Skocz do zawartości

Szukam przyczepy 3+2 DMC 1200


mi5iak

Rekomendowane odpowiedzi

Hey, @Zulos i jak się jeździ S-cross AllGrip z czepka ? Posiadam 2014 S-cross 1.6 DDiS AllGrip i poszukuje swojej pierwszej przyczepki 2+2 + świnka morska :) Narazie studiuje co mogę ciągnąć, niby do 1500kg ale masa własna samochodu to około 1350kg ale DMC około 1850kg. Plan jest by auto zapakować na maksa - tzn bagażnik dachowy + bagażnik  w samochodzie by miec jak najlepsza kontrole - obstawiam ze 1600kg auto będzie ważyć.

Czytałem o ciężkości samochodu do przyczepy 1.33 ale czy to jest DMC czy waga samochodu ? Mieszkam w Irlandii i chciałbym po Europie trochę pojeździć i wycieczkę Irlandia - PL zrobić i chciałbym "mieścić" się w przepisach :)

 

PS Moj pierwszy post :) Witam wszystkich

Edytowane przez do0h (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hey, [mention=25503]Zulos[/mention] i jak się jeździ S-cross AllGrip z czepka ? Posiadam 2014 S-cross 1.6 DDiS AllGrip i poszukuje swojej pierwszej przyczepki 2+2 + świnka morska  Narazie studiuje co mogę ciągnąć, niby do 1500kg ale masa własna samochodu to około 1350kg ale DMC około 1850kg. Plan jest by auto zapakować na maksa - tzn bagażnik dachowy + bagażnik  w samochodzie by miec jak najlepsza kontrole - obstawiam ze 1600kg auto będzie ważyć.

Czytałem o ciężkości samochodu do przyczepy 1.33 ale czy to jest DMC czy waga samochodu ? Mieszkam w Irlandii i chciałbym po Europie trochę pojeździć i wycieczkę Irlandia - PL zrobić i chciałbym "mieścić" się w przepisach

 

PS Moj pierwszy post  Witam wszystkich

Jak masz auto zarejestrowane w Irlandii to nie dotyczy Cię nasz krajowy przepis odnośnie 1/33. Tak czy inaczej do S-crossa w życiu nie zapiął bym przyczepy o DMC 1500 kg. Dla tego auta bezpieczny max to IMO 1200 kg. Zresztą na kat. B nie możesz ciągnąć przyczepy cięższej niż MW holownika. Zabrania tego Konwencja Wiedeńska

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, jacek00 said:

Jak masz auto zarejestrowane w Irlandii to nie dotyczy Cię nasz krajowy przepis odnośnie 1/33. Tak czy inaczej do S-crossa w życiu nie zapiął bym przyczepy o DMC 1500 kg. Dla tego auta bezpieczny max to IMO 1200 kg. Zresztą na kat. B nie możesz ciągnąć przyczepy cięższej niż MW holownika. Zabrania tego Konwencja Wiedeńska

 

 

 

Cacy z tym 1.33 :) Dziękuje.

Auto będzie dociążone ile się uda wiec MW będzie więcej no chyba ze MW wg dowodu rejestracyjnego i koniec ?

 1500kg nie planowałem zapinać ale z ciekawości 1200 MW z 1500 DMC i tak ciągnąć to chyba dałoby - w sensie nie zapakowana na maxa. Niestety nie wiem czy czepki 4.5m nie będą za male na 2+2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Cacy z tym 1.33 Dziękuje.
Auto będzie dociążone ile się uda wiec MW będzie więcej no chyba ze MW wg dowodu rejestracyjnego i koniec ?
 1500kg nie planowałem zapinać ale z ciekawości 1200 MW z 1500 DMC i tak ciągnąć to chyba dałoby - w sensie nie zapakowana na maxa. Niestety nie wiem czy czepki 4.5m nie będą za male na 2+2 ?


