Skocz do zawartości

Jaki silnik wybrać w Volvo v40


Drabcu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hej:  :hej: Mam takie pytanie planuję kupno nowego Volvo v40. No i tu pytanie jaki silnik wybrać 2.0 diesel 190 KM 400Nm skrzynia manualna, sześć biegów, napęd na przednie koła, czy  :hmm:  benzyna 2.0 turbo 245 KM 350Nm automat (8 biegów) napęd na cztery koła . Przyczepa to Buerstner Ventana 530 Tk Dmc 1500 kg. Dodam że volvo z ON to cross country, a PB normalne nadwozie, no i spalanie 3 czy 4 litry różnicy nie ma znaczenia (w końcu ile się jeździ z przyczepą)

Pozdrawiam Damian Drabiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta V40 będzie mogła legalnie ciągać te 1500kg?

 

Jesli jest taka opcja to brałbym tak:

 

-napęd na 4 łapy (dmc będzie wyższe)

-turbobenzyna

-automat

 

Tak może ciągnąć 1500

Edytowane przez Drabcu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o pieniądze na paliwo nie chodzi, to wiadomo benzyna szczególnie turbo zawsze fajniejsza niż diesel, a 55 KM dodatkowo to zawsze na plus. 

 

 

Swoją droga tez zastanawiałem się nad wagami przyczepy i tak jak większość stron producentów, Volvo też takich danych nie podaje. No tak, ważniejsze zakłamane zużycie paliwa i bezsensowna emisja spalin :(

DMC to samochodu, a jakie jest maksymalne DMC przyczepy hamowanej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o pieniądze na paliwo nie chodzi, to wiadomo benzyna szczególnie turbo zawsze fajniejsza niż diesel, a 55 KM dodatkowo to zawsze na plus. 

 

 

Swoją droga tez zastanawiałem się nad wagami przyczepy i tak jak większość stron producentów, Volvo też takich danych nie podaje. No tak, ważniejsze zakłamane zużycie paliwa i bezsensowna emisja spalin :(

DMC to samochodu, a jakie jest maksymalne DMC przyczepy hamowanej

  

 

 

DMC przyczepy hamowanej 1500kg 

Volvo podaje wszystkie masy wystarczy jeden telefon do salonu i przyślą Ci cała specyfikację samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozumiem , ze strona finansowa nie ogranicza kupujacego wiec osobiscie polecilbym ci wersje z silnikiem diesla.

 

Wersja z silnikiem benzynowym jest równiez jak na razie z dobrą opinia u nas.

 

Na ogól trapia te auta duperele ale kosztowne i w dodatku do maksimum ograniczaja jego uzytkowanie: awarie sterownika wycieraczek szyby przedniej, awarie klimatyzacji, przycinajace sie pasy bezpieczeństwa, nieprzyjemne piski z okolic układu kierowniczego, awarie kierunkowskazów, sterowanie foteli. problemy na wtyczkach lamp tylnych. To tak po krotce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozumiem , ze strona finansowa nie ogranicza kupujacego wiec osobiscie polecilbym ci wersje z silnikiem diesla.

 

Wersja z silnikiem benzynowym jest równiez jak na razie z dobrą opinia u nas.

 

Na ogól trapia te auta duperele ale kosztowne i w dodatku do maksimum ograniczaja jego uzytkowanie: awarie sterownika wycieraczek szyby przedniej, awarie klimatyzacji, przycinajace sie pasy bezpieczeństwa, nieprzyjemne piski z okolic układu kierowniczego, awarie kierunkowskazów, sterowanie foteli. problemy na wtyczkach lamp tylnych. To tak po krotce.

  No mam znajomych mechaników w volvo Eurokas Katowice , w którym zresztą pracowałem no i nie potwierdzają tych awarii, a tak poza tym jest gwarancja znajomi w serwisie i mnie to  :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalezy pamietać,  że w Volvo - podobnie jak w wielu samochodach osobowych,  naped 4x4  jest napedem AWD - dołączanym automatycznie przez komputer,  gdy warunki drogowe na to "wskażą".  Tak naprawdę jezdzimy z napedem na os przednią,  tylko w extremalnych warunkach komputer dołacza napęd kół tylnych.  Nie ma to znaczenia przy ciągnieciu przyczepy w normalnych, drogowych warunkach.  No może w czasie olbrzymiej ulewy - okresowo moze zadziałac naped na tył. Ale kto z przyczepą bedzie jechał w takich warunkach.  Sam osobiscie  preferuję Volvo i nie tylko, do bezpiecznej jazdy "solo"  w trudnych warunkach z napedem AWD. Na trudne warunki drogowe, na poprawę "uciagu"  przyczepy  najlepszy jest "stały"   naped 4x4 - który mozemy sobie sami zadedykować.  Niestety samochodów osobowych  czy też "cross"    z taką obcją  jest niewiele w ofercie rynkowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby trochę głębiej do kieszeni i V60? :)

 

Ma być v 40 bo ma 2000 dmc a masę własną 1560 kg (czyli tyle ile większe mondeo) w miarę mocny silnik no i przyczepa o DMC 1500 bez prawa jazdy na kat E .

 

 

A po za tym większość czasu jeżdżę sam więc i tak powietrze wożę Pozdrawiam

Edytowane przez Drabcu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.