Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc elektryka


mlody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. W moim pojeździe mam problem z ładowaniem akumulatorów w części mieszkalnej przez alternator, a mianowicie

po uruchomieniu silnika nie załącza się automatycznie ładowanie akumulatorów w części mieszkalnej. Ładowanie jest tylko wtedy gdy

przytrzymuję przycisk "Ladestart: na centralce. Jak puszczę przestaje ładować. Po wciśnięciu przycisku w elektrobloku słychać jak zalącza się 

przekaźnik, a po puszczeniu przekaźnik wyłącza się.

Dodam że w jednej "koszulce z grubym przewodem który idzie do akumulatora jest przewód cienki fioletowy , który pod maską jest

obcięty, a z drugiej strony jest wpięty w elektroblok i nie wiadomo gdzie powinien być podłączony.

post-3976-0-27394900-1400098213_thumb.jpg

post-3976-0-84363000-1400098251_thumb.jpg

post-3976-0-14501700-1400098533_thumb.jpg

Edytowane przez mlody (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedykolwiek wcześniej ładowanie działało poprawnie czy tylko tak wnioskujesz że powinno się ładować?

pytam, bo system ładowania jest zautomatyzowany i o tym który i kiedy ma być ładowany decyduje elektronika.

Najpierw ładuje się aku pod maską do osiągnięcia ustalonego poziomu i dopiero potem ładowany jest aku pokładowy.

Przycisk na pulpicie może startować ładowanie, jak podepniesz kampera pod sieć 230V

Rozważ to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wszystkie kampery są wyposażone w elektronikę ładowania, były też wersje manualne i ten przewodzik powinien być wpięty pod alternator - prawdopodobnie pod styk kontrolki ładowania . jak alternator zacznie pracę i kontrolka zgaśnie to podaje impuls/sterowanie na przekaźnik w energobloku i przekaźnik załącza się i zaczyna ładować accu w części mieszkalnej podczas jazdy. Mogę się mylić z tą opinią ale tak było jak kiedyś poprawiałem instalację w kamperku na dukacie.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, ale ideą i priorytetem z inżynierskiego i logicznego punktu widzenia jest najpierw naładować akumulator pod maską. 

Załóżmy sytuację, że odpalamy silnik resztką sił akumulatora a po odpaleniu zamiast go w pierwszej kolejności doładować, prąd z alternatora pochłaniany jest przez aku zabudowy z którego do rozruchu silnika nie korzystamy.

Oczywiście nie upieram się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Wojtku Ja wcale nie neguję twojego rozumowania, gdyż dla mnie jest również zrozumiałe że tak powinno być jak piszesz . Prowadząc prace przy poprawie działania instalacji w kamperku bardziej miałem do czynienia z jej poprawą połączeń, niż jej modyfikowaniem . W poprzednim poście na pisałem że mogę się mylić z umiejscowieniem podłączenia tego przewodu. Jednakże nie wykluczam że tak może być a całą resztę kiedy faktycznie to zadziała może być już uruchamiane przez elektronikę w energobloku.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedykolwiek wcześniej ładowanie działało poprawnie czy tylko tak wnioskujesz że powinno się ładować?

pytam, bo system ładowania jest zautomatyzowany i o tym który i kiedy ma być ładowany decyduje elektronika.

Najpierw ładuje się aku pod maską do osiągnięcia ustalonego poziomu i dopiero potem ładowany jest aku pokładowy.

Przycisk na pulpicie może startować ładowanie, jak podepniesz kampera pod sieć 230V

Rozważ to wszystko.

Od samego początku jak go kupiłem to nie ładował akumulatorów po uruchomieniu silnika, Ostatnio się za to zabrałem i znalazłem jeden źle podłączony przewód i go wpiąłem tam gdzie jego miejsce

ale nie rozwiązało to problemu braku ładowania. Dodam jeszcze że po uruchomieniu silnika w energobloku na wyjściu na lodówkę nie pojawia się 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z opisu usterki (brak sygnalizacji 12V na lodówce) po załączeniu silnika, oraz kolor cienkiego przewodu wolnego przewodu pod maską (fioletowy) wynika, że jest przewód, który powinien być podłączony do sygnału D+ z alternatora. 

Sygnał D+ można znaleźć bezpośrednio na styku alternatora, na regulatorze napięcia lub na tablicy wskaźników przy lampce ładowania (oznaczonej na załączonych schematach GEN Idiot Light).