MW to MW - tą wartość jest stała. Waga zapakowanego auta to jego masa rzeczywista, a nie własna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, jacek00 said:


 

 


MW to MW - tą wartość jest stała. Waga zapakowanego auta to jego masa rzeczywista, a nie własna.

 

Czyli jak nawet S-Crossa zapakuje i razem z nami będzie ważył 1600kg to max 1200 DMC cepka ?

Dlaczego w takim razie w dowodzie jest wpisana możliwość ciągnięcia cepki 1500kg  - w takim wypadku powinno być to odgórnymi przepisami zabronione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doOh Możesz ciągnąć nawet 1500 kg, kto Ci zabroni ale jako użytkownik powinieneś wiedzieć jakie przepisy obowiązują w kraju rejestracji, jakie masz uprawnienia i na co pozwalają. Poszukaj wszystko było 100 razy. Poczytaj o Konwencji W.... (tak jak kolega wspominał) konkretnie art. 41.4.  Skoro Twoje auto ma 1350kg MW to na pewno znajdziesz przyczepę 2+2 do tego DMC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@do0h - mój poprzedni S-Cross, którym ciągnąłem cepkę w zeszłym sezonie to był 1,6 Pb i miał na haku max. 1.200.

Jeśli nawet Twój dizelek ma 1.500, to absolutnie nie zapinałbym więcej jak MW holownika - czyli 1.350 (nie tylko ze względu na Konwencję Wiedeńską), a najlepiej, jeśli byłoby to max. 1.200.

To jest jednak mały i lekki samochód. KM, a zwłaszcza Nm to owszem, istotne parametry, ale MW holownika jest - dla bezpieczeństwa jazdy - jeszcze bardziej istotne. Niby powinno być oczywistym, że im cięższy holownik, tym stabilniejszy zestaw.

Oczywiście trzeba dociążyć na max holownik i odciążyć ile się da cepkę.

Ja mam cepkę, która ma w środku poniżej 4,5m (dokładnie 444 cm), skorupa niecałe 5m i z dyszlem 6,24. DMC fabryczne 1.200, obniżone przez poprzednika do 1.100. Po montażu movera, solarów i aku prawie nie mam ładowności, przez co muszę znowu podnieść do 1.200.

Taka cepka w zupełności wystarczy dla zestawu 2+2, choć bardziej dla mniejszych dzieci (wspólne, rozkładane łóżko). Są też układy nawet mniejsze niż moja, które mają osobne piętrowe łóżka dla dzieci, tylko wówczas trzeba się też liczyć raczej z rozkładanym łóżkiem dla rodziców. Coś za coś. Mój kolega jeździ wąską 390-tką w 6 osób i daje rady...:-)

Ale jak się uprzesz na max. DMC cepki czyli 1350 kg, to zapewne S-Cross z dizelkiem da radę, a z tym DMC możesz już poszukać wygodniejszej cepki z wnętrzem pod 5m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zulos dziekuje za długa I porządną rozpiske:) rozumiem że teraz jeździsz 1.4T ? ;>

Pewnie przygodę rozpoczne z taka 1200-1350dmc z maksymalnym dociazeniem holownika. Niestety S-Crossy zbyt łatwe do sprzedania nie są.

Pytanie ponawiam, dlaczego w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 1500 jak 1500 nie mozna pod zadnym pozorem cisgnac ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, do0h napisał:

@Zulos dziekuje za długa I porządną rozpiske:) rozumiem że teraz jeździsz 1.4T ? ;>

Tak - 1.4T, AT, 4WD.

8 godzin temu, do0h napisał:

Niestety S-Crossy zbyt łatwe do sprzedania nie są.

Nie wiem jak w Irlandii, ale u nas ja swojego poprzedniego na jesieni sprzedałem w trymiga - na drugi dzień po wystawieniu ogłoszenia przyjechali klienci z zaliczką.

No i sprzedałem za taką cenę jaką chciałem. A moje ogłoszenie było najdroższe natenczas na OLX/Otomoto...

Inna rzecz, że była perełka - no i jeszcze pół roku na gwarancji?

