Skocz do zawartości

Zakup przyczepy w Polsce i wywoz poza EU


baqs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem tu nowy i od kilku dni wertuje i przegladam zawarte na forum informacje. Wspaniale hobby i bardzo mile grono forumowiczow!

 

Planuje zakup przyczepy w Polsce przy okazji mojej wakacyjnej wizyty i chcialbym ja zabrac na druga strone Atlantyku do Ameryki Poludniowej. Przyczepa bedzie przewozona w kontenerze HQ czyli wyzszym niz normalny (12metrow dl x 234cm szerokosci i 258cm wysokoscii) czyli wiekszosc standardowych przyczep powinna sie zmiescic na styk do srodka. Temat transportu mam w miare opanowany ale zastanawia mnie strona papierkowa, tj umowa k-s, rejestracja, OC.

 

Przyczepa nie bedzie jezdzila w Polsce i droge od sprzedawcy do portu pewnie przejedzie na lawecie, moze ktos sie orientuje jak powinna wygladac umowa k-s? Trzeba dopisac ze przyczepa nie bedzie rejestrowana w kraju, jak w takiej sytuacji jest z OC? Rozumiem ze 2% do US trzeba bedzie zaplacic.

Jeszcze przyczepki nie mam wybranej i bede szukal na miejscu, z tego co widze to czesc jest juz na polskich numerach inne swiezo przywiezione sa na tablicach tymczasowych z innych panstw. Rejestrowanie takiej przyczepy na mnie mija sie z celem a z drugiej strony istnieje obowiazek rejestracji do 30 dni od zakupu.

 

Moze ktos cos podobnego robil albo orientuje sie co i jak i moze pomoc rozwiac watpliwosci.

 

pozdrawiam

baqs

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pamiętam jak z kumplem chcieliśmy przytargać taniego kampera z Ameryki i niestety nie zmieścił się do kontenera, tylko już nie pamiętam

czy na wysokość  czy szerokość :hmm: . Pozostał tylko transport luzem, a to oznaczało 60 zieleńców za każdy metr sześcienny i było po transporcie :pad:

http://www.transimpex.com.pl/pl/kont.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Nie podałeś nawet przykładu, o jakiej przyczepie myślisz (model, rocznik, zakres cenowy), co znacznie by mogło ułatwić wyobrażenie, o czym w ogóle piszemy.
Koledzy dobrze radzą. Poza tym, podałeś wymiary kontenera, ale nie wiem jakie: wewnętrzne, czy zewnętrzne?
Nawet jeśli wewnętrzne, to cienko to widzę. O ile długość masz w nadmiarze, to pozostałe wymiary już nie.  Jak unieruchomisz i zabezpieczysz przyczepę (ściany boczne) przed uszkodzeniami podczas ruchów  kontenera, przy być może zerowym odstępie ścian przyczepy od ścian kontenera? Szerokość przyczep podawana jest różnie, najczęściej samych ścian, a co jeśli będą jeszcze z zewnątrz mocno obudowane narożniki i dolne krawędzie ścian przyczepy (grube, szerokie listwy ozdobne, ochronne, stałe nadkola itp.) :hmm:
Wysokość przyczepy też może być problemem, zwłaszcza jeśli będzie miała jakieś wyposażenie wystające nad powierzchnię dachu, a którego nie można będzie w prosty i szybki sposób zdemontować. Może być np. klima, relingi, PV, kominy, wywietrzniki, antena TV/SAT, okno z mocno wystającą pokrywą, trwały spojler itp. Czasem wystarczy 1 cm więcej, aby cała operacja się nie udała i to nawet po obniżeniu ciśnienia w kołach. :pad:
Dla przykładu, moja przyczepa stojąc na kołach do takiego kontenera, jak podałeś nie wejdzie - ok. 275 - 280 cm wysokości i ok. 230 cm szerokości.
IMHO

 

PS
Jeśli przyczepa nie będzie się poruszała po polskich drogach, to nie ma obowiązku rejestracji - jest tylko dla pojazdów, które mają się poruszać po drogach publicznych (tak przynajmniej być powinno w/g tego, co wiem). Jeśli jest inaczej, proszę mnie poprawić. Z dokumentów powinieneś mieć dobrze sporządzoną umowę kupna/sprzedaży z właścicielem przyczepy + dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC (w przypadku przyczepy zarejestrowanej). Najmniej problematyczny byłby chyba zakup przyczepy właśnie takiej, czyli  zarejestrowanej w Polsce, bo wtedy "właściciel" pewny (na niego są wszystkie dokumenty).
Tak, jak napisał Tomek: musisz wiedzieć, jakie dokumenty są potrzebne w miejscu docelowej rejestracji. Nie wiem, czy nie będą potrzebne też jakieś dokumenty wywozowe :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziekuje bardzo z odpowiedzi.

 

Przyczepy czy wybranego modelu jeszcze nie mam i bede szukal na miejscu w Polsce,  glownym czynnikiem zawezajacym poszukiwania sa tu wymiary przyczepy - maksymalnie do 230cm szerokosci i do 258cm wysokosci. (sa to wymiary wewnetrzne kontenera a dokladnie futryny drzwi kontenera) Patrzac na wiekszosc przyczep np. Hobby to szerokosci sa wlasnie do 230cm i wysokosci tez ponizej 258cm. Wszelkie dodatkowe wystajace z dachu elementy na czas transportu beda musialy byc zdemontowane. Zawsze mozna ugrac jakies centymetry na upuszczeniu powietrza z opon czy w ekstremalnych warunkach na wjechaniu na samych bebnach. Przyczepe mocuje sie tasmami do podlogi i boki zabezpiecza np plytami styropianu. 

