Skocz do zawartości

Scenic I + Hooby Prestige 495 masa zestawu??


Regan_SH

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i kolego Pyrek. Ja to wszystko doskonale wiem, i wiem co mówią wpisy w moim dokumencie, ale kręcimy się niepotrzebnie w kółko. Potrafię te wpisy doskonale czytać i je wzajemnie interpretować. Powtarzam w takim razie pytanie po raz kolejny. Chodzi o tabelę przedstawionę w poście nr. 8 przez kol. Błażeja, i jak postępować aby zrobić w sposób legalny to, co zaleca producent w tej przedstawionej tabeli, pisząc o dowolnej indywidualnej konfiguracji mas zestawu, ale ze ścisłym zastosowaniem dopusczalnej masy całkowitej obu zestawów, czyli w moim przypadku 2820 kg. do dowolnej konfiguracji tak jak to przdstawia pokazywana tabela i opis.

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

 

Kolego Sverige2, zgadzam się tu z kolega TOM3653  policjant nie będzie oglądał tabelki z instrukcji obsługi - patrzy DR i ocenia jaka powinna być DMC przyczepy. Wierz mi ja już sam to przechodziłem z Citroenem C8; w homologacji O1- 1880 kg; w DR O1 - 1375 kg; pisanie pism do Citroen Polska; Starostwa Powiatowego; nic się nie udało zmienić, więc musiałem sprzedać holownik. Przypadek drugi, tabliczka znamionowa mojej przyczepy - DMC - 1750 kg ;  DR - po zmianach 2000 kg, zatrzymała mnie dwukrotnie policja, raz w PL, raz w Austrii - sprawdzenie dokumentów - mas w DR i w Austrii waga. Policjant brał pod uwagę z DR, żadnych problemów, wziąłby z tabliczki byłby problem. Dlatego najważniejszy jest DR. Masz w dowodzie O1- 925 kg wiec tyle możesz ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ po raz który powtarzam że wiem co mam wpisane w dowodzie. Pytam o zupełnuie co innego. Pytam o tabelę przedstawioną przez f-mę RENAULT i pokazaną przez kol. Błażeja, dotyczącą konkretnych modeli, każdy model ma inne dopuszczalne dane. Tylko i wyłącznie o tę tabelę i zalecenia tam przedstawiane przez RENAULT pytam. Nie pytam o to co ja mam w dowodzie. Ja to wiem. Nie wiem natomiast do czego służy ta tabela, i po co została prez firmę przedstawiona. Ja pytam o zalecenie dowolnej konfiguracji mas zestawu przdstawianych w tej tabeli i w ramach dopuszczalnej masy całkowitej, czyli 2820 kg. w moim, ale też nie tylko w moim  przypadku. Jak rozumieć to konkretne dopuszczalne zalecenie zapisu, tylko kierowca i podwyższona masa przyczepy ? Jak rozumieć dopuszczalną przez firmę RENAULT dowolną indywidualną konfigurację zestawu, w ramach dopuszczalnej masy całkowitej zestawu ?

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ po raz który powtarzam że wiem co mam wpisane w dowodzie. Pytam o zupełnuie co innego. Pytam o tabelę przedstawioną przez f-mę RENAULT dotyczącą konkretnych modeli, każdy ma inne dane. Tylko i weyłącznie o tę ntabelę i zalecenia przedstawiane przez RENAULT pytam. Nie pytam o to co mam w dowodzie. Ja to wiem. Nie wiem natomiast do czego służy ta tabela i po co zostala prez firmę przedstawiona. Ja pytam o zalecenie dowolnej konfiguracji mas zestawu w ramach dopuszzcalnej masy całkowitej, czyli 2820 mkg w moim przypadku. Jak to rozumieć konkretne dopuszczalne zalecenie wpis tylko kierowca i podwyższona masa przyczepy ???

Kolego, zapewne Scenica nabyłeś spoza sieci dilerskiej Renault - czytaj został sprowadzony zza granicy, tzw. import indywidualny.

Jeżeli tak jest jak piszę, to Twój problem wynika z ciemnoty diagnosty, który ustalał masy.

Otóż, wychodzi na to, że te Twoje 925 kg DMC przyczepy z hamulcem jest różnicą pomiedzy DMC zestawu i DMC autka.

 

Ja miałem podobny problem z Laguną dCi 2,2 ASB, dla której diagnosta ustalił DMC przyczepy 1180 kg (wg. równania jw. tj. DMC auta 2070 kg, DMC zestawu 3250 kg).

Dopiero po kłótniach i pisaninie do Renault Francja, Renault Polska mi odpisał, że ten model Laguny ma homologację O2 na 1500 kg przy DMC zestawu jak w tabliczce znamionowej na słupku .