Po prostu Polak płakał jak sprzedawał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, do0h napisał:

Pytanie ponawiam, dlaczego w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 1500 jak 1500 nie mozna pod zadnym pozorem cisgnac ?

Oczywiście, że można tylko odpowiednie uprawnienia musisz mieć.

Nie musisz sprzedawać dobrego auta wystarczy dobrać odpowiednią przyczepę pamiętaj, że to zawsze jest kompromis i nie da się zadowolić wszystkich.  Kilka lat jeździłem kiłą soul-em z przyczepą 1050 kg dmc i  dobrze wspominam ten czas. Zestaw był bezpieczny, zaliczyłem kilkanaście awaryjnych hamowań i przejechałem kilkanaście ( może kilkadziesiąt ) tyś. km.  Moim zdaniem przyczepa 450 jest optymalna dla 2+2, jest w miarę lekka i łatwo się nią manewruje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, do0h napisał:

Pytanie ponawiam, dlaczego w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 1500 jak 1500 nie mozna pod zadnym pozorem cisgnac ?

 

8 godzin temu, do0h napisał:

Pytanie ponawiam, dlaczego w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 1500 jak 1500 nie mozna pod zadnym pozorem cisgnac ?

To m.in. konsekwencja tego, że nie wszystkie kraje UE wdrażają przepisy wewnętrzne, dostosowujące w 100% do przepisów unijnych. A te - niezależnie od wewnętrznych - mają także bezpośrednie stosowanie.

A to odpowiedni artykuł konwencji o ruchu drogowym:

Artykuł  41 
Ważność praw jazdy
1.  Umawiające się Strony uznają:
a) każde krajowe prawo jazdy, sporządzone w ich języku narodowym lub w jednym z ich języków narodowych, a jeżeli nie jest sporządzone w takim języku, to, do którego jest dołączony uwierzytelniony przekład;
b) każde krajowe prawo jazdy zgodne z postanowieniami załącznika 6 do niniejszej konwencji oraz
c) każde międzynarodowe prawo jazdy zgodne z postanowieniami załącznika 7 do niniejszej konwencji,
jako uprawniające na ich terytoriach do kierowania pojazdem, który należy do kategorii wymienionych w prawie jazdy, pod warunkiem że prawo jazdy jest nadal ważne oraz że zostało wydane przez inną Umawiającą się Stronę lub jeden z jej organów terenowych albo przez stowarzyszenie upoważnione do tego przez tę inną Umawiającą się Stronę lub jeden z jej organów terenowych. Postanowień niniejszego ustępu nie stosuje się do praw jazdy osób uczących się kierowania pojazdami.
2.  Niezależnie od postanowień poprzedniego ustępu:
a) jeżeli ważność prawa jazdy jest uzależniona od zawartej w nim specjalnej adnotacji, że posiadacz powinien używać określonych przyrządów lub że pojazd powinien mieć określone urządzenia ze względu na inwalidztwo kierującego, prawo jazdy będzie uznane za ważne tylko wówczas, gdy warunki te będą zachowane;
b) Umawiające się Strony mogą odmówić uznania na swoich terytoriach ważności każdego prawa jazdy, którego posiadacz nie ukończył osiemnastego roku życia;
c) Umawiające się Strony mogą odmówić uznania na swoich terytoriach ważności praw jazdy na kierowanie pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów kategorii C, D i E, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, jeżeli ich posiadacze nie ukończyli dwudziestego pierwszego roku życia.
3.  Umawiające się Strony podejmą niezbędne środki zmierzające do tego, aby krajowe i międzynarodowe prawa jazdy, wymienione w ustępie 1 litery a), b) i c) niniejszego artykułu, nie były wydawane na ich terytoriach bez należytego zagwarantowania umiejętności kierowcy oraz jego sprawności fizycznej.
4.  Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów);
b) do pojazdów samochodowych kategorii C lub D, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa, a powstały w ten sposób zespół pojazdów nadal należy do kategorii C lub kategorii D.
5.  Międzynarodowe prawo jazdy może być wydane wyłącznie posiadaczowi krajowego prawa jazdy, który je otrzymał z zachowaniem minimalnych warunków ustalonych w niniejszej konwencji. Nie może być ono ważne po wygaśnięciu odpowiadającego mu krajowego prawa jazdy, którego numer powinien być wpisany do międzynarodowego prawa jazdy.
6.  Postanowienia niniejszego artykułu nie zobowiązują Umawiających się Stron do:
a) uznawania ważności krajowych lub międzynarodowych praw jazdy wydanych na terytorium innej Umawiającej się Strony osobom, których stałe miejsce zamieszkania w tym czasie znajduje się na ich terytoriach lub zostało ono przeniesione na ich terytoria po wystawieniu tych praw jazdy;
b) uznawania ważności wyżej wymienionych praw jazdy wydanych kierującym, których stałe miejsce zamieszkania w czasie ich wydawania nie znajdowało się na terytorium, na którym te prawa jazdy zostały wydane, lub których miejsce zamieszkania po wydaniu tych praw jazdy zostało przeniesione na inne terytorium.

