Skocz do zawartości

Nacisk na oś w dowodzie rej


Mppole

Rekomendowane odpowiedzi

WItajcie,

Podobnie jak wielu tu forumowiczów rozpoczynam w tym roku swoją przygode z caravaningiem. Przyczepkę właśnie kupiłem :)

W dowodzie rejestracyjnym nie mam wpisanego nacisku na oś. Podczas badania technicznego w dokumencie po badaniu został taki nacisk wpisany i Pan inspektor zwrócił moją uwagę, żeby podczas przerejestrowywania przyczepy wpisali mi ten nacik do nowego dowodu rej.

 

Proszę Was o opinię czy faktycznie należy to wpisać? Po co to jest? I czy sprawdzić jakoś, że ten nacisk po badaniu jest prawidłowy?

Pozdrawiam,

/michal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam wpisany, zresztą błędnie ponieważ jest większy niż  DMC przyczepy ( 900 kg ).  9,00kN to jakieś 918 kg plus 75 kg na hak to daje prawie tonę   :puk:

Na tabliczce znamionowej stoi jak byk 850 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dociekliwy diagnosta na stacji przy przeglądzie może te dane zakwestionować. Na tabliczkach znamionowych są podawane masy w (kg), ale w DR tyko naciski osi muszą być podane w kN. Czyli przykład rapida  850 kg = 8.34 kN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !
Skoro to nacisk na oś, to podaje się w kN, moim zdaniem, nie powinien być wyższy od wpisanego DMC przyczepy (mimo, że sama oś może być przewidziana na wyższe obciążenia). Nacisk na koło podporowe nie ma w omawianym przypadku jakiegokolwiek znaczenia (należy sobie wyobrazić, że przyczepa jest w takiej pozycji, że koło podporowe minimalnie się unosi, a dyszel nie jest w żaden sposób podpierany). Wynik powinien być zaokrąglony w taki sposób, aby być jak najbliżej wartości DMC, ale nie może jej przekroczyć, nawet minimalnie. U mnie jest wpisany prawidłowo (14,7 kN). Nie wiem, dlaczego istnieją błędne wpisy w takich dokumentach, jak DR, ale chyba wynika to z faktu błędu popełnionego przez diagnostę, a WK to powiela. Diagnosta wpisuje błędną wartość z powodu braku umiejętności przeliczenia lub celowo z jakichś innych niezrozumiałych powodów, choć trudno mi sobie wyobrazić, jak w dzisiejszych czasach w ogóle jest to możliwe. To, że WK w dobie komputerów nie weryfikuje pewnych danych, które nawet na pierwszy rzut oka są nieprawidłowe, to kolejne kuriozum.
Zastanawiają mnie jeszcze wartości przez Was podawane, ponieważ wynika z nich, że istnieją wpisy z jednym i dwoma miejscami po przecinku, co w omawianej sprawie ma kolosalne znaczenie np. dla przyczepy o DMC 750 kg, max nacisk na oś może być wpisany jako 7,3 kN (jedno miejsce po przecinku) lub 7,35 kN (dwa miejsca po przecinku).
Z tych dwóch miejsc po przecinku mogą wynikać inne błędy, ponieważ diagnosta może uznać, że może to sobie zaokrąglić.
O ile zaokrąglenie każdej wartości w dół nie będzie błędem (np. zamiast 7,35, wpisanie 7,3), to zaokrąglanie w górę już nie jest dopuszczalne (zamiast 7,35 - 7,4, ponieważ 7,35 kN odpowiada 749,49 kg., natomiast 7,4 kN to już wartość 754,59 kg., a więc przekraczająca wspomniane DMC 750 kg.)

IMHO
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że te błędne wpisy w DR (tak jak u mnie 850kg DMC - 8,5kN nacisku) mogą brać się z błędu zaokrąglenia wartości przyśpieszenia ziemskiego. Jeśli, zamiast właściwego 9,80665 m/s2 przyjmie się zaokrąglone 10 m/s2,  to wyjdą właśnie takie kwiaty, jak opisane wyżej. Tak jak napisał Kristofer  7,4 kN to już wartość 754,59 kg przy g=9,80665 ale jeśli ktoś zaokrągli wartość g do 10 to wychodzi tylko 740kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy te parę kilogramów ma jakiś znaczenie w tym konkretnym przypadku  :niewiem:

A czy w ogóle jest to przedmiotem kontroli na drodze przez którąś ze służb? bo to chyba jest istota sprawy - mi ten wpis w DR nie jest do niczego potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.