Skocz do zawartości

Wilk 490 KM


kanibal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Od października szukałem przyczepy... najpierw miała być 7 -8 letnia, później zastanawiałem się nad troszkę nowszą i tak apetyt rósł. Co do używanych przyczep powoli zaczynałem mieć obawy każda która wpadła mi w oko była w jakimś stopniu trefna. Więc wybór padł na przyczepę z wypożyczalni z Lubania 4 letni Wilk z 7-letnią gwarancją na szczelność........Pojechaliśmy z żonką ją obejrzeć . Stała .....piękna...układ idealny...ale sprzedana :)

Ale koło sprzedanej przyczepy stoi druga ... nowsza 2014 rok, dwa razy wypożyczona w sezonie.

Wchodzimy ją obejrzeć. Jeszce pachnie nowością. Wiedziałem że potrzebuję 5 miejsc do spania i prysznica (wymógł drugiej połowy). Układ dla mnie idealny zresztą wszystko widać na zdjęciach. Jedyny minus to masy które mnie przerażają. Przyczepa nie ma ani klimatyzacji ani movera ( o tym sprzęcie chciałem kiedyś pomyśleć). Max co mogę na nią załadować to 110 kg trochę mało.

 Mam nadzieję że dokonaliśmy dobrego wyboru pooglądajcie i powiedzcie co sądzicie. Osprzęt to :

- przedsionek 

- ogrzewana podłoga

- poszerzone miejsce do spania w środkowej części

- bateria z ładowarka 

- oświetlenie led 

- butle na gaz

- stabilizator alko 

- dach odporny na gradobicie (podobno:D:)

- bagażnik na dyszel na dwa rowery 

 Resztę widać na zdjęciach

 

post-17832-0-26967400-1422042374_thumb.jpg

post-17832-0-86168300-1422042431_thumb.jpg

post-17832-0-03067000-1422042451_thumb.jpg

post-17832-0-44384100-1422042535_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanibal nie wiem ile zapłaciłeś za tą przyczepę, ale wiem, że za dodatek nazywany "dach odporny na gradobicie" płaci się grube "kokosy". Jeżeli tylko sprzedawca był uczciwy w tej kwestii, to jest to super dodatek, który (w przeciwieństwie do mover'ów, solar'ów i bojler'ów) - nie domontujesz w pół dnia w większości sklepów, bo wymaga on demontażu prawie całej przyczepy! (żeby zdemontować dach, konieczne jest zdemontowanie wszystkich szafek i ścian/ścianek działowych!), potem demontaż izolacji dopiero montaż wg nowej specyfikacji. A z innej beczki - wg znajomych z NL, WILK od 2004 zdecydowanie podciągnął się w produkcji i jest na czele stawki wśród producentów, gratuluję naprawdę dobrej przyczepy! (na zdjęciach wygląda rewelacyjnie!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Mam nadzieję że jakość nowego Wilka mocno nie spadła.

Max dmc ma 1360 obniżony z 1500kg (ja bym nie obniżał i tak zestawem nie mieszcze się w 3,5t).

Pociesza mnie fakt że dużo do holownika mogę wpakowacwpakować puki go nie zmienie nie mam problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma opcji przywrócić pierwotne DMC??? Sztuka piękna, pogratulować, szkoda ze poza dachem podczas gradobicia niejednokrotnie cierpią tez ściany... No ale w razie czegokolwiek stres na pewno dużo mniejszy. Oby bezawaryjne służyła długie lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma opcji przywrócić pierwotne DMC??? Sztuka piękna, pogratulować, szkoda ze poza dachem podczas gradobicia niejednokrotnie cierpią tez ściany... No ale w razie czegokolwiek stres na pewno dużo mniejszy. Oby bezawaryjne służyła długie lata :)

