Skocz do zawartości

Przyczepa do 1000 DMC


KrystianKrakow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Obecnie zastnawaim się nad kupnem przyczepy, bedzie ona wykorzystywana na dwa sposoby.

Po pierwsze dużo podróżuje do tej pory nocowałem przeważnie w domkach na kampingach lub pod namiotem.
Po drugie posiadam działke poza krakowem z altanką (prąd, woda) i dodatkowe do miejsce do spania i prysznic byłby jak znalazł.

 

Posiadam samochód Chevrolet Captiva 2013 184KM 2.2 Diesel, 2513 DMC, przyczepa max 2000 DMC.
Mój budżet to 20 000 zł

I moje podstawowej ptyanie to czy znajde sensowną przyczepe 2-4 z prysznicem o DMC do 1000 tak żeby ją na kat. B ciągnąc czy lepiej zrobić kat. b + e tylko wtedy nie moge się z nikim za kierownica zmieniac niestety.

 

Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jak wygląda koszt kampingu dla przyczep w hiszpania, francja i włochy nad morzem?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz DMC auta 2513 więc szukasz przyczepy nie 1000 kg, ale 987 kg max. To wbrew pozorom spora różnica, bo producenci nie homologują przyczep co 10 kg, ale są pewne wartości typowe. Przykładowo wiele jest przyczep 1200 kg, ale nie widziałem 1190 kg (może są).

 

Ja mam przyczepę o DMC=1000 kg (nie do sprzedania) i jest w miarę przestronna. Jest 4-osobowa z łazienką. Ale masz za dużo pieniędzy  :] . Jeśli chcesz wydać 20 tys. zł to pewnie życzysz sobie nowsze roczniki niż mój 1993, a tu natrafisz na kłopot. Po prostu nowsze przyczepy są ogólnie rzecz biorąc cięższe, a zatem DMC 4-osobowej będzie większe niż 1000 kg (a konkretnie większe niż 987 kg) albo jeśli się zmieścisz w tej masie to przyczepa będzie mniejsza.

 

Zwróć jednak uwagę, że były już na forum wątki osób poszukujących lekkiej przyczepy. Po początkowych wątpliwościach czy da się taką znaleźć (kiedyś pamiętam, że chodziło o DMC=850 kg dla 4-osobowej rodziny) to jednak okazywało się, że doświadczeni użytkownicy podrzucali producentów i modele, które są wyraźnie lżejsze niż konkurencja.

Czyli wynikało z tego, że wybór jest znacznie mniejszy jeśli ograniczysz się DMC, ale sprawa nie jest beznadziejna i da się coś wyszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak DMC w ogłoszeniu o sprzedaży przyczepy kempingowej świadczy o tym że sprzedający ma słabe pojęcie o temacie lub wprost przeciwnie ma dobre rozeznanie i coś chce zamotać. Dane znalezione w katalogu są cenną wskazówką ale nie zawsze będą zgodne z tabliczką znamionową i DR. Bardzo pożądane jest zważenie przyczepy i porównanie wyniku z danymi z tabliczki i DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy z Francji (Caravelair, Gruau, Sterckeman)  z początku lat 90' powinny się zmieścić w Twoim dmc., budżet ok. połowy Twojego, są to budki lekkie, ale co za tym idzie raczej ubogo wyposażone, popatrz czy odpowiadają Ci  pod tym względem, moim zdaniem jak się trafi ładny egzemplaż to warto (miałem taką i byłem z niej zadowolony, ale moje wymagania względem wyposażenia nie są wysokie, co innego jeśli chodzi o stan.....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a mądrzejszym rozwiązaniem nie będzie próba obniżenia DMC auta o 20 kg?
 
i normalnie bedzie 1000 DMC cepka łapać się bez viatoll?
Edytowane przez rosołek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez szans na zmianę DMC auta.

 

Bardzo ładny samochód, który mi się niesamowicie podoba to Ford S-max. Ma DMC=2505 kg, a j mam przyczepę 1000 kg. Czyli zestaw przekracza o 5 kg magiczne 3,5 tony. Wedle moich informacji, które starałem się zdobyć na różne sposoby nie ma możliwości obniżenia DMC samochodu. Jest homologacja i finito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w poście wyżej niestety niema szans obniżyć, ja cały czas się zastanawiam czy nie warto zrobić b + e (b96 według mnie nie ma sensu) tylko największy problem to że jeśli będę gdzieś tym jechał to tylko ja będę mógł prowadzić nie będę miał nigdy zamiennika.

Bo na b + e tym samochodem mogę nawet 2t DMC mieć na haku, a 184 KM sobie poradzi bez problemu nawet jak do samochodu 7 osób wejdzie.
No i sprawa że większość roku będzie na działce stać a czym większa przyczepa wtedy tym lepiej.
 

A co B-max to też na niego patrzyłem jak kupowałem samochód ale Captiva jednak lepiej wypadła też 7 osobowa ale więcej miejsca z tyłu jest, wyższe zawieszenie i parę innych szczegółów.

przeglądnę te przyczepy co we wcześniejszym poście były i się zastanowię.

