Skocz do zawartości

DMC HAK-u


Kurus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Może ktoś pomóc mam w moim holowniku Q1 900 dmc a hak w papierach mam 1100 wagi uciągu

wiec jaką moge przyczepę ciągać za autem ?? do 900DMC czy cięższą??

 

pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi wiadomo... jeżeli hak miałby mniejsza "nośność" niż DMC (O1) przyczepy z dowodu rejestracyjnego to

 

Nie da się uzyskać potwierdzenia na stacji - nie będzie można wbić w DR - hak nie jest homologowany do danego auta
Druga sprawa to haki mają często "nośność" dużo większą niż max DMC przyczep dla danego auta.
 

Dla Jeep XJ - O1. 2210 kg - hak 3800 kg
Audi A8Q,  O1. 1950 kg - hak 3500 kg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi wiadomo... jeżeli hak miałby mniejsza "nośność" niż DMC (O1) przyczepy z dowodu rejestracyjnego to

 

Nie da się uzyskać potwierdzenia na stacji - nie będzie można wbić w DR - hak nie jest homologowany do danego auta

Druga sprawa to haki mają często "nośność" dużo większą niż max DMC przyczep dla danego auta.

 

Dla Jeep XJ - O1. 2210 kg - hak 3800 kg

Audi A8Q,  O1. 1950 kg - hak 3500 kg

 

Oczywiście kierującego obowiązuje wartość z O1 (z pewnymi obostrzeniami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od homologacji ! Ne ma w tym logiki nie zastanawiaj się. Przy następnym aucie sprawdź czy się nadaje i co ma wpisane w dokumentach.

 

Zdarzają się kwiatki w stylu, że potężny suv może tylko 1000 kg, a peuget 206 1400 kg. Nic z tym nie zrobisz. Starsze auta typu skoda felicja miały więcej niż ich następcy typu fabia. Teraz bezpieczeństwo ponad wszystko trudno uzyskać homologacje producenci bardzo opornie wpisują te kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szadok nie wyobrażam sobie, że hak mógłby mieć mniej. Chyba byłby wtedy źle dobrany ? Nie wiem czy to możliwe.

 

Jest możliwe. Zdaje się z Nubirą był taki kwiatek, że jeden z producentów haków robił hak o mniejszej nośności niż homologacja auta pozwalała. Hak homologowany niby był do nubiry...

O ile przy pierwszym montażu haka niby nie ma problemu - diagnosta na przeglądzie wpisze adnotację o zmianie pól O1/O2.

Problem może być w przypadku wymiany haka na inny (z różnych przyczyn). Wtedy nikt już pewnie do diagnosty nie poleci, wpis w DR będzie większy niż na tabliczce haka...

Ot taka hipotetyczna - aczkolwiek możliwa sytuacja.

Edytowane przez szadok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.