Skocz do zawartości

2 edycja - Ferie nad Bałtykiem w wersji karawaningowej , wydanie 2017


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja bym jednak proponował czysty propan...ale to moje zdanie.

Nawet na 100 % tylko czysty Propan.

Przy minusowych temperaturach w nocy (a wystarczy tylko 0 st.) - Propan się wypali, zostanie w butli Butan .... i piecyk będzie pracował na 10 % swojej wydajności ... o ile w ogóle będzie chciał współpracować.

Za dnia (dodatkowo przy wiatrach nadmorskich) nawet przy temp. + butla i tak może nie zdążyć się rozmrozić.

..... ale każdy kowalem swojego losu i robi jak chce .... (kto chce mieć pewność, że ogrzewanie nie zawiedzie zaopatruje się w Propan - a kto lubi "ryzyko" bierze Propan Butan).

 

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli propan skończy się 2dni przed końcem to nic się nie stanie jak wymienimy na lpg. Propan nie zdąży się wypalić. po za tym w budce grzanej od kilku dni w bakiście jest na pewno cieplej niż na dworze-tak przypuszczam, nigdy nie latałem z termometrem :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli propan skończy się 2dni przed końcem to nic się nie stanie jak wymienimy na lpg. Propan nie zdąży się wypalić. po za tym w budce grzanej od kilku dni w bakiście jest na pewno cieplej niż na dworze-tak przypuszczam, nigdy nie latałem z termometrem :skromny:

Zgadza się - na 2 doby mieszanka gazu wystarczy na pewno.

Jeżeli idzie o temperaturę w bakiście - w mojej przyczepie są trzy kratki wentylacyjne w podłodze - jest tam zatem temp. ta sama co na dworzu - "wiater miota bakistę jak sztan :-)".... ale każda przyczepa jest inaczej zbudowana.

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie jeszcze że jak się rozpręża gaz w butli bo idzie do układu to też wytwarza chłód (pobiera ciepło z otoczenia) i okazuje się czasem że nawet przy +5/+7 stopni C na butli powstaje szron...znaczy w środku jest poniżej zera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie jeszcze że jak się rozpręża gaz w butli bo idzie do układu to też wytwarza chłód (pobiera ciepło z otoczenia) i okazuje się czasem że nawet przy +5/+7 stopni C na butli powstaje szron...znaczy w środku jest poniżej zera...

Mądrego to się aż miło czyta ;-) !!!!!!

 

"Misio" - tylko nie popadnij w samo-zachwyt hehehe :-)

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na 100 % tylko czysty Propan.

Przy minusowych temperaturach w nocy (a wystarczy tylko 0 st.) - Propan się wypali, zostanie w butli Butan .... i piecyk będzie pracował na 10 % swojej wydajności ... o ile w ogóle będzie chciał współpracować.

Za dnia (dodatkowo przy wiatrach nadmorskich) nawet przy temp. + butla i tak może nie zdążyć się rozmrozić.

..... ale każdy kowalem swojego losu i robi jak chce .... (kto chce mieć pewność, że ogrzewanie nie zawiedzie zaopatruje się w Propan - a kto lubi "ryzyko" bierze Propan Butan).

 

 

TOM

 

Bez przesady kolego :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady kolego :smirk:

 

Odsyłam do postu nr 352.

Każdy oczywiście robi jak chce i jak uważa (karawaningowa demokracja :-) hehehe ).

 

Zapewne wiele zależy od konstrukcji przyczepy - od izolacji bakisty, umiejscowienia przeprowadzenia przewodów powietrznych, (czy też tzw. wodnych),wywietrzników  itd. itp.

 

W mojej przyczepie temat przerabiałem przy minusowych temp. - przy mieszance gdzie ogrzewanie chodziło 24h/dobę - problem z ogrzewaniem zaczynał się po 2 dobie.

 

Są też przyczepy, które mają wyprowadzone ogrzewanie na bakistę - więc w tych przypadkach można stosować Propan - Butan do woli cały rok (stosowane często w Kipach).

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Przy minusowych temperaturach w nocy (a wystarczy tylko 0 st.) - Propan się wypali, zostanie w butli Butan .... i piecyk będzie pracował na 10 % swojej wydajności ... o ile w ogóle będzie chciał współpracować.

Za dnia (dodatkowo przy wiatrach nadmorskich) nawet przy temp. + butla i tak może nie zdążyć się rozmrozić.

...

 

Za cienki jestem by dyskutować :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza "bakista" jest zewnętrzna i do tego od strony przyczepy odstaje ze 2cm i nie przylega do jej ściany. Także chyba kocem termicznym bym musiała przykryć żeby ją ogrzać; )

Jutro mam parę rzeczy w niej do zrobienia, to będę testować ogrzewanie u jego wydajność. Propan juz od miesiąca tam stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cienki jestem by dyskutować :D

 

Kończąc dyskusję "Gazową".... chodzi o to, że często piszą osoby które wyjeżdżają w okresie zimowym (po raz pierwszy) i w ramach sprawdzenia lecą do przyczepy i odpalają Trumę - ciesząc się, że pomimo mrozu u nich pięknie działa - tak jak zawsze w okresie "letnim" - i to jest fakt, działa, grzeje .... ale może się okazać, że w połowie nocy Propan się wypalił (Butan się nie ulatnia - jest w formie płynnej) i ogrzewania brak.

Dlatego Propan jest niezawodny w 100 % :-)

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.