 

Transport przyczep kempingowych w kontenerach jest szeroko stosowany w transporcie morskim. Najbardziej popularne sa to 'angielki' na trasie UK > NZ czy Australia ale plywaja rowniez w inne zakatki Swiata.  Tu przykladowy filmik firmy zajmujacej sie tym w UK https://www.youtube.com/watch?v=7WDGx-_lg3A

 

Odnosnie papierow to ja bede tylko potrzebowal umowe kupna-sprzedazy albo fakture ale nie wiem jak to w Polsce wyglada i nie chcialbym zeby sie cos za mna ciagnelo (oprocz przyczepki) typu zalegajacy US czy jakas nie zrobiona rejestracja czy wyrejestrowanie.

pozdrawiam

baqs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie wygląda to optymistycznie. Przed Tobą rysują się trudy bardzo dokładnego mierzenia - jak wspominałem, podawane wymiary dotyczą na ogół samych ścian, więc musisz brać pod uwagę rzeczywiste wymiary w najszerszych miejscach.

Powodzenia :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co cie Polska obchodzi  :niewiem:  Ty się przejmuje tym gdzie będziesz rejestrował przyczepkę i jakie tam papiery potrzebują

a kontenery i załadunek zostaw tym którzy się tym  zajmują.

No nie do końca. Kolega ma rację, interesując się polskimi przepisami, ponieważ każdy zarejestrowany pojazd musi mieć opłacone OC. Jesli przyczepa wyjedzie poza granice i tam zostanie zarejestrowana to tym samym polski system jakoś musi się o tym dowiedzieć. W przeciwnym razie UFG może się upomnieć o obowiązkowe ubezpieczenie OC.

 

Znam przykład, gdzie w rodzinie przysłali wezwanie do zapłaty zaległego OC za malucha, który był złomowany 10 lat wcześniej. Na szczęście udało się odszukac papiery z tego złomowania.

 

Wracając do tematu - nie wiem dokładnie jak to działa i musiałbyś skonsultować to w Wydziale Komunikacji, ale podejrzewam, że jakieś zgłoszenie rejestracji pojazdu za granicą trzeba by zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgłasza sprzedający i tyle. Są nawet druki do zgłoszenia zbycia pojazdu poza teren PL.

Kupujący o ile nie jest zameldowany w PL a u Ciebie tak będzie bo zakładam że masz meldunek gdzieś tam u Siebie to i takie dane muszą trafić do umowy.

Wtedy UFG nawet jak kupujący jej nie zarejestruje to upomina się do ostatniego właściciela, ten dopełnia niedopełnionego obowiązku i zgłasza zbycie poza teren PL i po temacie.

 

Ubezpieczenia OC nie musi mieć (tylko dla Ciebie bo prawnie tak), ale wtedy nie możesz nią jechać po drogach publicznych, pozostaje laweta. Natomiast nawet jak nie ma to wykup na poprzedniego właściciela (koszt max 50zł/rok) i sobie spokojnie ją zaciągniesz gdzie chcesz (wykupić musisz ewentualnie przed rozpoczęciem jazdy).

 

Co do US, tutaj jak kupujesz na fakturę to nic nie ma, jeżeli kupujesz na umowę kupna - sprzedaży Polak powinien zapłacić podatek PCC od czynności cywilno prawnych (wysokość 2% wartości pow. 999zł - do tej kwoty jest zwolniony).

Jako "nie Polak" (meldunek) nic Cię nie interesuje ponieważ sprzedaż poza PL nie jest opodatkowana przez Polski US.

 

Reszta to wymagania firmy transportowej + twojego wydziału komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę to zadam kilka pytań :

1.Przyczepa wróci do Polski czy zostanie za wielką wodą ?

2.To jednorazowy pomysł czy początek wieloletniego cyklu podróży w tamtym regionie ?

3.Czy mieszkasz tam na stałe ?

 

Mam kilka myśli w tym temacie ale nie chcę się wychylać przed czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za informacje i przepraszam za opoznienie z odpowiedzia!

 

Troche mi sie rozjasnilo. Wszystko wyjdzie w 'praniu' ale lepiej byc przygotowanym niz potem w stresie biegac za papierkami. Jeszcze zastanawia mnie co w razie kupna przyczepy ktora jeszcze nie byla rejestrowana w Polsce tylko jest dopiero przywieziona do kraju - moze w takiej sytuacji jest nawet latwiej...

 

Mieszkam na stale poza granicami Polski i przyczepa zostanie juz tutaj. Nie jest to wieloletni plan podrozy po kontynencie a zwykle, letnie wakacyjne wypady. Nie ukrywam ze checi na dluzsze wycieczki sa ale to jeszcze nie teraz z racji dziecka, szkol, pracy etc.

Przyznam ze moje przygody z karawaningiem skonczyly sie lata temu na Niewiadowie. Wspaniale wspomnienia jednak pozostaly, chce podzielic sie tym hobby z mlodymi, to dopinguje do dzialan i powrotu do spedzania czasu w domu na kolkach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.