Skocz do zawartości

Zasilacz gotuje akumulator (Avondale Rialto)


RadekNet

Rekomendowane odpowiedzi

Jake jest natężenie prądu (A), jak zachowuje się temperatura akumulatora?

Możliwe, że jest to ostatni etap ładowania- przeładowanie wyrównujące bardzo małym prądem do 16V i możliwe wtedy niewielkie gazowanie elektrolitu. Temperatura nie powinna przekraczać wtedy 40 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w sumie to jakoś szczególnie ciepły nie był. Tylko bardzo mocno gazowal. Natężenia nie sprawdzałem.

We wtorek będę mieć budke pod domem to sprawdze dokładnie - mam nadzieje, ze Twoje wyjaśnienie jest prawidłowe a tylko ja spanikowalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

po kilku godzinach pod pradem podaje na akumulator 15,7V

...

To bardzo nie dobrze. 

Odłącz akumulator i zamiast niego podłącz kondensator np 1000uF/25V lub większy i wykonaj pomiar.

Kondensator będzie udawał że jest akumulatorem ale nie będzie pobierał prądu więc spodziewam się że napięcie będzie jeszcze wyższe i tu ważne jest o ile wyższe.

.

Nie wykluczam że zasilacz masz na 220V, w PL obowiązuje od dawna 230V a bywa że w sieci jest nieco więcej. 

Zmierz to również. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moj zasilacz odmowil wspolpracy - przestal ladowac, wiec podpialem do akku ladowarke (uzywalem jej do ladowania akumulatora zelowego 7Ah, wiec jej wydajnosc jest znikoma, ale o dziwo daje rade) i ruszylem w trase. Dzis otworzylem obudowe zasilacza i chyba doszedlem dla czego nie dziala lodowka na 12V ;) Jak zobaczycie na zdjeciach, ktos tam juz kombinowal i podpial wszystko razem pod jedno wyjscie (akumulator + wyjscie na odbiorniki + wejscie z samochodu - lacznie trzy linie)

 

post-4727-0-33549900-1431702311_thumb.jpg

 

post-4727-0-66304300-1431703055_thumb.jpg

 

Odpialem od sasilacza wejscie 220V i wyjscie 12V i wszystko dziala, wiec nie ma paniki, ale chcialbym rozwiazac sprawe :)

 

Zakladam, ze skoro ktos kombinowal a i ja mialem z nim przygode to zasilacz nie dziala jak trzeba, wiec uwazam, ze trzeba o nim zapomniec. Prosze Was zatem o rade jak rowiazac prawidlowo:

 

1) ladowanie akumulatora:

a) z 220V (ladowarka procesorowa z autostartem)

B) z instalacji samochodu (sa prawidlowo podpiete dwa gniazda 7 pin)

c) z solarow (w planach)

 

2) wlaczanie lodowki na 12V z instalacji samochodu

 

3) zasilanie odbiornikow (procz lodowki) wydaje mi sie, ze moze isc zawsze z akumulatora (to powinno uproscic instalacje)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnym opisie przyczepy jest, ze albo laduje akumulator pokladowy po podlaczeniu do 220V albo przyczepa ma zasilanie z samochodu albo akumulator pokladowy jest ladowany z samochodu plus zasilana lodowka z samochodu. Patrzac na ten zasilacz pojecia nie mam jakby to mialo byc realizowane (bo jak mowisz - to zwykly zasilacz a nie prostownik), ale tam pisze nawet, ze uklad przyczepy czuwa nad nierozladowamien akumulatora w samochodzie! No zesz, to gdzie to jest realizowane??