A viotoll z Euro 5 to nie są duże koszty, a wie ktoś jak sprawa wygląda w innych europejskaich krajach czy też trzeba mieć ich odpowiedniki Viatollu jeśli samochód + przyczepa > 3500 ?

Edytowane przez KrystianKrakow (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście bardzo drażni sprawa viatolla, koszta- kosztami, ale skoro płacimy już podatek drogowy w paliwie, to z jakiej racji drugi raz, no i kwestia wypożyczania jakiegoś urządzenia, kaucja....... :no: .... , ale mimo wszystko na Twoim miejscu zrobił bym E i kupił bym taką budkę jaka mi się podoba, bo wybór przyczep z DMC poniżej 1000 kg lichutki, znaleźć jeszcze coś w ładnym stanie, no i żeby pasowała układem i się tak ogólnikowo podobała........ takie to trochę kupowanie na siłę.....no i zmiennika też na prawko wysłać :]

Edytowane przez tatadyrektor (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viatoll oprócz kosztów ma jeszcze jedną niemiłą właściwość. Działa , prawie działa, nie działa, nie wiadomo czy działa. Z własnych doświadczeń : ok godz. 15 kupuję magiczne pudełko, o 21 znajduję trochę czasu i wyjeżdżam za miasto sprawdzić czy działa. Nagle zaskoczenie : zadziałał sygnalizując za niski stan kontaale dlaczego? Gdzie ta bramka? W drodze powrotnej sprawdzam - jest. Stoi w tak ciemnym fragmencie drogi że w ogóle jej nie widać. Ale dlaczego niski stan konta. Wracam do domu i ok godz 23 kontaktuję się Viatollem, gdzie informują mnie że opłaty naliczane są prawidłowo, nie wiedzą dlaczego sygnalizacja jest błędna i sugerują wizytę w POK w celu wymiany urządzenia. Zgadzają się z tym że aktualnie posiadane pudełko błędnie sygnalizuje ale prawdłowo nalicza a co będzie z następnym ? Dobrze byłoby sprawdzić- w razie kłopotów zapraszaja ponownie do POK. Nie pasuje mi takie zagospodarowanie pierwszego dnia urlopu. Wyjeżdżamy, pudełko cały czas sygnalizuje niski stan konta ale od pewnego momentu jest to prawda. Nagle zaskoczenie - po około 200km pudełko sygnalizuje pełne konto. Dlaczego? Nikt nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wie ktoś jak sprawa wygląda w innych europejskaich krajach czy też trzeba mieć ich odpowiedniki Viatollu jeśli samochód + przyczepa > 3500 ?

Tak, w różnych krajach są różne ustrojstwa.

BelToll i inne w zależności od kraju. 

Na Słowacji i Czechach jak masz >3,5T to dodatkowa winieta Cię czeka (tam nie ma e-myta).

Wszystko znajdziesz na forum, wystarczy delikatnie poszukać. 

Nie wiadomo jakie kierunki Cię interesują więc ... . 

Chyba najbardziej pobłażliwie jest w DE bo tam jest z tego co wiem dopiero od 7,5T a coś mi świta, że dla przewozu turystycznego Z(nie zarobkowego) nie ma opłat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sobie przypomniałem ze jest w razie czego zmiennik z C + E to B + E z atomatu ma :P

żeby być precyzyjnym:

zaznaczone na druku Prawa Jazdy uprawnienie C+E i B nie oznacza automatycznego  posiadania uprawnień również B+E  :nono:

trzeba pamiętać, aby przy wyrabianiu kategorii C+E zaznaczyć również chęć posiadania uprawnień B+E, najpierw na badaniu lekarskim (koniecznie), a później jeszcze w Wydziale Komunikacji,

wtedy - po zdanym egzaminie na C+E - Organ Uprawniony, np. Starosta wydaje uprawnienia na C+E i B+E łącznie

 

ale wracając do tematu;

moja Captiva ma DMC 2505kg, a że przyczepkę już miałem wcześniej 1100kg, więc nie pozostało mi nic innego jak robić B+E

u mnie to był koszt w okolicach 1k PLN, egzamin lekki i przyjemny  :D z tego co kojarzę to w Krakowie B+E zdaję się właśnie Captivą (w większości innych Ośrodków są dostawczaki)

 

Viatolla sam musisz rozważyć, zobacz gdzie są drogi płatne i czy dasz radę je omijać: http://213.25.68.37/TollOverviewMap/default.aspx?lang=pl&AspxAutoDetectCookieSupport=1

a za granicą jest znacznie łatwiej: w Czechach i na Słowacji masz tylko drugą winietę (np. 2 x10 EUR zamiast 1 x 10 EUR na 10 dni na Słowacji) a w większości pozostałych krajów południa waga zestawu nie ma wielkiego znaczenia

 

pozdr

 

PS: a konkretnie, moja rada: rób B+E i kupuj sobie przyczepkę jaka Ci się spodoba  :ok:, resztę ogarniesz później

Edytowane przez JINX_Sanok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tego co wiem to nie trzeba mieć B+E żeby jechać zestawem przekraczającym 3,5T ostatnio zatrzymałem się koło patrolu policji i zapytałem i powiedziano mi że na kategorię B można jeździć zestawem 4250 kg. bez dodatkowych uprawnień. Może coś wiecie na ten temat?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.