Skocz do zawartości

Szukam przyczepki dmc max 1400 do 25tys


Przemo1973

Rekomendowane odpowiedzi

Przemo , nie słuchaj tych znawców wszelkich tematów. Masz w homologacji 1400 to tyle możesz ciągnąć. Z czasem będąc na forum przekonasz się że niektórzy fachowcy są bardzo aktywni, tylko po to aby zaistnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo , nie słuchaj tych znawców wszelkich tematów. Masz w homologacji 1400 to tyle możesz ciągnąć. 

 

A Ty co rozumy pozjadałeś? jeśli przekroczy 1400kg to na B nie może - chyba ze filozofowie historycy inaczej rozumują...

 

 

 

Z czasem będąc na forum przekonasz się że niektórzy fachowcy są bardzo aktywni, tylko po to aby zaistnieć.

Przeglądając twoje posty tez można takie wrażenie odnieść...  i to nie tylko na tym forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego 1200?

Pomijając inne kwestie ciągałem octavią 2.0 140 KM (dmc przyczepy 1400 kg)  swojego knausa dmc 1200 kg i to było optymalne dla zapakowanego auta.

Ale to moje odczucia. Jeżeli ciągasz sporadycznie to dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie DMC przyczepy ważne są wpisy w dowodzie a potwierdzone przez ITD. ważne aby mieć odpowiednie uprawnienia no i viatola jeśli przekroczy sie 3,5 T. Mój passat ma DMC przyczepy 2tony i przy żadnej kontroli nie zakwestionowali za ciężkiej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o tym wiesz ale o tym jaką przyczepę możesz ciągnąć swoim autem według prawa.

 

Ważne: samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym. By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa (dmc) przyczemy, jaką możemy holować naszym autem, jego dmc dzielimy przez 1,33, np. auto o dmc 2150 kg może holować przyczepę o maksymalnym dmc 1616 kg.

 

W tym przypadku stosowne rozporządzenie mówi, że stosunek masy (dmc) pojazdu do masy (dmc) przyczepy musi być jak 1,33:1. A zatem: bierzemy dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (w naszym przypadku 2150 kg z pozycji F1 w dowodzie rejestracyjnym), dzielimy ją przez 1,33 i otrzymujemy wynik, w naszym przypadku: 1616 kg. To maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym, jaką możemy ciągnąć tym samochodem. Jeśli dmc przyczepy wynosi do 1350 kg (dmc zestawu wyniesie wówczas 3500 kg), wystarczy nam kategoria B, jeśli więcej – potrzebne będzie dodatkowe uprawnienie B96.

Znam ten przepis. Moje auto ma DMC 1915 wiec spoko sie miesci we wszystich kategoriach tych 1,33 i tych do 3500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo , nie słuchaj tych znawców wszelkich tematów. Masz w homologacji 1400 to tyle możesz ciągnąć. Z czasem będąc na forum przekonasz się że niektórzy fachowcy są bardzo aktywni, tylko po to aby zaistnieć.

Hmmm.... Nie wiem do kogo pijesz, ale pisząc w liczbie mnogiej zakładam że do mnie. Otóż mam Octavie i przyczepę 1300DMC. Moje spostrzeżenia oparte są na praktyce a nie na gdybaniu. To co może w świetle prawa a to co jest bezpieczne to dwie różne sprawy. Wróć do pierwszego tematu Kajetana, to może zrozumiesz o czym mowa. On też niby mógł i miał homologację. Życie jednak zweryfikowało możliwości Zafiry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie, nie chce tu wywoływac sprzeczek. Fakt jest taki ze w Polsce sa dziwne przepisy szczególnie z tym stosunkiem masy 1,33. Nawet ITD sie z tym mota bo mozna go róznie interpretowac bo chodzi tu o pojecie co to hamulec własny a co najazdowy. Do tego ten  przepis (wg mnie)dotyczy gdy ciagniemy zestaw pojazdów do 4,250t z prawem jazdy B96. Zamieszczam fragment tego przepisu z 2013 roku z którego to jasno wynika.

 

Po 19 stycznia 2013 roku pojawiła się dodatkowa możliwość, aby w łatwy sposób zwiększyć swoje uprawnienia do holowania przyczep: wprowadzono uprawnienie B96. Pozwala ono kierować zespołem pojazdów o masie do 4250 kg bez względu na masę przyczepy, z zastrzeżeniem, że auto holujące musi mieć odpowiednio wyższą masę w stosunku do masy przyczepy (o 33 proc. większą). O ile jednak w wielu krajach, by zdobyć takie uprawnienie, wystarczy przejść krótki kurs, w Polsce trzeba zdać egzamin. Jest to taki sam egzamin, jak na kategorię B+E, jednak, żeby do niego podejść, nie trzeba kończyć kursu – wystarczy założyć profil kierowcy w wydziale komunikacji.

Oraz link do całego artykuły który warto przeczytać.

 

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Nowe-zasady-ciagniecia-przyczep,8038,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, temat uprawnień był wałkowany wielokrotnie na forum.

Nie masz racji pisząc, że przepis o DMC przyczepy odnosi się wyłącznie do zestawów 4,25 kg DMC.

Przepis ten wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów i precyzuje jakie warunki muszą być spełnione aby można było użytkować przyczepę z hamulcem najazdowym. Jasno w nim jest określony rodzaj hamulca: hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy).

W artykule z vitay znalazły się błędy i jak to przeważnie bywa napisany jest po łebkach przez osobę słabo znającą temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bartoszu czytaj ze zrozumieniem. Kolego Domino czemu doszło do wypadku kol Kajetana to ja nie wiem i Ty też tego nie wiesz. Najważniejszy jest rozsądek na drodze no a przepisy też powinny być przestrzegane w różnych przypadkach z różnych względów. Ja swoim autem ciągnę przyczepkę o wadze 1160kg / 110 KM-Pb/ i spisuje się dobrze. Fakt po górach nie jeżdżę bo po górach uwielbiam chodzić z plecakiem i namiotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o jazdę w górach i o moc, bo tu na pewno jej Skodzie nie zabraknie, jak również momentu obrotowego. Chodzi o stosunek mas i gabarytów auto-przyczepa. A co do sprawy Kajtka, to wiem że akurat te właśnie czynniki były powodem jego nieszczęsnej przygody. On też już o tym wie, lecz nie jest to temat aby powtórnie sprawę wałkować.

Kol. Przemo napisał, że przyczepę raz w roku zawozi na miejsce postoju i raz ją ciągnie z powrotem. Poradzi sobie z tym i już. Lecz gdyby chciał z nią jeździć troszkę intensywniej, proponował bym raczej coś lżejszego i nie przekraczającego 5m zabudowy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.