do LiFePo4 czy AGM w sumie AGM raczej wykluczam uważam że w moim zastosowaniu ma raczej średni sens więc koncentruje się na relacji kwas vs LiFePo4
Ktoś pewnie zaraz mi ktoś napisze - kwas i przyczepa niemożliwe, fuj, opary itp  - odpowiem wyspawana skrzynka z PE-HD z uszczelnieniami i wywiewem to koszt  max 100-150zł z robocizną i ,przesyłką bo zbiornik 100l wyceniono mi na niecałe 400zł więc relacja cenowa w aku niewiele się zmieni
Ale niech żywi nie tracą nadziei - przecież wszyscy pamiętają jak byle kawałek solara kosztował krocie - dziś już solar  jest nieosiągalny przy chudym portfelu,  zaczynamy myśleć w zastosowaniach stacjonarnych nawet o solarach bi-facial które też tanieją - przypuszczam że to samo nastąpi z LiFePo4 i cóż wydaje mi się że AGM trochę straci w rankingu

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.