Ponieważ często dotarcie do sygnału D+ z alternatora nie jest proste, możesz w prosty sposób przetestować poprawność diagnozy, podając ostrożnie, najlepiej przez małej mocy bezpiecznik na fioletowy przewód, przy uruchomionym silniku, napięcie +12V z akumulatora. Dioda 12V na lodówce powinna się zapalić, a lodówka powinna przełączyć się na pracę z 12V. Jeśli test wyjdzie poprawnie możesz na stałe również poprzez bezpiecznik małej mocy np 2A, podłączyć na stałe fioletowy przewód do sygnału D+.

post-16881-0-95994000-1401480041_thumb.jpg

post-16881-0-13753300-1401480403_thumb.jpg

Edytowane przez apek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i czyżby wyszło na moje :hmm:  , kolego "młody" czy już się uporałeś z tą usterką ??? jakie są losy tego przewodu pod maską ???  i czy nasze wpisy coś pomogły :niewiem: 

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

Podepnę się pod temat. Przerabiałem ostatnio instalację 12V - przyczepka jest leciwa, instalacja była oryginalna i wszystko było podłaczone pod 2 bezpieczniki. Wymieniłem przewody, rozdzieliłem obwody, dołożyłem bezpiczników, ... żeby nie dziurawić sciany przyczepki przymocowałem do niej płytę osb3 (taką wiórową stosowaną w budownictwie) i wszystko przykręcilem do tej płyty i ... tu naszła mnie refleksja ;) i pojawiło się pytanie: Czy tak można ? Co będzie jak pojawi się iskrzenie w kostkach, listwach, ... ? Chyba nie powinna to być blacha (jest nie palna, ale może powodować zwarcia/przebicia) tylko jakiś plastyk niepalny i izolacyjny ...

Co radzicie ?

 

pozdr

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podepnę się pod temat. Przerabiałem ostatnio instalację 12V - przyczepka jest leciwa, instalacja była oryginalna i wszystko było podłaczone pod 2 bezpieczniki. Wymieniłem przewody, rozdzieliłem obwody, dołożyłem bezpiczników, ... żeby nie dziurawić sciany przyczepki przymocowałem do niej płytę osb3 (taką wiórową stosowaną w budownictwie) i wszystko przykręcilem do tej płyty i ... tu naszła mnie refleksja ;) i pojawiło się pytanie: Czy tak można ? Co będzie jak pojawi się iskrzenie w kostkach, listwach, ... ? Chyba nie powinna to być blacha (jest nie palna, ale może powodować zwarcia/przebicia) tylko jakiś plastyk niepalny i izolacyjny ...

Co radzicie ?

 

pozdr

wojtek

Odpowiednia skrzynka, puszka na osprzęt elektryczny na przykład fibox http://www.energotech.pl/index.phpmod=obudowy&s0=r1&s=1&gclid=Cj0KEQjwhPaqBRDG2uiHzpKLi6ABEiQAk_XXifDO9PYQyTxna5ugXO84Z621dDX6DJ49LGOS7cC2cLEaAiyj8P8HAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja unikam połączeń skręcanych śrubkami, mogą się luzować od drgań. Wolę skręcanie przewodów i zalutowywanie. Do montowania bezpieczników rzeczywiście najlepsze są skrzynki instalacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej budzie (i pewnie nie tylko) królują połączenia skręcane. Tak też i przerabiałem instalacje... Do tego trytytki... Dużo trytytek. Wszystkie kable połapane by minimalizować drgania. A kostki schowane w zwykłych puszkach natynkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki za wszystkie rady, będę musiał coś wykombinować ... puszki -> super ;) pomysł/rozwiązanie ... tylko teraz musiałbym dużo przerabiać od nowa (jak będę robił kolejny raz to je zastosuję), a skrzynkę -> muszę sprawdzić czy dopasuję wymiar ?

 

Teraz to wygląda tak, jak na załączonym obrazku.  Macie jeszcze jakieś uwagi / rady ? ;)

post-19219-0-28589400-1432287086_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydała by się puszka z drzwiczkami bo z  tego co widzę na zdjęciu masz węże z woda pod tym(nie daj boże dziurki), dopasować coś się dopasuje. jedynie co bym jeszcze dodał to osłonki na konektory i to gdzie masz masę też powinno być zamknięte nie na wolnym powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.