Jump to content
piotroszczak

Dane dotyczące felg i opon montowanych oryginalnie w Hobby

Recommended Posts

cityflipper

Szanowni,

Chciałbym zwrócić honor firmie Hobby - otóż otrzymałem po kilku dniach i kilku wymianach maili pełną odpowiedź w kwestii opon, które do mojej cepy pasują (wymagane było wysłanie VIN, ponieważ faktycznie były jakieś różnice w rocznikach).

W moim przypadku dostałem informację: "195/65 R 15 LI 91 or 195/65 R 15 reinf. LI 95 on rim 5 ½ J x 15 ET 30"

Ponadto, dostałem skan jakieś starszej instrukcji do Hobby.

Formularz kontaktowy zatem działa i odzew jest, tylko czasem trzeba się uzbroić w troszkę cierpliwości.

Wielkie ukłony w kierunku producenta naszych Cepek  :yes:

A za co te wielkie ukłony do hobby skoro oni mają w dupie archaiczne podwozia nieistniejących już producentów jak Peitz. Coś tam odpisują, bo taka jest etykieta handlowa, ale chodzi przede wszyskim o sprzedaż nowych sztuk. W bakiście na ściance - przy zapasowym kole - jest zwykle naklejka, a na niej podano typy opon i felg. Są wymiary felg od 13" do 15" i kilka typów opon opowiednio. Yo.

 

P.S. reinf. to "C" reinforced - wzmacniana. Ja tam gdzieś pisałem o typach opon do hobby - może być 5.5 ale też 6. Z kolei ET obok mnie stojąca budka miała 30 a u mnie 49. Widzisz, nie ma sztywnej normy. W Niemczech niektóre przyczepy są dopuszczone do prędkości 100km/h i być może wtedy liczy się rozstaw... nie wiem... w każdym razie widziałem TAKIE SAME PRZYCZEPY ET30 i ET45/49. Felga 5 x 112 to standard MB do Hobby Yo i 4 x 100 VW też tu idzie bo są 2 różne bebny yo yo yo 

Edited by cityflipper (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotroszczak

A za co te wielkie ukłony do hobby skoro oni mają w dupie archaiczne podwozia nieistniejących już producentów jak Peitz. Coś tam odpisują, bo taka jest etykieta handlowa, ale chodzi przede wszyskim o sprzedaż nowych sztuk. W bakiście na ściance - przy zapasowym kole - jest zwykle naklejka, a na niej podano typy opon i felg. Są wymiary felg od 13" do 15" i kilka typów opon opowiednio. Yo.

 

P.S. reinf. to "C" reinforced - wzmacniana. Ja tam gdzieś pisałem o typach opon do hobby - może być 5.5 ale też 6. Z kolei ET obok mnie stojąca budka miała 30 a u mnie 49. Widzisz, nie ma sztywnej normy. W Niemczech niektóre przyczepy są dopuszczone do prędkości 100km/h i być może wtedy liczy się rozstaw... nie wiem... w każdym razie widziałem TAKIE SAME PRZYCZEPY ET30 i ET45/49. Felga 5 x 112 to standard MB do Hobby Yo i 4 x 100 VW też tu idzie bo są 2 różne bebny yo yo yo 

Może wielkie ukłony, to lekka przesada z mojej strony, ale - skoro wcześniej pisałem, że nikt w sprawie niemal 30-letniej przyczepy się nie odzywa, zaś jednak odzew się pojawił - postanowiłem zwrócić im honor i potwierdzić, że odpowiedź doszła. Dla osób, które w przyszłości będą się kontaktować z Hobby może być to znak, że czasem warto poczekać chwilę na odpowiedź.

Mało tego, spytali o chęć otrzymania oficjalnego potwierdzenia. Drogą tradycyjną. Skorzystałem.

W chwili obecnej dysponuję potwierdzeniem od producenta, że mogę używać tych konkretnych opon i sypiam spokojniej. Stare opony, jakie miałem, nie pojawiały się w żadnym wykazie.

