EVO Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam Jestem tutaj nowy, dużo tutaj czytałem ale ilość postów na każdy temat trochę mnie pokonała. Przypadkowo zostałem właścicielem przyczepy Swift Corniche 14/2 (1990) Mam kilka pytań: 1. Czy do odpalenia lodówki (elektrolux) w trybie gaz potrzebne jest zasilanie 12 lub 230V ? Czy można to zrobic bez zasilania. 2. Czy do działania piecyka gazowego (ogrzewanie) potrzebny jest prąd ( ma w sobie jakis wentylator? ) odpala bez prądu. 3. Czy ścianka boczna prysznica jest częścią konstrukcyjną przyczepy? chciałbym zlikwidować prysznic łącznie ze ścianką. 4. Ile powinna ważyć pusta przyczepa? Pytan mam jeszcze milion ale nie wszystko na raz Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez EVO (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kocer Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) 1. Czy do odpalenia lodówki (elektrolux) w trybie gaz potrzebne jest zasilanie 12 lub 230V ? Czy można to zrobic bez zasilania. 2014-08-27-1094.jpg 2. Czy do działania piecyka gazowego (ogrzewanie) potrzebny jest prąd ( ma w sobie jakis wentylator? ) odpala bez prądu. 3. Czy ścianka boczna prysznica jest częścią konstrukcyjną przyczepy? chciałbym zlikwidować prysznic łącznie ze ścianką. 4. Ile powinna ważyć pusta przyczepa? Pytan mam jeszcze milion ale nie wszystko na raz 1. Ty masz zapalnik elektroniczny ( po lewej stronie od regulacji gazu ). Prawdopodobnie na 12V 2. Daj zdjęcie piecyka - były z nadmuchem, były i bez. 3. Raczej nie. Przyczepy mają konstrukcję szkieletową. 4. Tyle co na tabliczce znamionowej, lub w papierach. Waga zależy od wielu rzeczy, między innymi od wyposażenia fabrycznego. Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez Kocer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof57 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Witam Jestem tutaj nowy, dużo tutaj czytałem ale ilość postów na każdy temat trochę mnie pokonała. Przypadkowo zostałem właścicielem przyczepy Swift Corniche 14/2 (1990) Mam kilka pytań: 1. Czy do odpalenia lodówki (elektrolux) w trybie gaz potrzebne jest zasilanie 12 lub 230V ? Czy można to zrobic bez zasilania. 2014-08-27-1094.jpg 2. Czy do działania piecyka gazowego (ogrzewanie) potrzebny jest prąd ( ma w sobie jakis wentylator? ) odpala bez prądu. 3. Czy ścianka boczna prysznica jest częścią konstrukcyjną przyczepy? chciałbym zlikwidować prysznic łącznie ze ścianką. 4. Ile powinna ważyć pusta przyczepa? Pytan mam jeszcze milion ale nie wszystko na raz Ad 1. Nie Ad 2. Nie. Wentylator elektryczny wymusza obieg powietrza po przyczepie. Ad 3. Nie wiem Ad 4. Wg danych producenta po uwzględnieniu różnych wynalazków użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andross Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 do odpalenia lodówki na sto procent potrzebujesz jakiś prąd a co do piecyka trzeba było by zdjęcie a co do scianki tez zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Ok jutro będę robił fotki pieca i ścianki. Pytanie nr 5 Czy to działa tylko na gaz? czy moze tez na prąd? I jak działa ten przełącznik? 1. Ty masz zapalnik elektroniczny ( po lewej stronie od regulacji gazu ). Prawdopodobnie na 12V 2. Daj zdjęcie piecyka - były z nadmuchem, były i bez. 3. Raczej nie. Przyczepy mają konstrukcję szkieletową. 4. Tyle co na tabliczce znamionowej, lub w papierach. Waga zależy od wielu rzeczy, między innymi od wyposażenia fabrycznego. Ad2 jutro fotka . Na piecu jest tylko ręczne odpalanie i 3 stopniowa regulacja , żadnych innych przycisków. Ad4 nie znalazłem tabliczki ( nie wiem gdzie powinna być) a w DR wiadomo może być waga z kosmosu Czy są w internecie jakieś dane producenta? pyt 6 Do czego służy LEWY czerwony przycisk? Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez EVO (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kocer Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 5. Carver Cascade 2 - podgrzewacz wody na prąd i gaz ( musisz mieć 12V ( naładowany akumulator ) , żeby go odpalić na gaz - przełącznik z drugiego zdjęcia, jest od niego - po włączeniu u mnie pali się najpierw żółta dioda, potem zielona - wtedy już grzeje na gaz - jak czerwona to nie zapalił - po kilku minutach ponowna próba ). Włącznik na 230 u mnie jest w innym miejscu, zapala się czerwona lampka i grzeje. 6. Charger - ładowarka - w tym przypadku akumulatora przyczepy z sieci 230V. Po podłączeniu do sieci możesz naładować aku. Odnośnie mas - nie wiem jaki rocznik, dokładny model - po wpisaniu w google zawsze coś Ci wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 5. Carver Cascade 2 - podgrzewacz wody na prąd i gaz ( musisz mieć 12V ( naładowany akumulator ) , żeby go odpalić na gaz - przełącznik z drugiego zdjęcia, jest od niego - po włączeniu u mnie pali się najpierw żółta dioda, potem zielona - wtedy już grzeje na gaz - jak czerwona to nie zapalił - po kilku minutach ponowna próba ). Włącznik na 230 u mnie jest w innym miejscu, zapala się czerwona lampka i grzeje. 