Więc z tym pismem udałem się do Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów i ichniejszy mądrala poszperał w katalogach  Instytutu Transportu Samochodowego i wpisał mi O2 na 1530 kg. Wydział Komunikacji bez mrugnięcia okiem te dane wpisał do DR.

 

Problem mas w autach Reanult wynika z innego liczenia mas DMC auta i przyczepy w świetle DMC zestawu.

Piszesz o  tym właśnie  nieporozumieniu, w świetle postu Nr 8.

pozdrawiam

pismo Renault.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Powolniak napisał DMC przyczepy masz wpisaną taką jaka wynika z danych na słupku, a powinna być wpisana z homologacji. To jest nagminne w autach Renault.

W tabelce nie ma Twojego auta. Zasada regulowania mas polega na:

 

jeżeli  dmc auta to 2000kg

          dmc przyczepy 1200kg

          dmc zespołu pojazdów 3000kg

          mw auta to 1500 kg

to możesz ciągnąć przyczepę maksymalnie do 1200 kg, ale auto nie może być zapakowane na maksa czyli auto po zapakowaniu nie może ważyć 2000kg tylko 1800kg.

możesz również zapakować auto do wagi dmc tego auta czyli 2000kg, a wtedy maksymalne dmc przyczepy może być 1000kg.

Na tym polega ta konfiguracja z tabelki. W przypadku wpisu w DR dmc przyczepy wynikającej z różnicy z tabliczki znamionowej ze słupka w aucie, a nie z homologacji to cała konfiguracja jest psu na budę.

Było już pisane na tym forum o tym temacie.

Edytowane przez Dpong (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rację ma kolega Powolniak. Auto zostało przywiezione 7 lat temu ze Szwecji. Osobiście od 40 lat jeżdżę tylko i wyłącznie samochodami nabywanymi właśnie na szwedzkim rynku. Kiedy miałem przyczepę lżejszą, to nie interesowało mnie ile tam jest we wpisie, ponieważ ciężar przyczepy się mieścił. Obecnie nabyłem przyczepę większą i zacząłem sprawę drążyć. Okazuje się że jest jak pisze kol. Powolniak, w urzędach i na stacjach diagnostycznych w Polsce pracują niedouczone urzędasy. Dzwoniłem dziś nawet do Renault Polska w Warszawie, i tm też siedzi facet mający pojęcie ale o odgarnianiu śniegu i opowiada bzdury. Diagności po przywozie auta do Polski powinni spisywać dane z homologacji, a ta mówi wyraźnie że tym autem w atomacie, mogę holować przyczetpę o dpuszczalnym ciężarze całkowitym 1250 kg. tak  mówi homologacja na to auto właśnie, a nie jak głupol diagnosta który spisał dane ze słupka. Oto dane w oryginale.

 

Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1360 Tjänstevikt, kg: 1360 Totalvikt, kg: 1840 Ursprunglig totalvikt, kg: 1840     Max släpvagnsvikt, kg: 1250 Max släpvikt kg, obromsad: 680 Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 1660 Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B: 2410 Max sammanlagd bruttovikt, kg: 2750 Max lastvikt, kg: 480               Kopplingsanordning : KULA       Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Max kopplingsavstånd EU, mm:        

Bromsuttag :

  Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul:                    
                           
Däckdimension axel 1: 185/65 R15 88T Fälgdimension axel 1: 6.00 J 15 - 43 Däckdimension axel 2: 185/65 R15 88T Fälgdimension axel 2: 6.00 J 15 - 43                    

 

Dzwoniłem też już do szwedzkiego wydziału komunikacji, i pomimo że auto dawno zostało usunięte ze szwedzkiego rejestru, to posiadam vin jak też oryginalne dokumenty nabycia w Szwecji. Otrzymam od nich dane homologacyjne. Rozmawiałem również z przedstawicielem RENAULT, u którego auto było po raz pierwszy sprzedane na rynek szwedzki i również od niego otrzymam urzędowy certyfikat homologacyjny.

Reasumując Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale wystarczyła jedna rzeczowa odpowiedź i wszystko stało się jasne, a bzdury wpisane w dowodzie przez niedouczonego diagnostę są funta klaków nie warte.

 Zaś koledze TOM3653 chcę powiedzieć że przyczepka śmiga nawet z obecnym holownikiem bezproblemowo, zupełnie się nie czuje że coś jest na haku. To jednak tylko na ten sezon wakacyjny, po wakacjach Scenica dostaje syn do nauki jazdy a ja przesiadam się na Lexusa RX. i problem zostaje rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za okazaną pomoc :]:yes: .

