Skocz do zawartości

Zakup Dethleffs Rally Beduin 1985


lucskywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono ! Po bardzo długiej nieobecności postanowiłem wrócic do karawaningowego hobby, zmieniłem przyczepę zmieniłem holownik. moja burstner flipper City poszła w inne rece, jak równiez moja Vitarka, obecnie posiadam holownik audi a4 1.9 tdi 131Km, jestem na etapie zakupu cepki dethleffs rally beduin, czy uważacie, ze holownik bedzie dobry ? no i co mozecie powiedziec mi na temat tej cepki? mam zdjęcia, i chciałbym abyście ocenili jej stan. Moja pierwsza przyczepa która to był niewypal, gdyż gość mnie oszukal i sprzedal cepe w której os skrętna była do wymiana, gdyz szurala dupa po ziemi, czy nie uważacie , że ta nie jest za nisko? dzieki za wszystkie opinie

post-2690-0-16647600-1385413881_thumb.jpg

post-2690-0-42602400-1385413901_thumb.jpg

post-2690-0-66421100-1385413930_thumb.jpg

post-2690-0-86209500-1385413945_thumb.jpg

post-2690-0-88179400-1385413964_thumb.jpg

post-2690-0-59334100-1385413980_thumb.jpg

post-2690-0-72522400-1385414004_thumb.jpg

post-2690-0-31868500-1385414026_thumb.jpg

post-2690-0-89207800-1385414105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich "wstępnych" uwag (może nie do końca prawdziwych) - raczej podejrzeń

 

po kolei zdjęć

 

1. podejrzany wygląd wywietrznika na górze po lewej - oryginalny?

    dużo zaczepów do przedsionka i w dziwnych odległościach?

  parę wgniotek

  coś dziwnego nad oknem po lewej

 

2. wgniotka, rysa

   z przodu to jakaś antena czy co?

 

w środku za wiele nie widać

 

czy będzie dobry do Twojego holownika

 

podaj rok prod. tej cepki, cenę za jaką możesz ją kupić

 

podaj MW i DMC przyczepy a także możliwości Twojego holownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywietrznik nie jest oryginalny, ale jeśli był zamontowany prawidłowo to nie jest on wadą.

Uchwyty do przedsionka to są po prostu dwa komplety. Po zmianie przedsionka nie pasował rozstaw do nowego i trzeba było dodać nowy komplet uchwytów. To nei dyskwalifikuje budy, bo przez 20 lat eksploatacji przecież rózne rzeczy mogły się zdarzyć - wymiana przedsionka na inny też.

 

Pomierz podczas oględzin zwykłą miarką, czy prawa strona nie siedzi na zawieszeniu wyraźnie nizej niz lewa. To nie byłoby dobrze.

 

Uchwyty do tej anteny to trzeba sprawdzić. Czy przykręcone są do drewna konstrukcyjnego i uszczelnione, czy tylko do blachy alu i cieknie pod nimi w styropian.

Podobnie na lewej ścianie sprawdź wgniot. Jest głęboki wiec trzeba się przyjrzeć czy nie ma otworu na wylot.

Bardzo mnie zastanawiają rączki manewrowe na samym dole przy dyszlu. Może to oryginał, ale mam jakoś wątpliwości. Trzeba obejrzeć jak są zamocowane i czy nie pociekło tam.

 

Poza tym to stara buda i wiele na zdjeciach nie widać. Oglądać, wąchać, oglądać, zaglądać we wszystkie zakamarki ... a i tak pewnosci nei będzie, czy gdzieś nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie podpowiedzi. przyczepę oglądałem i w środku ogólnie wyglada NAPRAWDĘ  na bardzo zadbaną, żadnych nieprzyjemnych zapachów. Ta wgniota  głeboka jest bardzo, jednak nie jest na wylot, beda ją szpachlował by ładniej to wyglądalo. DMC przyczepy 900 kg, MW 650 kg, przyczepa jest z roku 1985. Mój holownik to audi a4 1.9 tdi 131 KM. przyczepe moge kupić za 4500 zł, może jeszcze lekko do stargowania, jest ona z kompletnym przedsionkiem oraz jakąs sypailnia w przedsionku, nie wiem co to dokaldnie jest ta sypialnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....jest ona z kompletnym przedsionkiem oraz jakąs sypailnia w przedsionku, nie wiem co to dokaldnie jest ta sypialnia.

