Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 godzin temu, vrs napisał:

Jako że jest temat „4x4 do ciężkiej przyczepy” to mi znowu Amarok v6 chodzi po głowie...

Też myślałem nad Amarokiem 3.0 v6, ale na tą chwile jeżdżę Navarą d23 2.3bi-turbo 190km  powiem tak jak by był mocniejszy motor i szybsza skrzynia to nie jest zle, bo pod względem trakcyjnym i komfortem (ładnie niesie)  niema się czego czepiać, i chyba padnie na Mercedesa X 350cdi bo to praktycznie to samo poza motorem i skrzynią. Boję się że Amarok na resorach będzie podskakiwał.

 

32.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Commander napisał:

Tak, F150 jest super ale moim zdaniem nie na europejskie warunki.

Godzinę temu, peja76 napisał:

Też myślałem nad Amarokiem 3.0 v6, ale na tą chwile jeżdżę Navarą d23 2.3bi-turbo 190km  powiem tak jak by był mocniejszy motor i szybsza skrzynia to nie jest zle, bo pod względem trakcyjnym i komfortem (ładnie niesie)  niema się czego czepiać, i chyba padnie na Mercedesa X 350cdi bo to praktycznie to samo poza motorem i skrzynią. Boję się że Amarok na resorach będzie podskakiwał.

 

32.jpeg

Amarok może mieć 70KM więcej, do tego 3L to nie to samo co 2,3. Na szybszą skrzynię w Mercedesie bym nie liczył. Te automaty nie mają być szybkie tylko wytrzymałe. Amarok ma sprawdzoną skrzynię ZF do tego stały napęd na 4 koła i dość przyjazne wnętrze. Z tylu pióra które mają swoich fanów wśród osób holujących tym samochodem różne przyczepy. Podobno jak są pióra to mniej bujanie przynosi się na holownik. Choć komfort inny niż na amortyzatorach. Jeździłem na jazdach testowych Rangerem na piórach i wrażenia trochę jak z samochodu ze sztywnym sportowym zawieszeniem. Mi to bardzo nie przeszkadzało, przypominały mi się czasy kiedy jeździłem trochę mniej rodzinnymi samochodami. Tylko ta cena Amaroka...

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem Navara i Fordem na jazdach próbnych bo tylk te dwa modele wchodziły w gre. Wybrałem Forda bo bardziej komfortowo jest w środku no i normalny silnik czyli 3.2. Navara nie jest zła tylko jak by bardziej plastikowa ale lepiej wyposażona i troszke tańsza. 

Jakiś czas temu pojezdziłem amarokiem aventura. W porównaniu do rangera to lepszy silnik bo 50 koni więcej, ciszej w środku, lepszy układ 4x4, lepiej wszystko dopracowane/spasowane, dzwi domykają się ciszej i lżej, więcej miejsca w środku. Generalnie auto zdecydowanie lepsze. Z minusów to smutna deska rozdzielcza i troszkę gorszy komfort ale tu przyczyną mogą być felgi 20 a ja mam 18. Te minusy to tak troche na siłe wyszukałem?

Jeśli ktoś zamierza kupić Amaroka to niech nawet nie myśli o Fordzie czy reszcie tego typu aut. Rangera, Navare i resztę dzieli przepaść do VW. 

Główną przyczyną że nie interesowałem sie VW to cena. Wersja którą jezdziłem kosztuje 204tyś zł netto czyli 70tyś  netto więcej od Forda... Zbyt duża dopłata jak dla mnie na auto weekendowe. Za tą różnice można kupić jakieś inne nowe auto?

VRS jeśli zamierzasz kupić Amaroka to się nie zastanawiaj?

IMG_20191011_075357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wbiłeś mi nóż w plecy teraz... Nie widziałem żadnej oficjalnej komunikacji w tym temacie. Jak będę niedaleko dilera to muszę to zbadać.

W cenniku MY2020 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

Eeee. Widuję takiego jak wracam z pracy... Mówię Ci ... piękny.

IMG_20190924_164142.jpg

Wyglada mega, widzę że może być nawet v6 diesel będący rozwinięciem... silnika który mam w LR ;)

Choć w takim pickup’ie wolałbym 6.7 Cummins’a

 

EDIT

Widzę że jest wersja 6.7 diesel w Super Duty. Powiem szczerze nawet nie umiem sobie wyobrazić jak to musi holować

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://motofilm.pl/2020/02/koniec-produkcji-volkswagena-amaroka-w-europie/
 

u dilera w ZG słyszałem, że koniec amaroka i ma być coś nowego we współpracy z fordem

 

W dniu 25.02.2020 o 17:56, Commander napisał:

Eeee. Widuję takiego jak wracam z pracy... Mówię Ci ... piękny.

IMG_20190924_164142.jpg

Na zdjęciu widzę dwa fajne bolidy ? 

Osobiście wpadło mi w oko coś takiego, konieczne poprzedniej generacji i 6,2 l plus małe przeróbki

http://hennesseyperformance.com/vehicles/ford/f-150-raptor/2010-2014-ford-f-150-raptor-svt-6-2l/2010-2014-ford-f-150-raptor-svt-6-2l-velociraptor-650-supercharged-upgrade/

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ koniec Amaroka

Widziałem że ma być, a właściwie na Filipinach już jest, nowy Isuzu D-max z silnikiem 3.0 diesel 190KM. To czy się podoba to kwestia indywidualna. Ale oczywiście tego diesla w Europie nie będzie... będziemy mieli za to czyste powietrze. Bo powietrze przecież nie przepływa sobie po kuli ziemskiej jak chce i u nas w Europie będzie czyste a poza Europą już nie...

masakra jakaś...

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.08.2017 o 22:54, maciek75 napisał:

Sorento jest dobrym autem za rozsądne pieniądze. o cieknacych mostach nie słyszałem raczej ze solidny samochód. polecałbym nissana patrola ale w benzynie próżno szukać były tylko 4.2. ja jeżdżę patronem 3.0 diesel i nie narzekam w przeciągu roku zrobiłem 80tys. i to w większości z lawetą 3.5 tony lub kempingiem. daje rade

 

Edytowane przez Krzysiek ZG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.