Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Potrzebuję rady bardziej doświadczonych ode mnie.

Posiadam przyczepę Hobby Prestige 455 z 1984r.

 

Zgodnie z tematem jest problem z temperaturą opon podczas jazdy.

Opony są w rozmiarze R13C 175/70 czyli generalnie rozmiar fabryczny. Ich wiek to 5 lat.

 

Podczas jazdy na trasie opony osiągają dość duże temperatury - nie wiem dokładnie, ale szacuję, że około 50 stopni C.

Można ich normalnie dotknąć ręką, ale są dużo cieplejsze niż opony w samochodzie.

 

Oczywiście pierwsze nasunęło mi się, że trzymają hamulce, ale na przeglądzie zostało to wykluczone.

Na postoju można spokojnie przyczepą manewrować i nie czuć żadnych oporów.

 

Czy to normalna sprawa, że opony 13C na przyczepie po prostu będą się grzały?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, to prawda w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ciśnienie w oponach ( jakie przewiduje producent) i dodatkowo jak mocno jest obciążona przyczepa :hmm:  ( czyli ile gratów jest w środku), podczas normalnego użytkowania temperatura powinna być porównywalna do opon holownika ( wiadomo temperatura powietrza też ma znaczenie i rozgrzany asfalt).

 

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

Witam,

 

Dzięki za pierwszą radę. Jestem przekonany, że sprawdzałem ciśnienie opon przed wyjazdem.

Jeśli chodzi o załadowanie to przyczepa nie była pusta ale była tam może z 150-170 kg dodatkowych rzeczy czyli wszystko zgodne z DMC.

 

Wybieram się z nią  w krótką trasę w przyszłym tygodniu to sprawdzę jeszcze raz ciśnienie i zobaczymy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć.

To ile konkretnie masz w tych oponach?

Zazwyczaj jest tak, że opona z dużym profilem bardziej pracuje, niż ta w aucie stąd temperatura.

A na koniec powiedz czy ciepła jest tylko opona czy to może felga grzeje się jeszcze bardziej (hamulce).

Pozdrawiam

Opublikowano

 

 

Czy to normalna sprawa, że opony 13C na przyczepie po prostu będą się grzały?

 

Pozdrawiam

 

IMO normalna - na każdym postoju sprawdzam ręką felgi i opony w ogonie i holowniku i zawsze są delikatnie cieplejsze w przyczepie , ważniejsze niż temperatura opon jest fakt czy felgi są "chłodne" - często gorące felgi są znakiem że coś się dzieje z łożyskiem albo okładziną hamulca 

Opublikowano

Hmm ... 

 

Ciśnienie w oponach powinno być 2.6 - tak jest na naklejce i mniemam, że takie jest.

 

Jeśli chodzi o felgi to zazwyczaj nie są one aż tak ciepłe jak opony. Może faktycznie problem z łożyskami.

Tyle, że na postoju przyczepą można swobodnie manewrować - brak jakichkolwiek oporów.

 

Jeszcze jedno pytanie w takim razie. Jak chce podnieść przyczepę w celu na przykład odkręcenia koła to lepiej używać lewarka czy można podpór przyczepy?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Heja,

 

Dzięki za podpowiedzi. W najbliższym czasie zajrzę do łożysk i hamulców - czy tak czy inaczej planowałem to zrobić więc dam co i jak.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.