Skocz do zawartości

Upały groźne dla holowników


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam problem następujący. Przy włączonej klimie wiatrak się kręci. Jak wracałem z nad morza i stojąc w korku (z klimą) to dwa razy mi zgasł silnik i dopiero po wystygnięciu odpalił ponownie. Nie włączał się wentylator gdy wskoczyły 3 kreski. Nawet na postoju gdy wskoczyły 3 kreski to nie ruszył. Dnia następnego gdy samochód stał na upale, nie dało się go odpalić, dopiero po paru "zakręceniach" ruszył. Mechanik mówi że może "cewka się przegrzewa". Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Obstawiam że bezpieczniki dobre, bo wiatrak chodzi przy klimie.

Kolejny test. Zostawiłem samochód na chodzie w upale bez włączonej klimy. Jak wychodziłem wiatrak się nie kręcił, jak wróciłem wiatrak chodził ale wolno, na takiej prędkości jak przy klimie. Jak dojechałem do domu, temp wskoczyła na 3 kreski, ale wentylator się nie włączył. Czyli tak jakby wiatrak nie wchodził na "drugi" bieg. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 305
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mnie wczoraj cewka zapłonowa, pod wieczór odmówiła współpracy..... przegrzała się. Wróciłem do domu normalnie ale po 15 min chciałem jechać do miasta i już miałem dyskotekę na desce i silnik chodził na trzy garki. Błąd oczywiście od cewki....  Zdjąłem osłonę plastikową silnika, odczekałem do rana i hula. Do roboty dojechałem bez sensacji. Ale trzeba już myśleć o nowej  :hmm:

 

Tak a'propos, to absolutnie nie kupujcie cewki marki "Energy". Zaoszczędzić się mi zachciało :nono:  DWIE założyłem, nowe i po kilku km w upale, silnik już zaczynał szarpać. Porażka jakaś :krzykacz:  Przeprosiłem się, zamówiłem Delfi i jest po temacie..... ale różnica cenowa też jest  :oslabiony: Tylko, że jakość porównywalna z oryginałem  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniały mi się dawne dobre czasy, kiedy woziłem w zapasie cewkę zapłonową do Malucha, ale nigdy mi nie padła, bo nie była Delfi :skromny:

Kombinacje z gazem, wymiany cewek przy okazji tankowania - to trzeba lubić, zwłaszcza, że niektórzy mają diesle do dyspozycji ?

Nie prościej wozić tylko jedną mobilną cewkę moczową ,lać ropę do baku i się nie stresować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pisałem kilka stron wcześniej przed wyjazdem o problemach z układem chłodzenia w moim Fordzie,  uspokoiliście mnie że wszystko jest OK, jednak w drodze powrotnej z Włoch w Wiedniu auto odmówiło posłuszeństwa. :(  

 

Może po kolei... Przez całą drogę z przyczepą, przy dłuższych podjazdach temperatura szła w górę pod 120C, wolniejsza jazda, wyłączona klima i jakoś jeszcze się jechało. Jednak będąc w Wiedniu, górki się już skończyły, była noc więc chłodniej aż tu nagle temp na samą górę, zjechałem na pas awaryjny ochłodziło się do 90 ruszyłem i po 200m znów temp na max. Telefon do ADAC, przyjechał, stwierdził że termostat, nie wierzyłem mu raczej, zaholował nas pod warsztat w Wiedniu gdzie do rana przeczekaliśmy. Rano austriacki mechanik stwierdził-pompa wody (koszt 700E). Też mi się w to nie chciało wierzyć gdyż pół roku temu wymieniana. Zadzwoniłem do mechanika, który to robił i razem zdiagnozowaliśmy, że to jednak pompa wspomagania tym razem (są połączone z pompą wody). Znajomy przyjechał po nas do Wiednia i holowanko do PL, na szczęście po znajomości więc nie zbankrutowałem. Na miejscu okazało się, że pompa wspomagania padła, uszkodziła przy okazji pompę wody (na szczęście to zrobione na gwarancji). Dobrze, że tego nie robiłem w tym Wiedniu bo 700E by było wyrzucone w błoto.

 

Po tej wymianie dalej są problemy z temperaturą. Jadąc autostradą jakieś 15-20 km z prędkością 180km/h (wiem, wiem z taką prędkością się u nas nie jeździ :miga:  jednak robiłem próby aby było obciążenie podobne do jazdy z przyczepą) i temperatura znów zaczyna powoli iść w górę, nie tak gwałtownie ale jednak. Mechanicy rozkładają ręce, żona już się boi jechać z przyczepą gdziekolwiek, poradźcie coś bo inaczej będę musiał ją chyba sprzedać :'(   Chłodnica prawie nowa, czysta, termostaty nowe i sprawne, płyn nowy, wentylatory działają na 2 biegi. Czy to może uszczelka? W płynie nie ma oleju, nie kopci na biało. Poradźcie coś proszę :oslabiony: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka daje charakterystyczne objawy. Ubywałoby ciągle płynu. Do tego miałbyś majonez po korkiem wlewu. Poza tym auto by się nie przegrzewało a prędzej nie byłoby mocy, gasłoby na niskich obrotach, falowałyby obroty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander auto do 140 zachowuje się normalnie jednak moim zdaniem przy 180 nie powinno się tak zachowywać. Do prędkości max jeszcze troche zostaje, swoją moc (130KM) jakąś tam ma więc ta prędkość nie powinna go tak męczyć. Tą samą trasę jechałem Megane 1.5dci 100KM, prędkość 170-180 gdzie 180 to już jest max, do tego upał, klima i wskaźnik temperatury ani drgnął powyżej 90.

 

Płynu nie ubywa, przez wyjazd i do tej pory nie ubyło nic albo prawie nic, węże mają normalną twardość, nie kopci się ze zbiorniczka jak odkręcę korek na włączonym silniku. Chyba, że ten test na CO2 coś pokaże, muszę powiedzieć mechanikowi niech sprawdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal dla testu termostat calkiem i zobacz co się będzie działo przy takiej wyższej prędkosci jak pisales wyżej,bo często nówki termostaty to o kant dupy potłuc.

Pomysl jeszcze o tej płukance układu jak to nie będzie wina termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal dla testu termostat calkiem i zobacz co się będzie działo przy takiej wyższej prędkosci jak pisales wyżej,bo często nówki termostaty to o kant dupy potłuc.

Pomysl jeszcze o tej płukance układu jak to nie będzie wina termostatu.

Sprawdzales twardosc węży jak auto łapie tą wyższą temperaturę czy jak jest normalna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.