 

To jest wpis w tłumaczeniu, mówiący o max. dopusczalnym ciężarze hlowanej przyczepy z hamulcem

Max släpvagnsvikt, kg: 1250 Max

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tabeli z instrukcji osługi, przedstawionej w poście nr.8 przez kolegę Błażej. Pragnę poinformować wszystkich kolegów posiadające takie auta jakie są przedstawione w tej tabeli, że nie są to żadne dane dopuszczające jakąkolwiek dowolną konfigurację, a są to absolutnie obowiązujące sztywne fabryczne certyfikowane dane homologacyjne firmy RENAULT, dla wszystkich konkretnych przedstawionych tam modeli. Jeżeli ktoś z kolegów znalazł się wpodobnej sytuacji jak kol. Błażej ja czy też inni. i posiadają nieprawidłowe dane wpisane przez niedouczonych diagnostów spisujących dane ze słupka, zamiast posługiwać się certyfikatem homologacyjnym danego modelu auta. Mająprawo zwrócić się do przedstawicielstwa firmy Renault i prosić o włściwe dane homologacyjne swojego modelu, celem dokonania we właściwym urzędzie zmian we wpisie. To nie jest żaden akt łaski, a obowiązek Generalnego Przedstawiciela Renault Polska. Nawet auta zakupione za granicą i sprowadzne indywidualnie znajdują się komputerowych obowiązujących w całej UE, aktach firmy Renault i są dostępne po sprawdzeniu modelu za pomocą numeru, i kodu, VIN. To niestety przykre że w Polsce wszędzie panuje taki bajzel i brak kompetencji, często poparty butą niekompetentnego urzędnika, a człowiek musi dosłownie walczyć o rzeczy które mu się z urzędu należą.

W Szwecji załatwiłem sdziś sprawę telefonicznie w obydwu miejscach, Wydział Komunikacji i Przedstawicielstwo Renault w Lund, w przeciąghu dosłownie pół godziny. W trzecim natomiast miejscu w Warszawie, pan udzielający informacji był zielony jak szczypiorek na wiosnę i plątał się we wszystkim o czym chciał mnie poinformować, nie mając żadnego pojęcia jak i co należy zrobić aby móc dokonać zmiany niewłaściwego wpisu w dokumencie. Ocena należy do kolegów.,

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że mimo ograniczenia w DR DMC przyczepy do 925kg można holować przyczepę 1200kg

bez zmiany tego wpisu w DR powołując się na tabelkę :hmm:

Naprawdę pytam z czystej ciekawości, bo jestem ciekawy jak by to wyglądało podczas ewentualnej kontroli drogowej,

nikomu nie mówiąc już co by było przy jakiejkolwiek stłuczce drogowej,(czego oczywiście nie życzę) nawet nie z winy użytkownika takiego zestawu :niewiem:

U nas liczy się papier i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wyglądałoby jeżeli ktoś kto jest nieświadomy i polega na błędnym wpisie , bo wpis diagnosty pobrany ze słupka i wpisany do dokumentu jest nieprawidłowy bo nie prawdziwy. Przeczytaj sobie co pisze kolega Powolny. Ale w dokumencie tak jest a nie inaczej i pomimo swej nieprawdziwości ten bzdet obowiązuje, bo policjanta interesuje tylko to co jest napisane w dokumencie, czy prawdziwe czy nie to nie jego sprawa. Bumaga jest bumaga. Diagnosta ma obowiązek wpisać aktualne dane homologacyjne danego modelu, a nie z nalepki na słupku. Diagności po prostu powinni zostać wysłani na przeszkolenie. Dla tego była moja rozterka, ponieważ mam oryginalny dokument auta który miałem i używałem w Szwecji. Po przywozie do kraju diagnosta dostał ten oryginalny szwedzki dokument do ręki do wykonania przeglądu zerowego, gdzie są wpisane wszystkie poprawne dane na jakich auto było sprzedane , zarejestrowane i użtkowanew Szwecji. Przedstawiłem je powyżej, ale dureń wpisał sobie bzdety wedlug własnego widzi misię ze słupka, czego nie powinien robić, bo wprowadza zarówno klienta jak i władze w błąd. ja wówczas nie przyglądalem się bliżej ponieważ jak pisałem posiadałem małą przyczepkę. Homologacja danego modelu jest jedynym właściwym dokumentem jaki może być właściwym dokumentem do dokonania wpisu. Po to między innymi są kody i numery VIN. Nalepki to może sobie wydrukować i nalepić każdy kto zechce. Dzisiej są na to proste sposby. Numer i kodu VIN nikt nie podrobi bo umieszczony jest w centralnym rejestrze danych, i to jest obowiązek przszkolonego i świadomego diagnosty. Niestety, to jest właśnie Polska, gdzie każdy urzędas  chce być mądrzejszy od tzw. ustawy. Każdy kto chce sobie zmienić niewłaściwy wpis mylnie wpisany przez takich "panów" ma prawo zwrócić się do predstawicielstwa Renault i otrzymać właściwy dokument homologacyjny, celem zmiany błednego wpisu, tak jak to zrobił kolega Powolniak, i tyle. Biurokrację i niedouczonych urzędasów nie wolno po prostu tolerować, bo szkodzą nie tylko sobie.