 Podczas rejestracji przyczepy pokazywałem Pani w wydziale komunikacji ksera dowodu rejestracyjnego który przyczepa miała podczas wyjazdu z fabryki. Mam również tłumaczenia tego dowodu gdzie czarno na białym pod punktem 7.1 i 8.1 mam wpisaną masę 1500kg,  Tłumaczenie brzmi Punkt 7: "Technicznie dopuszczalne maksymalnie obciążenie osi / masa na grupę osi w kg (7.1) , Punkt 8 : "Dopuszczalne maksymalnie obciążenie osi w dopuszczającym kraju członkowskim (8.1) oś 1

Co do wyposażenia dodatkowego mam jeszcze

- stópki Big Foot

- Radio coś tam mp3 pionierka

- moskitiery we wszystkich oknach i drzwiach

Jestem ciekaw czy faktycznie przyczepa "goła" waży tak jak napisali w dowodzie 1250 kg:) 

Co do załadunku pomyliłem się max dmc mam 1350 kg czyli tylko 90 kg załadunku więc jest o co walczyć może ktoś zna sposób ? 

Kanibal nie wiem ile zapłaciłeś za tą przyczepę, ale wiem, że za dodatek nazywany "dach odporny na gradobicie" płaci się grube "kokosy". Jeżeli tylko sprzedawca był uczciwy w tej kwestii, to jest to super dodatek, który (w przeciwieństwie do mover'ów, solar'ów i bojler'ów) - nie domontujesz w pół dnia w większości sklepów, bo wymaga on demontażu prawie całej przyczepy! (żeby zdemontować dach, konieczne jest zdemontowanie wszystkich szafek i ścian/ścianek działowych!), potem demontaż izolacji dopiero montaż wg nowej specyfikacji. A z innej beczki - wg znajomych z NL, WILK od 2004 zdecydowanie podciągnął się w produkcji i jest na czele stawki wśród producentów, gratuluję naprawdę dobrej przyczepy! (na zdjęciach wygląda rewelacyjnie!)

Co do ceny samej przyczepy  :

Kosztowała mnie duuużo mogę powiedzieć jedynie tyle że wypożyczalnia dostała dach odporny na gradobicia w pakiecie za 0 euro jak i kilka innych rzeczy. W luźnej rozmowie przy pifku mogę cenę zdradzić lecz oficjalnie na forum nie wiem czy mogę czy jest to na miejscu :) może na priv:>

Dzięki na info co do dachu trochę otworzyłeś mi oczy :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 może ktoś zna sposób ? 

 

 

Tylko Michal83 potrafi zmieniać DMC przyczepy. I to niejednokrotnie !   :winner:

 

post #535   http://forum.karawaning.pl/topic/450-czy-mo%C5%BCna-ci%C4%85gn%C4%85%C4%87-przyczep%C4%99-powy%C5%BCej-750-dmc-maj%C4%85c-kat-b/page-36?do=findComment&comment=400037

 

Niestety nie chce się podzielić swoimi metodami...  :oslabiony:   :]

 

 

A tak na poważnie to jeśli przyczepa jest już zarejestrowana w naszym pięknym kraju to  :pupa:  , bo w polskim prawie nie można zmienić DMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu załorzę Viatolla i podjadę na wagę tak z czystej ciekawości (do dobrej wagi mam 20km). Myślę że dozbrojenie przyczepy to ładne kilkadziesiąt kilogramów których producent nie uwzględniał podczas wypisywania DMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent uwzględnił bo pierwotnie było przecież 1500kg. Szkoda ze zarejestrojana w kraju bo inaczej pewnie byłoby to do przywrócenia... Ja myślę że gdybym był na Twoim miejscu to mimo wszystko bym zgłębił temat nawet gdyby faktycznie miała być z tego klapa bo raz ze kto nie próbuje ten nie ma a dwa zawsze będziesz miał świadomość że zrobiłeś co mogłeś. Zwłaszcza że 90kg ładowności to bardzo mało. Ja na wiosnę tez się na wagę musze gdzieś udać bo jestem przekonany że u mnie w rzeczywistości tez lekko nie jest a gratów masa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, dzięki za PW

.

Budka bardzo imponująco się prezentuje - niech dostarcza radochy.

Ciekawi mnie to ogrzewanie podłogowe, mógłbyś rozwinąć jak to jest u Ciebie rozwiązane?