U mnie naklejki w bakiście nie odnalazłem i - mimo szacunku, jakim darzę Użytkowników tego i innych for karawaningowych - nie jestem w stanie oprzeć swego bezpieczeństwa jedynie na tym, że ktoś tam stwierdził, że u niego pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Walt

Dzisiaj wymieniałem opony w mojej Hobby '99 - felgi 5 1/2 x 14H2. Felga nie przylega do kołnierza centrującego - jest kilka mm luzu, zatem koło de facto trzyma się wyłącznie na śrubach. Tak ma być, czy trzeba założyć jakieś tuleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

U mnie też tak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Tak ma być. U mnie ori felga dokładnie taka sama.

W wielu cepkach tak jest.

 

P.S.

Otwór centrujący jak sama nazwa mówi, nie utrzymuje felgi.

 

Wszystko masz w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Walt

To mnie uspokoiliście. Co prawda z tego co pamiętam, to w Subaru też przy wymianie kół był luz, ale zwróciłem na to uwagę dopiero teraz jak wulkanizator narobił paniki przy wymianie opon w przyczepce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

hehe, oni tak robią bo widza to przeważnie 1-szy raz w życiu ;).

Z resztą w piątek oblukasz, będziesz widział :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

To mnie uspokoiliście. Co prawda z tego co pamiętam, to w Subaru też przy wymianie kół był luz, ale zwróciłem na to uwagę dopiero teraz jak wulkanizator narobił paniki przy wymianie opon w przyczepce.

 

Nie wiem jak w przyczepach (choć jeśli się wyważa to powinno się też centrować żeby nie biły), ale w samochodach (Subaru) jeśli felga ma luz to musi być pierścień centrujący, jak sama nazwa wskazuje ma on za zadanie odpowiednio ustawić felgę (nie utrzymywać) a nakrętki przytrzymują. Bardzo ważne jest dobranie odpowiednich nakrętek (do felg) do mocowania (stożek, kula), niestety bardzo częstym błędem jest przeciąganie przy dokręcaniu kół (należy używać klucza dynamometrycznego) i rozbijanie w ten sposób gniazd w felgach, co bardzo utrudnia właściwe wycentrowanie koła przy montażu (dlatego jeśli felga nie pasuje idealnie do piasty to do centrowania wykorzystuje się pierścienie)

Edited by cosik3 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Bo w przyczepach nie ma żadnego pierścienia centrującego. To co wystaje z ośi i jest widoczne na zewnątrz to tylko i wyłącznie kapsel maskujący dziurę na śrubę łożyska/bębna. Można to ściągnąć i zobaczyć samemu co tam się kryje.

Koło przykręcamy za pomocą śrub, i w ten też sposób koło się centruje - dlatego ważne jest używanie odpowiednich śrub do danej felgi.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

Bo w przyczepach nie ma żadnego pierścienia centrującego. To co wystaje z ośi i jest widoczne na zewnątrz to tylko i wyłącznie kapsel maskujący dziurę na śrubę łożyska/bębna. Można to ściągnąć i zobaczyć samemu co tam się kryje.

 

Koło przykręcamy za pomocą śrub, i w ten też sposób koło się centruje - dlatego ważne jest używanie odpowiednich śrub do danej felgi.

 

OK, wszystko się zgadza, bo w przyczepach są bębny (które centrują się na łożyskach), do których przykręcamy koło śrubami w, również wycentrowane, otwory, a w opisywanym przeze mnie przypadku (subaru) koła przykręcane są nakrętkami do szpilek (a te są nabijane i nie koniecznie idealnie proste) i wtedy, jeśli jest taka potrzeba, wykorzystuje się pierścienie centrujące 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Pytanie co do Felg.

Ta felga 5 1/2 J x 14H2 występuje we wszystkich modelach, będzie pasować ze starszego modelu do nowszego? Bo widzę że są jakieś 2 rodzaje, czy to to samo? 

https://sklep.klaja.pl/pl/p/Felga-5J-x-14-112-x-5-ET30-Hobby-900kg/4778

https://sklep.klaja.pl/pl/p/Felga-5-12J-x-14-H2-112-x-5-ET30-Hobby-900kg/1495

Edited by Voku (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...