 

Sypialnia w przedsionku to dodatkowy rodzaj namiotu podwieszany w przedsionku. Pozwala wygrodzić dodatkowe pomieszczenie w rozłożonym przedsionku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uchwytów do otwierania bakisty to 100% racja. Ślepy jestem.

 

Uważam, że jeśli ta przyczepa jest szczelna, sucha i nie była wcześniej zalana (zgniła) to za cene 4,5 czy może nawet po utargowania 4 tys zł warto ją kupic. Holownik jest bardzo dobry i jak podepniesz budę 900 kg to wszędzie łatwo wjedziesz. Gówki nie będą straszne.

Sądzę, że za tak nieduże pieniądze warto zacząć przygodę. Jak Cię wciagnie to za dwa lata kupisz coś nowszego, lepszego, większego. Ale szkoda próbować na sprzęcie za 30 tys. zł, bo w razie nie złapania bakcyla dużo tracisz. Tutaj trudno stracic cokolwiek. Oczywiście warunkiem jest brak konieczności remontu, bo jeśli remont jest potrzebny, to tak starej budy nei ma sensu kupować. Koszt remontu byłby nieopłacalny.

Dlatego oglądaj dokładnie i jeśli jest sucha to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, aby ktokolwiek był w stanie na podstawie zamieszczonych zdjęć ocenić stan zawieszenia.

Jeśli masz w okolicy serwis przyczep (towarowych, bo kempingowych jest mało, ale w przypadku zawieszenia to nie ma znaczenia) to umów się ze sprzedajacym, że podjedziecie na sprawdzenie i jeśli wszystko ok z zawieszeniem to bierzesz i płacisz. Powinien się zgodzić. Inaczej to ciężko sobie wyobrazić, żeby ktoś wróżył z fusów. Nawet ktoś duuużo bardziej doświadczony niż ja (a takich jest wielu na forum) raczej niczego na tych zdjeciach nie zobaczy więcej niż już zobaczył w kwestii zawieszenia.

W ostateczności można zregenerowac taką oś skretną. Kilkaset złotych za wymianę gum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sucha jest na 100 %, tylko jak z tym zawieszeniem, czy ona za nisko czasami nie stoi ? może jestem przewrażliwiony ?

Ja miałem Dethleffsa nieco większego ale widzę po tych zdjeciach , że nie powinieneś się obawiać. Próg drzwi jest dość niski.

Mylić może na zdjęciu wygląd schowanych kół . Tak to wygląda za sprawą nakładek przy nadkolu. Druga rzecz to wygląd ramy. Ona jest po prostu solidna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego!

Mam taką przyczepę albo bardzo podobną, eksploatuję od czterech lat  a może więcej, początkowo  ciągnąc VW Passat 90 KM obecnie 115 KM Diesel,doskonale prowadzi się ta przyczepa i nie odczuwam braku mocy, solo spalam 5l/100km z przyczepą 8l/100. Mając 130 KM możesz  "  fruwać ". Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na oświetlenie przedsionka (poza tym, co koledzy napisali). Mam wrażenie, że pod lampą jest wgniot (może tylko cień?). Jeśli tak, to jest to kolejne miejsce, gdzie może podciekać. Piszesz, że na pewno jest sucha. Jeśli tak - to cena na prawdę dobra. Ale może być tak, że jest sucha, bo właściciel np. właśnie zauważył, że zaczyna ciec i sprzedaje, póki jeszcze nie widać wilgoci. Nie twierdzę, że tak jest, ale zawsze trzeba dokładnie się przyjrzeć. Myślę, że każda nasza uwaga może Cię doprowadzić do sprawdzenia wszystkiego, co wątpliwe. Jak jest wszystko OK, to tylko brać i się cieszyć suchą przyczepką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na oświetlenie przedsionka (poza tym, co koledzy napisali). Mam wrażenie, że pod lampą jest wgniot (może tylko cień?). Jeśli tak, to jest to kolejne miejsce, gdzie może podciekać.

też na nią zwrócilem uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.