Zauważ, że w tym przepisie mowa jest o uznawaniu PRAW JAZDY (a więc uprawnień), a nie dowodów rejestracyjnych i wpisów w nich zawartych. Ciekawe jest też to, że nie ma nic o prawie jazdy B96, ale być nie musi, skoro ust. 1 mówi o uznawaniu praw jazdy (nie DR)...

W praktyce wygląda to tak - jeśli kontrolują papiery i wszystko na ich oko (i tyle, ile rozumieją) jest w porządku, to raczej nikt nie powie: "A konwencja wiedeńska i art. 41 ust. 4 lit. a??";-)

No ale jeśli trafisz na wykształcony patrol, to jazda może się skończyć mimo, że w Twoim DR holownika i cepki niby wszystko gra...

Jest jeszcze szerszy temat, tzn. czy ten zapis konwencji wiedeńskiej nie odnosi się do przyczep z hamulcem najazdowym, co by oznaczało, że możesz ciągnąć cepkę cięższą niż MW holownika (w ramach DMC w DR), ale musi ona być już wyposażona w hamulce zintegrowane. Trzeba tu jeszcze sięgnąć do załącznika nr 5 do konwencji i warunków, jakie muszą spełniać zestawy z przyczepą w tym hamulców. Ale tam jest mowa o "hamulcu roboczym", a:

"określenie "hamulec roboczy" oznacza urządzenie używane zwykle w celu zmniejszenia szybkości i zatrzymania pojazdu".

I dalej:

"B. Hamowanie przyczep

11. Bez naruszania postanowień ustępu 17 lit. e) niniejszego załącznika, każda przyczepa, z wyjątkiem przyczepy lekkiej, powinna być wyposażona w następujące hamulce:

a) hamulec roboczy pozwalający na zmniejszenie szybkości pojazdu i zatrzymanie go w sposób bezpieczny, szybki i skuteczny bez względu na stan załadowania oraz stopień wzniesienia lub spadku drogi, po której pojazd jedzie,

b) hamulec postojowy pozwalający na utrzymanie pojazdu unieruchomionego, bez względu na stan załadowania, na wzniesieniu lub spadku wynoszącym 16%, przy czym powierzchnie czynne hamulca powinny pozostawać zaciśnięte pod wpływem wyłącznie mechanicznego urządzenia zaciskającego. Postanowienie to nie ma zastosowania do przyczep, które nie mogą być odłączone od pojazdu ciągnącego bez użycia narzędzi, pod warunkiem że będą spełnione wymagania dotyczące hamulca postojowego w zespole pojazdów.

