Skocz do zawartości

Panel - pomocy


Kielek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Proszę o rozszyfrowanie mojej instalacji elektrycznej.W mojej przyczepie jest zamontowany transformator od którego odchodzą 3 przewody (niebieskie) które są podłączone do jakieś kostki a od niej 2 przewody (niebieski i czerwony) które są podłączone do regulatora ładowania w miejsce gdzie powinien być podłączony panel fotowoltaiczny. Do regulatora jest podłączony akumulator oraz całe oświetlenie led i gniazda 12v. Kupiłem panel i chciałbym go podłączyć ale nie wiem czy mam odłączyć te 2 przewody czy podpiąć razem z panelem

 

Pozdrawiam

Stefan

post-14772-0-45053500-1400415750_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !
Zamysłem wykonawcy tego, co wisi na ścianie było zapewne zamontowanie w przyczepie akumulatora, a kontroler solarny w połączeniu ze słabiutkim zasilaczem oryginalnym przyczepy, miał pełnić funkcję inteligentnej ładowarki.
Jak wspomniałem, ten oryginalny zasilacz jest jednym z najprostszych, dlatego przypuszczam, że na niebieskich przewodach z niego wychodzących jest napięcie zmienne. Z tego powodu został zastosowany prostownik pełno-okresowy na radiatorze (przewody są podłączone do niego), jest tam też niewielki kondensator elektrolityczny dla filtracji napięcia na wyjściu prostownika, które już jest podłączone bezpośrednio pod kontroler (w miejscu, gdzie powinien być przyłączony panel solarny).
Gdyby chcieć teraz zamiast zasilacza podłączyć solar, to oczywiście ten zasilacz należy odłączyć od kontrolera całkowicie. Można go zostawić na ścianie tak, jak jest, ponieważ jego część wysokonapięciowa zawiera zabezpieczenie dla obwodów 230 V przyczepy. Można też pozbyć się tego balastu, zamontować małą skrzyneczkę z samym zabezpieczeniem i jednocześnie dokupić nawet prostą ładowarkę ze sterowaniem procesorowym i zastosować do doładowywania akumulatora, gdy przyczepa będzie podpięta pod 230 V z zewnątrz. Można też i go zostawić, ale zastosować układ z przekaźnikami, jak narysowałem i wszystko będziesz miał w pełni automatyczne:

 

post-8228-0-46501300-1400435738_thumb.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Jeśli chodzi o ładowarkę to czy musi być 5A, bo mam na stanie EST 503 a ona ma 1,5A - może da się ją wykorzystać ?

post-14772-0-13725800-1400437449.jpg

Edytowane przez Kielek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś, jaki jest akumulator (rodzaj, parametry, stan) oraz, jaki(e) panele solarne kupiłeś (parametry). Z fotki nie wynika również, jakie parametry ma zastosowany regulator. Nie wiem też, czy ten kontroler  jest w dalszym ciągu sprawny :hmm:

Czasami nie "wystarczy tylko podłączyć kabelki", ale trzeba powiązać parametry.

Wszystko będzie raczej w porządku, jeśli jest to kontroler 20 A, ale jeśli 10 - cio, to może być różnie.

Zasilacz oryginalny jest bardzo kiepski, ale dość dużej mocy, więc może dawać na wyjściu kilkanaście A prądu (15 - 20).

Mam nadzieję, ze ktoś, kto to robił, brał to wszystko pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.