 

O kondycje akumulatora nie pytaj ;) Na szczescie kupilem uzywany i na szczescie prawie nie jest nam potrzebne zasilanie z baterii. Ale wlasnie dla tego chce doprowadzic instalacje do ladu, zeby moc spokojnie kupic nowy, bez obaw o zniszcznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tyle tylko, że to nie jest oryginalny zasilacz, który powinien być w Twojej przyczepie, a już na pewno nie ten, o którym czytasz w instrukcji  :] 

A może być też i odwrotnie  :hmm: 

Kto, to wie ;)

Wielokrotnie pisałem o tym, że kupując przyczepę z drugiej ręki, możemy spotkać wszystko i w każdym miejscu, dlatego nie można traktować instrukcji, opisów, oraz aktualnego stanu instalacji (nie tylko elektrycznych) w sposób, jakby to była przyczepa prosto z salonu.

Przykład masz na "własnej skórze" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz to ... im dalej w las tym wiecej drzew ;)

 

Biorac pod uwage ten schemat (puszka znajduje sie po prawej stronie przyczepy):

post-4727-0-84537200-1431768719_thumb.jpg

gdzie powinien byc wpiety zasilacz? Na moje oko plus zasilacza do plusa "BL/OR Car battery to caravan battery" (czyli pod plusowa kleme) i powinien pelnic funcje TYLKO ladowania akumulatora po podlaczeniu 220V (i w sumie pisza o nim charger a nie power supply, wiec cos w tym jest)? 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

Kristofer ci już powiedział ten zasilacz/transformator nie ma możliwości ładowania akumulatora podczas podpięcia pod 230V. Wydaje się być on identyczny z tym schematem. Ktoś porostu pokombinował w przewodach. Źle odczytałeś schemat na nim nie ma ładowania akumulatora. Jedynie co się dzieje po podpięciu pod 230V to odcina ci zasilanie z samochodu i akumulatora przyczepy a akumulator cepki podpinasz pod "BL/OR Car battery to caravan battery" jedyne ładowanie akumulatora jest podczas podpięcia przyczepy do samochodu. parce z akumulatora przyczepki lub samochodu wybierasz sterująca tymi dwoma.

przekaźnikami jeśli nie masz zasilania pod 230. Zasilanie z akumulatora cepki włączasz też tym czarnym przyciskiem na płytce koło trafo podczas odpięcia zasilania z samochodu  z tego schematu tak wynika. Wszystko jest ładnie rozpisane na tym schemacie.

 

Ładowanie akumulatora musisz zrobić jakimś zewnętrzną ładowarką.

Edytowane przez BeKa87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeKa87, przeciez ten schemat nie ma nic wspolnego z zasilaczem i obsluguje tylko 12V. To jest "puszka"  z drugiej strony przyczepy. Do niej jest wpiety akumulator i byl wpiety zasilacz. Watpliwosci j.w. nadal aktualne :)

 

Dodam jeszcze, zeby nie bylo niejasnosci:

- zasilacz - odpialem od 220V i 12V i go nie uzywam.

- schemat - to oddzielna "puszka" na scianie. I to sterowane - patrzac na skazania voltomierza - dziala.

Czyli wychodzi na to, ze komus padla oryginana ladowarka Zig X8 i podpial zasilacz myslac, ze naladuje akumulator. Innego wyjasnienia chyba nie ma? Czyli teraz trzeba by kupic solidna ladowarke, wpiac w klemy oraz w 220V i zapomniec o instalacji?

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz tak to jest pomagać przez forum nie mając styczności z instalacja fizycznie :D

i ja sam źle przeczytałem.

+ zasilacza podpinasz przed skrzynkę z bezpiecznikami 1-6  za "12v Master Switch" musi być on wyłączony podczas pracy na 230V żeby nie ładował akumulatora w przyczepce i

- zasilacza do WH/DR - Internal Negative

 

jedynie pytanie czy ten zasilacz podaje napięcie 12v stałe czy zmienne :hmm:\\

 

EDIT

ale to czysto teoretycznie napisałem. ktoś by musiał być tam obeznany z elektryka w kempach żeby to obejrzeć i stwierdzi co jest zmajstrowane u ciebie.

Edytowane przez BeKa87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.