6. Charger - ładowarka - w tym przypadku akumulatora przyczepy z sieci 230V. Po podłączeniu do sieci możesz naładować aku. Odnośnie mas - nie wiem jaki rocznik, dokładny model - po wpisaniu w google zawsze coś Ci wyskoczy. Ad 6 - w przyczepie był staryyy angielski akumulator kwasowy pamiętający poprzedniego króla Aby korzystać z oryginalne ładowarki muszę kupić kwasowy ( przeznaczony dla przyczep oczywiście) czy może być żelowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kocer Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Najlepiej żelowy, a jak nie to do "głębokiego rozładowywania" - ja mam ten drugi typ czwarty rok i nic się z nim nie dzieje. Zimuje normalnie w przyczepie, na wiosnę ładuję i działa. PS Chyba Królową... Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez Kocer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Najlepiej żelowy, a jak nie to do "głębokiego rozładowywania" - ja mam ten drugi typ czwarty rok i nic się z nim nie dzieje. Zimuje normalnie w przyczepie, na wiosnę ładuję i działa. PS Chyba Królową... Taki mam plan przez to własnie pytam czy ta ładowarka która jest w przyczepie na 100% nadaje sie do żelowego ? Przed królową był Król Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 5. Carver Cascade 2 ...po włączeniu u mnie pali się najpierw żółta dioda, potem zielona - wtedy już grzeje na gaz - jak czerwona to nie zapalił ... Te kontrolki jednocześnie sygnalizują "brak surowca" do poprawnej pracy. Zapalenie się innej niż zielona powoduje blokadę grzania z powodu sygnalizowanego kontrolką. Może to być brak gazu, może też być za mało napięcia do inicjacji iskry a nawet brak wody. Gaz odpala tam cyklicznie w miarę obniżania się temperatury wody w zasobniku. ... czy ta ładowarka która jest w przyczepie na 100% nadaje sie do żelowego ? Przed królową był Król Aku żelowy to normalny kwasiak ołowiowy, możesz ładować. . I z królewskiego mixu wyszło Książę. O! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 W sobotę rano postanowiliśmy że przetestujemy przyczepę w realu , pojechaliśmy do Pragi. Zdecydowałem że zlikwiduję prysznic i umywalkę, zostawiam tylko zlew kuchenny. Prysznic z umywalką zajmują cały tył przyczepy a można by tam zainstalować całkiem spore łózko a pod nim jakieś klatki na psiaki Wrócę jeszcze do przycisku ładowania o który pytałem wcześniej - link poniżej: red.JPG przycisk w pozycji off odcina zasilanie przyczepy ( zasilanie było z zewnętrznego 230V, akumulatora nie było wcale) , czy tak powinno być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 ... przycisk w pozycji off odcina zasilanie przyczepy ( zasilanie było z zewnętrznego 230V, akumulatora nie było wcale) , czy tak powinno być ? Prawidłowo. Brak aku = brak energii. Dla jasności, zasilanie na pokład szło z zasilacza/prostownika zasilanego siecią 230V. Na jego wyjściu jest niskie napięcie stałe, m. in. do ładowania aku na pokładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniekag Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Aku żelowy to normalny kwasiak ołowiowy, możesz ładować. Oj nie do końca masz rację - że tak to delikatnie ujmę. :-) Nie każdą ładowarką do zwykłych kwasiaków (z płynnym elektrolitem) możesz bez szkody dla niego ładować akumulator żelowy. EVO myślę, że przed zakupem akumulatora poczytaj trochę forum (jest tu dużo informacji na ten temat - np. taki post), sprawdź jaką masz ładowarkę, i w jakim miejscu masz umieszczony akumulator - od tego uzależni typ akumulatora, wielkość i umiejscowienie w przyczepie. Może się okazać, że nie ma sensu w Twoim wypadku kupować drogiego akumulatora (za takie uważa się akumulatory żelowe) bez zmiany ładowarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 akumulator z ładowarką są tam gdzie butle z gazem. fotki ładowarki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Oj nie do końca masz rację ... To fakt, ale muszę dodać że miałem na myśli klasyczny akumulator kwasowo-ołowiowy z żelowym elektrolitem (jest to mix z krzemianem który go tylko zagęszcza), który można bez żadnych zmian zastosować w samochodzie, przyczepie i wszędzie tam, gdzie dotychczas był akumulator tradycyjny. Odseparować tu trzeba dziadowskie akumulatory stosowane jako podtrzymanie zasilania UPS, w systemach alarmowych, monitoringu itp. . Drugą rację Ci przyznaję, że nie ma sensu kupować technologii dla bajeru (bo jakże jesteśmy podatni na fałszywą lepszość). Lepiej sprawdzić W REALU napięcie z tej ładowarki* przy zasilaniu RÓWNIUTKO 230V i przy 13,2-14,4V jałowo - śmiało aku podpinać. Zadbać o wentylację i koniec filozofii. . * Uparcie przypominam, że deklarowane 12V jest wartością umowną. Istotne jest prawdziwe napięcie, zmierzone miernikiem, które musi odpowiadać normom przewidzianym do prawidłowego procesu podtrzymania i ładowania akumulatora. Brzmi skomplikowanie, ale jest to bardzo prosta i zrozumiała kwestia. Edytowane 1 Września 2014 przez WojtEwa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.