Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Głównym problemem przy wyborze tego typu auta są możliwości holowania przyczepy (DMC 2000 kg) zgodnie z polskimi przepisami czyli DMC holownika >= 2660. Ten warunek spełniają tylko ciężkie "terenówki" LC, LR Disco II, RR, Pajero III, obawiam się, że wymieniane w dyskusji pojazdy w większości nie spełnią tego parametru (szczególnie XL7 i tak zachwalane starsze Jeep GCh - są raczej lekkie). Można popatrzeć na Sorento i Terracana (ewentualnie starszego Gallopera) ale raczej będą poniżej granicy DMC, Rexton zapewne też, Pajero Sport chyba też (trzeba sprawdzić, ale on jest spokrewniony z L200, które w tamtych latach nie było ciężkie). Można patrzeć jeszcze na pickupy, ale też wcale nie muszą spełniać wymogów wagowych, a do tego jeszcze nie spełniają warunku wielkości no i, o czym było już pisane, komfort podróży na tylnej kanapie jest "taki sobie".

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.33 tak jak Yeti. Wszyscy wiedzą ze jest, tylko ze nikt nie widział. Nie ma co się kłócić, niech każdy zapina wedle własnego uznania. Ciekaw jestem dlaczego lawety trzyosoiowe o DMC 3500kg sa ciągnięte bezkarnie przez np Dukato czy inne busy które tez nie przekraczają DMC 3500? Nie słyszałem żeby ktokolwiek został ukarany za takie coś, a proceder raczej nagminny i rzucający się w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do konieczności bycia reduktora, to nie wydaje mi się iżby był koniecznością. Widuję na slipie na zalewie Jeziorsko jakimi autami ludzie wodują/wyciągają ciężkie pływadła i śmiem twierdzić, że na 10 aut, 1-2 ma reduktor. Reszta radzi sobie bez problemu na wstecznym i 1. biegu. 

Oczywiście że tak! Na 99% reduktor w tym przypadku będzie zbędny.

Bezwładnościowo. Nie uruchomisz niezależnie od hamulców auta

Pneumatyczny lub elektryczny uruchomisz niezależnie od hamulców auta?

A ja dalej podrążę temat ...

skoro auto nie musi być najnowsze to :

 

Jeep Cherokee XJ wersja 4.0 benzyna z automate AW4 ... niezniszczalny silnik i skrzynia.

Wersje poliftowe to ok 180KM, super sie gazują za cenę ~10tys można dostać zadbany i sprawny egzemplarz.

 

szukaj wersji nieprzerobionej pod off-road - z Twojego budżetu jeszcze sporo zostanie :)

Reduktor jest, są wersje ze stałym napędem na 4 koła 

Wszystkie 4.0 ASB są z możliwością jazdy na 4WD PT

 

Choć lubię Jeepy to odradzam już XJ, będzie bardzo stary i zgnity plus dychawiczny 4.0 silnik.  Czas realnie sprawnych XJ już minął 10 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyczny lub elektryczny uruchomisz niezależnie od hamulców auta?

 

A nie?

 

Nie miałem do czynienia z takim hamulcem w budzie ale tak wywnioskowałem po tym że ,,sterowany z miejsca kierowcy,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzę te założenia w praktyce. Ciężka terenówka z 4x4 z reduktorem, z mocnym silnikiem. Ma mało palić, ciągnąć ponad 2.5 tony i być tania w eksploatacji... jakoś tego nie widzę. W dodatku ma mieć niewielki przebieg i wymienionych mało rzeczy eksploatacyjnych. Szczerze, mam wielkie obawy czy da się to wszystko połączyć. 

Brawo :]

 

Po kilku postach autora też miałem podobne odczucie że nic z tego nie będzie :blagac:

A nie?

 

Czyli jak?

guzikiem? osobnym pedałem? wajchą? sznurem? :hmm:

 

 

 

 

:bzik:

 

Nie miałem do czynienia z takim hamulcem ....

Tu wierze Ci na 100%

:]

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m

 

Głównym problemem przy wyborze tego typu auta są możliwości holowania przyczepy (DMC 2000 kg) zgodnie z polskimi przepisami czyli DMC holownika >= 2660. Ten warunek spełniają tylko ciężkie "terenówki" LC, LR Disco II, RR, Pajero III, obawiam się, że wymieniane w dyskusji pojazdy w większości nie spełnią tego parametru (szczególnie XL7 i tak zachwalane starsze Jeep GCh - są raczej lekkie). Można popatrzeć na Sorento i Terracana (ewentualnie starszego Gallopera) ale raczej będą poniżej granicy DMC, Rexton zapewne też, Pajero Sport chyba też (trzeba sprawdzić, ale on jest spokrewniony z L200, które w tamtych latach nie było ciężkie). Można patrzeć jeszcze na pickupy, ale też wcale nie muszą spełniać wymogów wagowych, a do tego jeszcze nie spełniają warunku wielkości no i, o czym było już pisane, komfort podróży na tylnej kanapie jest "taki sobie".

W moim Jeepniętym ZJ-cie w DR mam że mogę ciągnąć do 3500kg

a teraz tak dla relaksu coś o 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vww3JWvt_F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.