 

 ...

Punkt 8 : "Dopuszczalne maksymalnie obciążenie osi w dopuszczającym kraju członkowskim (8.1) oś 1

 

...

pomyliłem się max dmc mam 1350 kg czyli tylko 90 kg załadunku więc jest o co walczyć może ktoś zna sposób ?

...

 

Nie tak do końca.

Interpretując jednoznacznie i dosłownie, to od masy DMC budki można odjąć masę osi i kół i dodać tą wartość do masy ładunku. Filozofia treści i rozumowania tego co jasno i po Polsku jest napisane.

Jeśli jednak z galimatiasie zamysłów, zapisów i przeciwnych interpretacji co po łbach ustawodawców chodziło np:

"śnieg jest biały, ale tak naprawdę jest czerwony bo tak zapis o białym śniegu należy rozumieć..."

i jeśli nie da rady tego przeforsować, to w rzeczywistości od masy DMC można odjąć nacisk na kulę haka (75-100kG) , wyrażony w kG i wartość tą dodać do masy ładunku - tu bez konsekwencji pod warunkiem że waga nie kłamie.

 

Czyli: Zważ przyczepę solo, po czym zapnij ją do auta , wjedź tylko kołami przyczepy na wagę. Różnicę do max DMC możesz wykorzystać na bagaż w budce pamiętając że nacisk na hak, to = bagaż w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewania jeszcze nie testowałem. Dopiero odebrałem tablice. Po powrocie z ferii zabiorę się za testy to odpowiem. Zima słaba do testów, ale mam możliwość założenia czujnika do przyczepy.Będzie rejestrował zmiany temperatur wewnątrz w stosunku do zewnętrznych temp. Opiszę w ostatnim tygodniu ferii.  Te ogrzewanie biednie wymyślili w fabryce (zamontowali jedynie włącznik bez nastaw temperatur) Rozbuduje sobie układ o panel z nastawami termostatycznymi, będzie on się opierał o porę dnia,nocy, temperaturę zewnętrzną i temperaturę wewnątrz budy. Fajnym i tanim rozwiązaniem jest coś takiego : http://www.psenso.com/pl/gsmcontrol

Niestety opiera się on tylko o gsm a przydała by się komunikacja wifi lub ethernet, ponieważ z Gsm za granicą może być lipnie. Może poszukam innego stera....


Hej, dzięki za PW

.

Budka bardzo imponująco się prezentuje - niech dostarcza radochy.

Ciekawi mnie to ogrzewanie podłogowe, mógłbyś rozwinąć jak to jest u Ciebie rozwiązane?

 

Nie tak do końca.

Interpretując jednoznacznie i dosłownie, to od masy DMC budki można odjąć masę osi i kół i dodać tą wartość do masy ładunku. Filozofia treści i rozumowania tego co jasno i po Polsku jest napisane.

Jeśli jednak z galimatiasie zamysłów, zapisów i przeciwnych interpretacji co po łbach ustawodawców chodziło np:

"śnieg jest biały, ale tak naprawdę jest czerwony bo tak zapis o białym śniegu należy rozumieć..."

i jeśli nie da rady tego przeforsować, to w rzeczywistości od masy DMC można odjąć nacisk na kulę haka (75-100kG) , wyrażony w kG i wartość tą dodać do masy ładunku - tu bez konsekwencji pod warunkiem że waga nie kłamie.

 

Czyli: Zważ przyczepę solo, po czym zapnij ją do auta , wjedź tylko kołami przyczepy na wagę. Różnicę do max DMC możesz wykorzystać na bagaż w budce pamiętając że nacisk na hak, to = bagaż w aucie.

Wykonam kilka ważeń i się odezwę pod koniec lutego. Jedną optymistyczną informacją jest fakt że producent przyjmuje za wagę wyjściową przyczepy czyli masę 1260 kg przyczepę "uzbrojoną" w dwie pełne butle gazowe, 50 litrowy zbiornik wody, pełna spłuczka. Przecież na wyjazd nie muszę brać pełnego zbiornika a i butla starczy mi 5kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.