Skocz do zawartości

Tylne światła p/mgłowe


koszak

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę znaleźć nigdzie zapisu, który mówi o tym, że podczas jazdy z przyczepką (oczywiście w czasie mgły) tylne światło p/mgłowe w samochodzie nie może się świecić. Możecie mi wskazać taki zapis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymn. :hmm:

U mnie po prostu podpinając wtyczkę od przyczepy , samoczynnie się rozłącza się  światło  przeciwmgłowe w samochodzie .

Dlatego wnioskuję , że nie może się świecić światło przeciwmgłowe  w samochodzie podczas ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zapisu, że nie może się świecić, ale nie musi ;-) W końcu nic nie daje a tylko rozprasza kierowcę. Co więcej - posiadanie światła p-mgielnego w przyczepie też jest obowiazkowe jeżeli przyczepa była zarejestrowana po od stycznia 1986r. Ale obawiam się, że chodzi o rej. w Polsce, bo mój Knaus była z 1993r i nikt tego światła nie wymagał. Dorobiłem jednak samodzielnie.

 

Przy okazji - nie każde gniazdo posiada funkcję rozłączania światła p-mgielnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłączane jest bo kierowca w lusterku widzi czerwoną łunę w odbiciu frontowej ściany przyczepy. tylko tyle.



.....

 

Przy okazji - nie każde gniazdo posiada funkcję rozłączania światła p-mgielnego.

bo do np. lawety nie jest to potrzebne , chodzi tylko o to odbicie na białej ścianie kempingówki.

 

 

 

Ps. Proponuje zespolić  tematy  o w/w świetle albo ten usunąć gdyż  temat już  istnieje i nawet aktualnie został odświeżany.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciężarowych z przyczepami światło przeciwmgielne świeci,w ciągnikach znaczepami też. W kampingowej po co? Jadący z tyłu i tak nie widzi, aTy masz tylko gorszą widocznosc do przodu.Używanie jest dozwolone tylko w warunkach o widoczności poniżej 50 m,a to juz jest duża mgła. Większość włącza to światło przy lekkim zamgleniu i beztrosko oślepia jadących z tyłu. Jeśli pojazd jest wyposażony w jakieś światło, to musi być ono sprawne.

Edytowane przez Jurek SO (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja wiem kiedy się włącza tylne p/mgłowe, chodzi mi tylko o to, że zmieniałem wiązkę haka holowniczego na dedykowaną WESTFALII ze stałym plusem i ładowaniem i w ASO mi tak podłączyli, że tylne światła p/mgłowe mi się nie wyłączają i również nie umieli odłączyć czujników cofania. Dodam, że w poprzedniej wiązce (uniwersalnej bez stałego plusa i ładowania - powód zmiany wiązki)) światło cofania odłączane było poprzez styki w samym gnieździe. Gniazdo Westfalii niestety nie ma takiego rozłączania, i z tego co przeczytałem tą sprawę powinien załatwić moduł, ale niestety nie załatwia tego i nie wiem czy to kwestia złego podpięcia czy coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrycy do kitu .......... bo bodajże na 12 pin-ie (tak z pamięci bo 2 lata temu coś grzebałem przy instalacji) jest informacja "powrotna" że jest podpięta buda i sterując byle przekaźnikiem można wyłączyć przeciwmgielne oraz czujniki cofania. Nie jest to wiedza tajemna i nawet ja sobie dałem radę ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a jestem od podatków :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrycy do kitu .......... bo bodajże na 12 pin-ie (tak z pamięci bo 2 lata temu coś grzebałem przy instalacji) jest informacja "powrotna" że jest podpięta buda i sterując byle przekaźnikiem można wyłączyć przeciwmgielne oraz czujniki cofania. Nie jest to wiedza tajemna i nawet ja sobie dałem radę ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a jestem od podatków :-)

to, że elektrycy do kitu, to niezaprzeczalny fakt, bo wiązkę montowali mi 9 godzin (tak to nie pomyłka - dziewięć godzin) i do tego jeszcze źle podłączyli. Problem polega na tym, że teraz sam muszę się z tym uporać, bo już się nawet boję jechać tam z reklamacją. Jak rozbiorę samochód to będę mądrzejszy, bo teraz na "sucho" trudno mi cokolwiek mówić. Może coś źle podłączyli, może rzeczywiście jest jakiś problem z modułem. Zawsze mogę zmienić samo gniazdo na takie, które będzie rozłączać te światła, ale wolałbym, żeby to było zrobione zgodnie ze specyfikacją tej wiązki.

Edytowane przez koszak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jadnym pinie jest powrot, uzywany do kontrolki na desce(wybrane auta) dodatkowy voltomierz by obserwowac ladowanie aku w cepce i uzywa sie go do przekaznika by odlaczyc przeciwmgielny, w niektorych autach trzeba uzyc ori instalacji inaczej instalacja (komputer)bedzie fiksowac, jak takowego powrotu niema mozna dorobic ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem co do mnie mówicie, ale nie wiem czy na tyle, żeby samemu sobie ten powrót lub przekaźnik zainstalować. Zastanawiam się nad zmianą samego gniazda, na takie, które posiada w sobie "styk" wyłączający te światła w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego gniazda niestety bynajmiej nigdy nie widzialem

 

Miałem takie założone wcześniej, ale kupiłem wiązkę dedykowaną ze stałym plusem i ładowaniem i nowe gniazdo było w komplecie.

 

Tutaj jest gniazdo, o którym mówię: http://allegro.pl/gniazdo-haka-13pin-z-wylacznikiem-pmgielnego-thule-i3739631734.html

 
Niestety nie umiem wkleić gotowego zdjęcia, więc odsyłam do aukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze widze to przeciwmgielny idzie najpierw do gniazda a puzniej do zarowki auta, wyglada jak by blaszka byla odpychana poprzez wsuniecie wtyczki, jak gniazdo nawali to bedzie brak swiatla w aucie to juz lepiej z przekaznikiem sie bawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to banalnie proste do zrobienia zobacz schemat jak twoja cepka nie ma powrotu 12v do auta to latwo zrobic i to w samej wtyczce przyczepy robisz mostek z +12v z auta do przyczepy z +12v z przyczepy do auta  i masz sterowanie przekaznikiem do tego mase i rozciecie instalacji do swiatla w aucie i cala zabawa

 

przekaznij grosze kosztuje i kawalek kabla i tester by spr prad[np zarowka na kablu]



ps niewiem jak w twoim aucie ale dowiedz sie czy nie masz sterowania swiatlami poprzez modol jak tak to wyl swiatla zaraz wywali bledy w kompie, moze dlatego zakladanie im zeszlo tyle czasu bo glowny kabel ciagneli przez cale auto i masz modul do swiatel przyczepy zalozony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.