Skocz do zawartości

Okładziny cierne zaczepu AL-KO AKS1300


Kogi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zakupiłem nowe okładziny do mojego zaczepu. Stare były w dobrym stanie ale zauważyłem że są luźne (brak pierścieni zabezpieczających). Nowy komplet posiada 4 pierścienie zabezpieczające i tu rodzi się pytanie jak założyć 4 pierścienie skoro miejsce jest na dwa? Cz to zapas czy jednak jakoś się je zakłada. Proszę o info bo nie mogę zatrybić.

 

post-16163-0-01218800-1397751050.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek

Jemu chodzi o pierścienie sprężyste . W AKS1300 nie ma podkładek .Są łożyska , ale nie do regulacji .

Kogilogi

Są cztery , bo czasami pierścień wybiera swoją drogę i leci w krzaki . To jest żart . Dwa są w zapasie . Wyczyść dokładnie otwory prowadzące . Nie smaruj

Edytowane przez maciekzal (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałbym odświeżyć temat. Czeka mnie wymiana tych okładzin, a będę to robił po raz pierwszy. Czy samo zdjęcie pierścieni zabezpieczających stanowi jakiś problem? tzn czy wystarczy czymś ostrym podważyć i usunąć? Na co należy uważać? Podobnie przy zakładaniu czy nowy pierścień da się jakoś łatwo umieścić na swoim miejscu? Szkoda, że nie ma filmu podobnego do tego:

chyba, że jest ale ja nie potrafię szukać. Z góry dziękuję za informacje.

Edytowane przez old (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Znalazłem bardzo dobry dokument z pełną dokumentacją zdjęciową - może komuś jeszcze się przyda:

http://dutchmen.com/image/data/documents/parts/TAB.pdf

Jest również sekcja dot. AKS 1300 i wymiany okładzin

Edytowane przez old (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kontynuując wątek. Po wymianie okładzin rzeczywiście była cisza ale po jakiś chyba 1000km ponownie zaczęło coś skrzypieć. Dzieje się tak np. podczas manewrów lub np. podjazdów na światłach. Wg oznaczeń i okładziny jak i kula i sprzęg jest ok. Czy przyczyną może być np. suwadło? Wydaje mi się, że jak dowaliłem więcej smaru przez kalamitki to raczej było przyczyną ciszy ale nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy stabilizatorze skrzypienie na zakretach czy mocnych nierównościach jest normalnym obiawem W końcu okładziny mocno sa dociśnięte do kuli i przy tarciu skrzypi Nie nalezy oczywiście smarować kuli haka czy okładzin Musi to chodzić na sucho żeby była skutecznośc stabilizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.