Przy stłuczce drogowej dopiero właśnie może być problem, bo homologacja auta mówi co innego, a diagnosta nawypisywał bzdur ze słupka, czego nie powinien robić i które są niezgodne z homologacją danego modelu, i wtedy przez takich właśnie nieuków pozostaje włóczenie się po sądach.

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawa wyjaśniona i nauczka dla wszystkich rejestrujących auta , życzę w takim razie bezproblemowej jazdy.  :ok:

P.S

A jeżeli chodzi o załatwianie spraw w Szwecji to troszkę coś o tym wiem, bo tam pracowałem

i w porównaniu do nas jest to nieba a ziemia  :] 

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 TOM3653, Ty tu pracowałwś, a ja tu od czterdziesty lat żyję i  w chwili też się tu znajduję, miasto Lund koło Malmö. Oprócz tego mieszkam też i w Polsce, ale masz rację, tych krajów porównać się pod względem podejścia do człowieka, czy załatwiania jakichkolwiek spraw urzędowych, porównać najzwyczajniej się nie da.  Niebo a ziemia, a szkoda. Tak więc pozdrawiam ze Szwecji  :]  .

Edytowane przez sverige2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisaliście przerabiałem temat zmiany danych w Dowodzie Rejestracyjnym. W pozycji O1 miałem jeśli dobrze pamiętam 975kg, a teraz mam 1350kg

 

W skrócie jak to zrobić:

 

- zdobyć dokument potwierdzający, że dany samochód posiada inne dane techniczne niż są w DR - u mnie to był wyciąg z homologacji pojazdu

- udać się do "rozsądnego" diagnosty aby wydał wam zaświadczenie o zmianie danych technicznych. Diagnosta na podstawie wyciągu z homologacji wydał mi takie zaświadczenie

- udać się do Wydziału Komunikacji z owym zaświadczeniem w celu zmiany danych w DR

 

Niby proste, ale najtrudniej było mi znaleźć diagnostę który chciał podjąć się tematu i co ważniejsze wiedział, że Renault stosuje takie rozwiązanie. Ja znalazłem go poza swoim miastem.

 

 

@sverige2 pozostaje Ci zdobyć zaświadczenie o zmianie danych technicznych od diagnosty. Jeśli chciałbyś odwiedzić okolice Częstochowy to mogę dać namiary.


Czyli wychodzi na to że mimo ograniczenia w DR DMC przyczepy do 925kg można holować przyczepę 1200kg

bez zmiany tego wpisu w DR powołując się na tabelkę :hmm:

Naprawdę pytam z czystej ciekawości, bo jestem ciekawy jak by to wyglądało podczas ewentualnej kontroli drogowej,

nikomu nie mówiąc już co by było przy jakiejkolwiek stłuczce drogowej,(czego oczywiście nie życzę) nawet nie z winy użytkownika takiego zestawu :niewiem:

U nas liczy się papier i już.

Tomek ja bym nie liczył na pobłażliwość Policji, dla nich to co w dokumentach to święte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blażej, Tak jak pisałem wcześniej, będę miał ten dokument, czyli wyciąg z oryginalnej homologocji mojego auta, przesłany z naczelnego szwedzkiego wydziału komunikacji  (trfikverket), jak również dla pewności otrzymam drugi taki sam dokument od dilera w Lund, firma "BILIA Personbilar AB", gdzie auto jako fabrycznie nowe, zostało zakupione i zarejestrowane, a następnie dopuszczone do ruchu i przez dziewięć lat użytkowane w Szwecji, zanim zostało sprowadzone do Polski, i zarejestrowane ponownie w Polsce. Po powrocie ze Szwecji do Polski, wraz  z  posiadanymi dokumentami homologacyjnymi mojego auta, udam się do diagnosty a następnie do wydziału komunikacji, z którym też już dzisiaj się w tej sprawie kontaktowałem. Pani w WK, powiedziała że jeżeli tylko będę miał ów dokument, to ona bezproblemowo dokona zmiany we wpisie, lub wyda mi zupełnie nowy, posiadający właściwe wpisy dokument rejestracyjny. Błażej, serdeczne dzięki za pomoc, pozdrawiam :yes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.