Skocz do zawartości

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

Coś masz małe różnice w masach :look:

Przyczepa 1100 DMC !

Do takiej przyczepy zwykłe auto osobowe, to słaba jazda.

Już przy 70 km/h będzie "bujać" zestaw.

Ciekawe jak z mocą / górki/ twojego auta ?

Najlepiej jak auto holujące jest jak najbardziej duże /mocne i ciężkie/,

wtedy jest przyjemność i bezpieczeństwo.

Jak za małe? 90% naszych holowników ma pewnie podobną masę własną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za małe? 90% naszych holowników ma pewnie podobną masę własną

Nie napisałem że  "za małe" :blagac:

Gdyby praktyka była inna, być może nie było by tego wątku :swieca:

Edytowane przez visitor1967 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że "za małe" :blagac:

Gdyby praktyka była inna, być może nie było by tego wątku :swieca:

To wg Ciebie jakie MW auta jest odpowiednie dla przyczepy o DMC 1100?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 1580 to masa wlasna auta a nie DMC,. DMC auta to 2250 (cos kolo tego). Przyczepa DMC 1100. W dowodzie auta DMC przyczepy 1200 kg. Tak lepiej? Auto to grand scenic 2 130 kunia w diesluWysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

Grand scenic ma 1300 w pozycji O1, ale ograniczenie 3050 w pozycji F3. Holując nim budkę 1100 musisz się liczyć z tym, że holownik nie może być na max załadowany. Te 250 kg zabiera Ci już budka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand scenic ma 1300 w pozycji O1, ale ograniczenie 3050 w pozycji F3. Holując nim budkę 1100 musisz się liczyć z tym, że holownik nie może być na max załadowany. Te 250 kg zabiera Ci już budka

 

Budka zabierze te 250 kg jak ją załadujemy. Nie mieszajmy mas własnych z DMC, DMC to nie masa rzeczywista przyczepy przecież. Czyli jak załadujemy na maxa przyczepę to wtedy nie możemy załadować holownika. Jeśli ciągniemy przyczepę pustą i jej waga jest bliższa jej MW to do holownika możemy załadować więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko spotykana jest MR mniejsza niż dmc budki. Sam byłem pewny że mając 300 kg ladownosci, nie przekroczę dmc budki. Po wjechaniu na wagę okazało sir, że zamiast max 1500 miałem 1660. Zaraz mały rekonesans, co niepotrzebne wyleciało i tak uzyskałem 100 kg mniej

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Busa

 

Zupełnie odchodząc od tematu to powiem, że jechałem ostatnio wypożyczonym prawie nowym transitem 2.2 TDCI - wersja najwyższa 8 osób. Samochód nie wytłuczony, roczny z niskim przebiegiem ale też niedopakowany (6 osób z bagażami). Wcale nie jechał lepiej niż mój samochód, każda nierówność miotała samochodem i podejrzewam, że po podpięciu cepy wcale tak wesoło by nie było. Pewnie po załadowaniu 8 osób i sprzętu campingowego jechałoby się wiele lepiej.  Mimo wszystko mile wspominam jazdę, fotele mega wygodne a sam samochód bardzo ok.

Rzadko spotykana jest MR mniejsza niż dmc budki. Sam byłem pewny że mając 300 kg ladownosci, nie przekroczę dmc budki. Po wjechaniu na wagę okazało sir, że zamiast max 1500 miałem 1660. Zaraz mały rekonesans, co niepotrzebne wyleciało i tak uzyskałem 100 kg mniej

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Te 60 kg to samej wody pitnej miałem. Do tego 15l w spluczce, 2l w kocie i już 80 kg jest

Jeżeli Cię to pocieszy to ja po zakupie miałem wynik 1122kg na wadze, DMC 1700 czyli 578kg ładowności. Ostatnia wycieczka na wagę dała wynik 1660kg ale lodówka była pusta. Śmigam więc na wczasy dobijając do DMC a nigdy nie wożę więcej jak 10-15l wody. Nie mam też nadmiaru bagażu w przyczepie, jedynie wyposażenie zamontowane na stałe i rowery robi taki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie troszkę z innej beczki - ale wciąż w temacie:

Czy zamontowanie movera - poza oczywistym minusem w postaci dodatkowych min. 50 kg (z akumulatorem) nie wpłynie czasem na polepszenie trakcji przyczepy?

Chodzi mi o to, że to jest 30+ kg masy umiejscowionej na ramie tuż przy kołach (+ jeszcze 20 kg akumulatora w bakiście) - czy taka dodatkowa masa nie wpłynie czasem właśnie dobrze na stabilność przyczepy. Pewnie minimalnie, może niezauważalnie, ale może jednak...

Wiemy, że każdy kilogram się liczy i miejsce, w którym ten kilogram jest, więc tak by mi to wychodziło...;-)

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie troszkę z innej beczki - ale wciąż w temacie:

Czy zamontowanie movera - poza oczywistym minusem w postaci dodatkowych min. 50 kg (z akumulatorem) nie wpłynie czasem na polepszenie trakcji przyczepy?

Chodzi mi o to, że to jest 30+ kg masy umiejscowionej na ramie tuż przy kołach (+ jeszcze 20 kg akumulatora w bakiście) - czy taka dodatkowa masa nie wpłynie czasem właśnie dobrze na stabilność przyczepy. Pewnie minimalnie, może niezauważalnie, ale może jednak...

Wiemy, że każdy kilogram się liczy i miejsce, w którym ten kilogram jest, więc tak by mi to wychodziło...;-)

 

tak, masz rację, praw fizyki nie oszukasz. Im mniejsza i lżejsza przyczepa tym ten mover więcej da w prowadzeniu. Obniży się środek ciężkości i jednocześnie będzie bliżej osi. U mnie na osi jest po jednej stronie lodówka + bojler + garnki w szafce a po drugiej klima + akumulator + koło zapasowe i mover na osi. Metr za osią nie ma już nic po za rowerami na tylnej ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MW 1375 DMC 1910 MW przyczepy to około 800 DMC przyczepy to 1000. I tego pilnuje wolę doładować auto. I nie miałem nigdy większych problemów z jazdą. Oczywiście tak jak tu niektórzy piszą. Jadę na wakacje to nigdzie się nie spieszę pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand scenic ma 1300 w pozycji O1, ale ograniczenie 3050 w pozycji F3. Holując nim budkę 1100 musisz się liczyć z tym, że holownik nie może być na max załadowany. Te 250 kg zabiera Ci już budka

Nie kolego, Grand scenic mój ma 1200 w pozycji O1.ale F3 3050 faktycznie... jesli przyczepa ma 1100 DMC, zestaw 3050 to zostaje 1950 na DMC auta? Masa własna holownika 1530 to zostaje 420 na auto? dobrze to licze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namotali, już całkiem zgłupiałem  :]

Mój Felix w Q1 ma 1500, w F3 ma 3500, MW Felixa G - 1490kg. Adrianna ma MW czyli G - 690kg, F2  czyli DMC ma 1000kg - wychodzi ładowność przyczepy 310kg. To chyba mogę Felixem ciągnąć Adriannę ?  :]  A ile mogę doładować Felixa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.