Mppole Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 WItajcie, Podobnie jak wielu tu forumowiczów rozpoczynam w tym roku swoją przygode z caravaningiem. Przyczepkę właśnie kupiłem W dowodzie rejestracyjnym nie mam wpisanego nacisku na oś. Podczas badania technicznego w dokumencie po badaniu został taki nacisk wpisany i Pan inspektor zwrócił moją uwagę, żeby podczas przerejestrowywania przyczepy wpisali mi ten nacik do nowego dowodu rej. Proszę Was o opinię czy faktycznie należy to wpisać? Po co to jest? I czy sprawdzić jakoś, że ten nacisk po badaniu jest prawidłowy? Pozdrawiam, /michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Port Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Ja nie mam wklepanego nacisku do DR. Nie wiem, czy ktoś ma ? Raczej chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogi Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Ja mam wpisany dop. nacisk osi. Moja przyczepka jest do 750 kg i ma wpisane DMC 740 a max nacisk na oś 7,25 KN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUMERANG Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Ja też mam wpisany, zresztą błędnie ponieważ jest większy niż DMC przyczepy ( 900 kg ). 9,00kN to jakieś 918 kg plus 75 kg na hak to daje prawie tonę Na tabliczce znamionowej stoi jak byk 850 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapid Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Moja ma dmc 850 kg i wpisany nacisk osi 8,5kN to tak jakby powielone dmc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpyr Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Bardzo dociekliwy diagnosta na stacji przy przeglądzie może te dane zakwestionować. Na tabliczkach znamionowych są podawane masy w (kg), ale w DR tyko naciski osi muszą być podane w kN. Czyli przykład rapida 850 kg = 8.34 kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUMERANG Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Moja ma dmc 850 kg i wpisany nacisk osi 8,5kN to tak jakby powielone dmc. Czyli dokładnie jak u mnie z błędem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mppole Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Z tego co mówicie to DMC w kg i nacisk na oś w kn to to samo tylko inna miara? Wg np. takiego kalkulatora http://www.calculla.pl/pl/masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Witam !Skoro to nacisk na oś, to podaje się w kN, moim zdaniem, nie powinien być wyższy od wpisanego DMC przyczepy (mimo, że sama oś może być przewidziana na wyższe obciążenia). Nacisk na koło podporowe nie ma w omawianym przypadku jakiegokolwiek znaczenia (należy sobie wyobrazić, że przyczepa jest w takiej pozycji, że koło podporowe minimalnie się unosi, a dyszel nie jest w żaden sposób podpierany). Wynik powinien być zaokrąglony w taki sposób, aby być jak najbliżej wartości DMC, ale nie może jej przekroczyć, nawet minimalnie. U mnie jest wpisany prawidłowo (14,7 kN). Nie wiem, dlaczego istnieją błędne wpisy w takich dokumentach, jak DR, ale chyba wynika to z faktu błędu popełnionego przez diagnostę, a WK to powiela. Diagnosta wpisuje błędną wartość z powodu braku umiejętności przeliczenia lub celowo z jakichś innych niezrozumiałych powodów, choć trudno mi sobie wyobrazić, jak w dzisiejszych czasach w ogóle jest to możliwe. To, że WK w dobie komputerów nie weryfikuje pewnych danych, które nawet na pierwszy rzut oka są nieprawidłowe, to kolejne kuriozum.Zastanawiają mnie jeszcze wartości przez Was podawane, ponieważ wynika z nich, że istnieją wpisy z jednym i dwoma miejscami po przecinku, co w omawianej sprawie ma kolosalne znaczenie np. dla przyczepy o DMC 750 kg, max nacisk na oś może być wpisany jako 7,3 kN (jedno miejsce po przecinku) lub 7,35 kN (dwa miejsca po przecinku).Z tych dwóch miejsc po przecinku mogą wynikać inne błędy, ponieważ diagnosta może uznać, że może to sobie zaokrąglić.O ile zaokrąglenie każdej wartości w dół nie będzie błędem (np. zamiast 7,35, wpisanie 7,3), to zaokrąglanie w górę już nie jest dopuszczalne (zamiast 7,35 - 7,4, ponieważ 7,35 kN odpowiada 749,49 kg., natomiast 7,4 kN to już wartość 754,59 kg., a więc przekraczająca wspomniane DMC 750 kg.)IMHO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Ja jak kupiłem przyczepę to w DR poprzedniego właściciela nie było tego wpisu (podobna błąd poprzedniego WK) i nie chceli mi zarejestrować przyczepy, musiałem jechać na stację diagnostyczną po jakiś świstek, i dopiero zarejestrowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapid Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Tak sobie myślę, że te błędne wpisy w DR (tak jak u mnie 850kg DMC - 8,5kN nacisku) mogą brać się z błędu zaokrąglenia wartości przyśpieszenia ziemskiego. Jeśli, zamiast właściwego 9,80665 m/s2 przyjmie się zaokrąglone 10 m/s2, to wyjdą właśnie takie kwiaty, jak opisane wyżej. Tak jak napisał Kristofer 7,4 kN to już wartość 754,59 kg przy g=9,80665 ale jeśli ktoś zaokrągli wartość g do 10 to wychodzi tylko 740kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Ale czy te parę kilogramów ma jakiś znaczenie w tym konkretnym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapid Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Ale czy te parę kilogramów ma jakiś znaczenie w tym konkretnym przypadku A czy w ogóle jest to przedmiotem kontroli na drodze przez którąś ze służb? bo to chyba jest istota sprawy - mi ten wpis w DR nie jest do niczego potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 A czy w ogóle jest to przedmiotem kontroli na drodze przez którąś ze służb? Może w autach ciężarowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.