koszak Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Nie mogę znaleźć nigdzie zapisu, który mówi o tym, że podczas jazdy z przyczepką (oczywiście w czasie mgły) tylne światło p/mgłowe w samochodzie nie może się świecić. Możecie mi wskazać taki zapis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trafko Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 hymn. U mnie po prostu podpinając wtyczkę od przyczepy , samoczynnie się rozłącza się światło przeciwmgłowe w samochodzie . Dlatego wnioskuję , że nie może się świecić światło przeciwmgłowe w samochodzie podczas ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfizyk Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Nie ma zapisu, że nie może się świecić, ale nie musi ;-) W końcu nic nie daje a tylko rozprasza kierowcę. Co więcej - posiadanie światła p-mgielnego w przyczepie też jest obowiazkowe jeżeli przyczepa była zarejestrowana po od stycznia 1986r. Ale obawiam się, że chodzi o rej. w Polsce, bo mój Knaus była z 1993r i nikt tego światła nie wymagał. Dorobiłem jednak samodzielnie. Przy okazji - nie każde gniazdo posiada funkcję rozłączania światła p-mgielnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasjonat Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Rozłączane jest bo kierowca w lusterku widzi czerwoną łunę w odbiciu frontowej ściany przyczepy. tylko tyle. ..... Przy okazji - nie każde gniazdo posiada funkcję rozłączania światła p-mgielnego. bo do np. lawety nie jest to potrzebne , chodzi tylko o to odbicie na białej ścianie kempingówki. Ps. Proponuje zespolić tematy o w/w świetle albo ten usunąć gdyż temat już istnieje i nawet aktualnie został odświeżany. Edytowane 23 Listopada 2013 przez pasjonat (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek SO Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) W ciężarowych z przyczepami światło przeciwmgielne świeci,w ciągnikach znaczepami też. W kampingowej po co? Jadący z tyłu i tak nie widzi, aTy masz tylko gorszą widocznosc do przodu.Używanie jest dozwolone tylko w warunkach o widoczności poniżej 50 m,a to juz jest duża mgła. Większość włącza to światło przy lekkim zamgleniu i beztrosko oślepia jadących z tyłu. Jeśli pojazd jest wyposażony w jakieś światło, to musi być ono sprawne. Edytowane 23 Listopada 2013 przez Jurek SO (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Koledzy ja wiem kiedy się włącza tylne p/mgłowe, chodzi mi tylko o to, że zmieniałem wiązkę haka holowniczego na dedykowaną WESTFALII ze stałym plusem i ładowaniem i w ASO mi tak podłączyli, że tylne światła p/mgłowe mi się nie wyłączają i również nie umieli odłączyć czujników cofania. Dodam, że w poprzedniej wiązce (uniwersalnej bez stałego plusa i ładowania - powód zmiany wiązki)) światło cofania odłączane było poprzez styki w samym gnieździe. Gniazdo Westfalii niestety nie ma takiego rozłączania, i z tego co przeczytałem tą sprawę powinien załatwić moduł, ale niestety nie załatwia tego i nie wiem czy to kwestia złego podpięcia czy coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieku Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 elektrycy do kitu .......... bo bodajże na 12 pin-ie (tak z pamięci bo 2 lata temu coś grzebałem przy instalacji) jest informacja "powrotna" że jest podpięta buda i sterując byle przekaźnikiem można wyłączyć przeciwmgielne oraz czujniki cofania. Nie jest to wiedza tajemna i nawet ja sobie dałem radę ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a jestem od podatków :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) elektrycy do kitu .......... bo bodajże na 12 pin-ie (tak z pamięci bo 2 lata temu coś grzebałem przy instalacji) jest informacja "powrotna" że jest podpięta buda i sterując byle przekaźnikiem można wyłączyć przeciwmgielne oraz czujniki cofania. Nie jest to wiedza tajemna i nawet ja sobie dałem radę ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a jestem od podatków :-) to, że elektrycy do kitu, to niezaprzeczalny fakt, bo wiązkę montowali mi 9 godzin (tak to nie pomyłka - dziewięć godzin) i do tego jeszcze źle podłączyli. Problem polega na tym, że teraz sam muszę się z tym uporać, bo już się nawet boję jechać tam z reklamacją. Jak rozbiorę samochód to będę mądrzejszy, bo teraz na "sucho" trudno mi cokolwiek mówić. Może coś źle podłączyli, może rzeczywiście jest jakiś problem z modułem. Zawsze mogę zmienić samo gniazdo na takie, które będzie rozłączać te światła, ale wolałbym, żeby to było zrobione zgodnie ze specyfikacją tej wiązki. Edytowane 23 Listopada 2013 przez koszak (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Na jadnym pinie jest powrot, uzywany do kontrolki na desce(wybrane auta) dodatkowy voltomierz by obserwowac ladowanie aku w cepce i uzywa sie go do przekaznika by odlaczyc przeciwmgielny, w niektorych autach trzeba uzyc ori instalacji inaczej instalacja (komputer)bedzie fiksowac, jak takowego powrotu niema mozna dorobic ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 rozumiem co do mnie mówicie, ale nie wiem czy na tyle, żeby samemu sobie ten powrót lub przekaźnik zainstalować. Zastanawiam się nad zmianą samego gniazda, na takie, które posiada w sobie "styk" wyłączający te światła w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Nie ma takiego gniazda niestety bynajmiej nigdy nie widzialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Nie ma takiego gniazda niestety bynajmiej nigdy nie widzialem Miałem takie założone wcześniej, ale kupiłem wiązkę dedykowaną ze stałym plusem i ładowaniem i nowe gniazdo było w komplecie. Tutaj jest gniazdo, o którym mówię: http://allegro.pl/gniazdo-haka-13pin-z-wylacznikiem-pmgielnego-thule-i3739631734.html Niestety nie umiem wkleić gotowego zdjęcia, więc odsyłam do aukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 jak dobrze widze to przeciwmgielny idzie najpierw do gniazda a puzniej do zarowki auta, wyglada jak by blaszka byla odpychana poprzez wsuniecie wtyczki, jak gniazdo nawali to bedzie brak swiatla w aucie to juz lepiej z przekaznikiem sie bawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Dokładnie tak jak mówisz. Nawet słyszałem ze często sie zdarza, ze to poprostu rdzewieje, ale i tak chyba nie mam wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 ale to banalnie proste do zrobienia zobacz schemat jak twoja cepka nie ma powrotu 12v do auta to latwo zrobic i to w samej wtyczce przyczepy robisz mostek z +12v z auta do przyczepy z +12v z przyczepy do auta i masz sterowanie przekaznikiem do tego mase i rozciecie instalacji do swiatla w aucie i cala zabawa przekaznij grosze kosztuje i kawalek kabla i tester by spr prad[np zarowka na kablu] ps niewiem jak w twoim aucie ale dowiedz sie czy nie masz sterowania swiatlami poprzez modol jak tak to wyl swiatla zaraz wywali bledy w kompie, moze dlatego zakladanie im zeszlo tyle czasu bo glowny kabel ciagneli przez cale auto i masz modul do swiatel przyczepy zalozony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.