Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak to ile: Ford - ch... wort!:-)

Niezależnie od emotikona - podkreślam: to było żartobliwie... żeby nikt się nie obraził, a zwłaszcza Fiat - jego brat:-)

A tak poważnie - na cóż, jak każdy tego typu napęd głupieje w sytuacji, gdy wszystkie koła tracą przyczepność na śniegu czy błocie, a dla stabilności jazdy w zakrętach, przyczepności na śliskiej nawierzchni jest oczywiście ok. Na tyle ile miałem możliwość porównać mój napęd z Kugą to oczywiście odstaje właśnie na grząskim gruncie (a ja mam tylko elektroniczną blokadę, nie mechaniczną)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 18:37, maarec napisał:

Śmigam czasem Kugą AWD, diesel 180KM automat. Na mokrym rewelacja, z przyczepą towarową również daje radę.

Bardziej interesuje mnie właśnie jazda z przyczepą, jakaś zima ? czy mokra trawa.

Wiadomo bo bezdrożach jeździć nie będę. I jak wypada ekonomia względem możliwości tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Voku napisał:

Bardziej interesuje mnie właśnie jazda z przyczepą, jakaś zima ? czy mokra trawa.

Wiadomo bo bezdrożach jeździć nie będę. I jak wypada ekonomia względem możliwości tego systemu.

powiem CI tylko tyle - samochód ma licznik spalania nie kasowany od lat... min 3. pokazuje 8.0 ropy w mieście.

odnośnie napędu - nie wiem. Zależy jaki model rozważasz. Nowe mają znowu skrzynie hydrauliczne - zupełnie inne niż te dwusprzegłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2020 o 14:14, Voku napisał:

Bardziej interesuje mnie właśnie jazda z przyczepą, jakaś zima ? czy mokra trawa.

W Kudze jest Haldex gen IV (przynajmniej wg internetu) wiec po śniegu czy trawie będzie jechał tak samo jak każdy samochód z tą wersją Haldexa. @dudek_t ma chyba właśnie gen IV w Sharanie. Trochę chyba po śniegu jeździł, może się wypowie. Ja miałem kiedyś samochód z Haldexem gen IV ale z przyczepą nie jeździłem. Generalnie w 98% sytuacji drogowych nie odczujesz różnicy pomiędzy współczesnym Haldexem a napędami bardziej „terenowymi”. Ja sam podczas rozważań nad potencjalnymi następcami D3 biorę samochody z Haldexem pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2020 o 16:06, maarec napisał:

powiem CI tylko tyle - samochód ma licznik spalania nie kasowany od lat... min 3. pokazuje 8.0 ropy w mieście.

odnośnie napędu - nie wiem. Zależy jaki model rozważasz. Nowe mają znowu skrzynie hydrauliczne - zupełnie inne niż te dwusprzegłowe.

 

4 godziny temu, vrs napisał:

W Kudze jest Haldex gen IV (przynajmniej wg internetu) wiec po śniegu czy trawie będzie jechał tak samo jak każdy samochód z tą wersją Haldexa. @dudek_t ma chyba właśnie gen IV w Sharanie. Trochę chyba po śniegu jeździł, może się wypowie. Ja miałem kiedyś samochód z Haldexem gen IV ale z przyczepą nie jeździłem. Generalnie w 98% sytuacji drogowych nie odczujesz różnicy pomiędzy współczesnym Haldexem a napędami bardziej „terenowymi”. Ja sam podczas rozważań nad potencjalnymi następcami D3 biorę samochody z Haldexem pod uwagę.

Myślę nad nowszym (nie nowym) s-maxem, ale to odległy plan, a tych 4x4 jest ogólnie mało i zazwyczaj są droższe więc zastanawiam się czy jest to coś warte szukania i dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, moim zdaniem do przyczepy warto ale nie za wszelką cenę jeśli nie jeździcie zimą. Latem po prostu zapewnia spokój psychiczny i czasem ułatwia wybrnięcie z pewnych sytuacji. Po prostu nie muszę się zastanawiać czy wyjadę jak już wjechałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2020 o 19:44, Voku napisał:

 

Myślę nad nowszym (nie nowym) s-maxem, ale to odległy plan, a tych 4x4 jest ogólnie mało i zazwyczaj są droższe więc zastanawiam się czy jest to coś warte szukania i dopłaty.

4x4 jest mało i muszą kosztować. Byłem blisko zamówienia Smaxa lub Edga w bogatych wersjach vigniale i 4x4. biturbo i super duper. Oferty mega wyciśnięte miałem na ok 203.000 i 213.000 brutto. Takie czasy, że Ford się ceni a będzie jeszcze weselej jak wprowadzą tego dużego Suva rodem z USA z hybrydą plug-in. Cena grubo przekroczy 300.000zł.

Myśl, oglądaj - to najprzyjemniejsze w zakupie auta.

napęd 4x4 w vanie będzie super, jak zrobisz nacisk ok 100kg to utrata trakcji na przedniej osi będzie odczuwalna. Np wyjazd z Doliny Będkowskiej zestawem byłby ciekawy na deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą trakcją w s-maxie nie jest tak źle, naprawdę rzadko kiedy z przyczepą włączy mi się trakcja czy koła stracą przyczepność. Co do silników podobno jak brać to  najlepiej 2.0 euro 5 bez jakiś adblue. Biturbo ma problemy z chłodzeniem itp. Tak słyszałem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maarec napisał:

Takie czasy, że Ford się ceni a będzie jeszcze weselej jak wprowadzą tego dużego Suva rodem z USA z hybrydą plug-in. Cena grubo przekroczy 300.000zł.

Explorer czy Expedition? 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, danielpoz napisał:

Explorer czy Expedition? 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/613406,ford-explorer-plug-in-hybrid-ford-kuga-fleet-market-2019-ranger-raptor.html

explorer

doczytałem o szacowanej cenie 290-330K brutto. Samochód na papierze fajny, spalanie średnie w katalogu będzie 3,5l czyli realnie ok 20 :)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już powinien być sprzedawany. Ciekawe ile w tym prawdy że będzie w Europie dostępny. 

Edit. Cena w D od 76tyś euro. Może w Polsce 300tyś zł nie starczyć. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, danielpoz napisał:

Czyli już powinien być sprzedawany. Ciekawe ile w tym prawdy że będzie w Europie dostępny. 

w Niemczech podobno już jest w sprzedaży -a przynajmniej jest wyceniony. Ma być w europie w 2020r. Pewnie w PL pod koniec. Za miesiąc będę na przeglądzie podpytam. Samochód ciekawy, może uda mi się kiedyś dorwać na kilka godzin na testy. Kuszący na dojazdy do pracy napęd czysto elektryczny - tutaj moje auto pali po 25l a na prądzie jechałby za ułamek tej ceny (oczywiście przed podwyżką :) i na taryfie nocnej). Kiedy trzeba silnik 3.0 350KM dałby moc do holowania (2500kg na haku)

https://www.motofakty.pl/artykul/ford-explorer-dla-europy-w-wersji-plug-in-hybrid.html

a jednak ford.pl też się chwali, tylko głęboko ukryta informacja

https://www.ford.pl/nadchodzace-modele/explorer?vehicleNavCategory=fv

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.