12. Urządzenia spełniające dwie funkcje hamowania (zasadniczą i postojową) mogą mieć części wspólne.

13. Hamulec roboczy powinien działać na wszystkie koła przyczepy.

14. Hamulec roboczy powinien pozwalać na uruchomienie go przez przyrząd sterowania hamulca zasadniczego pojazdu ciągnionego; jeżeli jednak największa dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza 3500 kg (7700 funtów), to hamulec może być tego rodzaju, że podczas ruchu jest wprawiany w działanie na skutek tylko samego zbliżenia przyczepy do pojazdu ciągnącego (hamowanie siłą bezwładności).

15. Hamulec roboczy i hamulec postojowy powinny działać na powierzchnie hamujące trwale złączone z kołami za pomocą wystarczająco wytrzymałych części.

16. Urządzenia hamujące powinny zapewniać możliwość samoczynnego zatrzymania przyczepy w razie rozerwania się urządzenia sprzęgającego podczas ruchu. Jednakże postanowienie to nie ma zastosowania do jednoosiowych lub dwuosiowych przyczep o rozstawie osi mniejszym niż 1 m (40 cali), pod warunkiem że ich największa dopuszczalna masa nie przekracza 1500 kg (3300 funtów) oraz że - z wyjątkiem naczep - oprócz głównego urządzenia sprzęgającego są wyposażone w urządzenie sprzęgające dodatkowe, przewidziane w ustępie 58 niniejszego załącznika.

C. Hamowanie zespołów pojazdów

17. W uzupełnieniu postanowień części A i B niniejszego rozdziału dotyczących pojazdów pojedynczych (pojazdów samochodowych i przyczep) do zespołów tych pojazdów mają zastosowanie następujące postanowienia:

a) urządzenia hamujące każdego z pojazdów, tworzących zespół, powinny być skoordynowane;

b) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone pomiędzy pojazdami tworzącymi zespół i zsynchronizowane;

c) największa dopuszczalna masa przyczepy nie wyposażonej w hamulec roboczy nie może przekraczać połowy sumy masy własnego pojazdu ciągnącego i masy kierowcy."

Oczywiście te dywagacje dotyczą tylko uprawnień kategorii B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Zulos napisał:

o m.in. konsekwencja tego, że nie wszystkie kraje UE wdrażają przepisy wewnętrzne, dostosowujące w 100% do przepisów unijnych. A te - niezależnie od wewnętrznych - mają także bezpośrednie stosowanie.

Konwencja Wiedeńska o Ruchu Drogowym to nie są przepisy unijne, a międzynarodowy traktat normujący ogólne przepisy ruchu drogowego, obowiązujące w krajach, które ratyfikowały KW. Sama KW została sporządzona w 1968 roku, czyli jeszcze na długo przed powstaniem UE :) Polska ratyfikowała KW w 1988 roku. Sygnatariuszami KW nie muszą być wcale państwa członkowskie z UE. Mogą to być też inne kraje, które decydują się na to aby respektować wzajemnie ogólne przepisy ruchu drogowego. Oczywiście każdy kraj, który ratyfikował KW powinien dostosować swoje przepisy ruchu drogowego do tych z KW, aby nie było wewnętrznych sprzeczności. To tyle z ciekawostek z mojej strony ;)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Zulos napisał:

Masz oczywiście rację - i z tego co kojarzę, to akurat Irlandia nie ratyfikowała tej konwencji...

Wikipedia mówi, że Irlandia też ratyfikowała. Ale z ciekawości sprawdziłem tutaj https://treaties.un.org/Pages/ViewDetailsIII.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XI-B-19&chapter=11&Temp=mtdsg3&lang=en i wygląda, że Irlandii faktycznie nie ma. Tak czy inaczej, z racji, że Irlandia jest w UE to jej przepisy muszą być zgodne z przepisami UE - więc tutaj nie ma obaw, że nie będą respektować naszego prawa jazdy. Ale z racji, że nie są sygnatariuszami KW to ciekawe jak to się ma do przepisów z KW. Hmm.

Cytat

Tak na prawdę to nasze B96 w zasadzie stoi w sprzeczności z konwencją...

B96 jest akurat unijne, a nie nasze ;) A czemu stoi w sprzeczności? 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.