Skocz do zawartości

Akumulator NI-Cd do przyczepy


EVO

Rekomendowane odpowiedzi

Obawiam się, że pomysł raczej chybiony - nie masz szans na pełne rozładowanie zestawu, a efekt pamięciowy dobije Ci akumulatory najdalej w 2 sezony. Tzw. bez efektu pamięciowego akumulatory wodorkowe też go mają, tylko ograniczony. Akumulator kwasowy nie tylko może, ale i powinien być doładowywany. Ni-Cd nie powinny być doładowywane, a rozładowane do końca i dopiero ładowane ponownie. No i pojemność takiego zestawu? Pojedyncze ogniwa mierzoną mają trwałość w mAh. Włącz trochę światła i za chwilę masz po akumulatorach. No chyba, że baterię zrobisz olbrzymią, która będzie mieć pojemności z 30 Ah, ale nadal pozostaje Ci efekt pamięciowy.

 

To tyle z uwag laika, a teraz niech się wyżywają fachowcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że pomysł raczej chybiony - nie masz szans na pełne rozładowanie zestawu, a efekt pamięciowy dobije Ci akumulatory najdalej w 2 sezony. Tzw. bez efektu pamięciowego akumulatory wodorkowe też go mają, tylko ograniczony. Akumulator kwasowy nie tylko może, ale i powinien być doładowywany. Ni-Cd nie powinny być doładowywane, a rozładowane do końca i dopiero ładowane ponownie. No i pojemność takiego zestawu? Pojedyncze ogniwa mierzoną mają trwałość w mAh. Włącz trochę światła i za chwilę masz po akumulatorach. No chyba, że baterię zrobisz olbrzymią, która będzie mieć pojemności z 30 Ah, ale nadal pozostaje Ci efekt pamięciowy.

 

To tyle z uwag laika, a teraz niech się wyżywają fachowcy  ;)

 

"Pojedyncze ogniwa mierzoną mają trwałość w mAh. Włącz trochę światła i za chwilę masz po akumulatorach"

 

Pakietów mam 50 sztuk - kazdy o pojemności 4Ah 

na kazdym z  nich swietlówka 36W swieci conajmniej 2h w rzeczywistości 3-4h (sprawdzone w tym tygodniu)

Czy naprawdze uważacie ze rozladowanie zestawu to taka trudna sprawa?  :)

Calkowite rozładowanie akumulatora to problem dla kwasówki a w tym wypadku nie bede sie musial tego obawiac, tak sie zastanawiam, zeby podzielic ten zestaw na 2 częsci z przełacznikiem wyboru i zawsze miec do dyspozycji jeden naładowany.

Koszty ograniczają sie do ładowarki. 

Edytowane przez EVO (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVO , musisz poeksperymentować i sam zobaczysz jaki będzie stosunek zapasu energii do ich trwałości. 

Tego typu akumulatory by mogły służyć niezawodnie muszą być pilnowane przez elektronikę , szczególnie w cyklu rozładowywania by wspomniany wyżej efekt pamięci pojemności nie występował. 

Bez takiego dozoru, każdorazowo będzie trzeba zestaw baterii rozładować, po czym naładować do pełna. 

Taki cykl nazywa się formowaniem i z reguły wykonuje się go przy pierwszym ładowaniu, natomiast powtarzanie go - i tu znowu wrócę do braku dozoru elektroniki - spowoduje jego przyśpieszone zużycie.

.

Chyba że... chyba że posiadasz również do tych aku przeznaczoną do nich ładowarkę która każdego procesu będzie pilnować, ale co jak w dziczu kończyć się będzie energia a doładowania z sieci 230V nie ma skąd wziąć?

.

Edit: Jeszcze dodam... 

Kiedyś zajmowałem się nagłaśnianiem demo carów. W swoim zrobiłem zasilanie wielobateryjne na akumulatorach zasadowych. Grało to to potężnie ale krótko. Prądu wystarczało tylko tyle by zrobić wynik w dB bo nie było możliwości równoczesnego zasilania z alternatora, mimo że regulamin na to zezwalał.

W gruncie rzeczy za wyniki opłaciło się, więc pokombinuj. Se!

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVO , musisz poeksperymentować i sam zobaczysz jaki będzie stosunek zapasu energii do ich trwałości. 

Tego typu akumulatory by mogły służyć niezawodnie muszą być pilnowane przez elektronikę , szczególnie w cyklu rozładowywania by wspomniany wyżej efekt pamięci pojemności nie występował. 

Bez takiego dozoru, każdorazowo będzie trzeba zestaw baterii rozładować, po czym naładować do pełna. 

Taki cykl nazywa się formowaniem i z reguły wykonuje się go przy pierwszym ładowaniu, natomiast powtarzanie go - i tu znowu wrócę do braku dozoru elektroniki - spowoduje jego przyśpieszone zużycie.

.

Chyba że... chyba że posiadasz również do tych aku przeznaczoną do nich ładowarkę która każdego procesu będzie pilnować, ale co jak w dziczu kończyć się będzie energia a doładowania z sieci 230V nie ma skąd wziąć?

No właśnie nie mam ładowarki do takiego zestawu, a ładować każdy z osobna to lipa :) 

Co do zużycia itd.. i tak je mam i nie mam dla nich innego zastosowania :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie poddałem się! 

Zrobiłem  pakiety akumulatorów 32Ah kazdy + elektroniczną ładowarkę do tego typu baterii.

Ładowarka zasilana z 230 lub z alternatora w czasie jazdy

Własnie ładuję pierwszy kumulator.

Za 3 dni wyjazd do Norwegii na totalne pustkowie bez jakiejkolwiek energii z zewnątrz. Bedzie test

 

post-17544-0-34823400-1413055483_thumb.jpg

Edytowane przez EVO (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.