Skocz do zawartości

Peugeot 206 + N126/GK-100


krokodyle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W tym roku mam zamiar zmienić wreszcie namiot na przyczepę :) 

Mam dostęp do przyczepy namiotowej GK-100 i z nią planowałem jeździć ale trafiła się okazja i mogę kupić Niewiadówkę N126 :) Wiadomo pełna przyczepa to większy luksus ;)

 

Problemem jest tylko holownik z silnikiem 1.1 60 km :(

I tutaj nasuwa się pytanie czy da radę takiego pingponga uciągnąć?

Nie chodzi mi o super osiągi bo 70/80 km/h nie mam zamiaru przekraczać. Podobnie z bagażami: 2 osoby + 2 rowery.

 

Może ktoś z was już holował takim silnikiem i podzieli się uwagami?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że problemów nie będzie, kiedyś takie przyczepki ciągało się maluchami i trabantami. Szaleństwa nie będzie ale dasz rade. Sprawdz jeszcze w dowodzie rejestracyjnym, bo tam masz podane masy przyczeb jakie można ciągnać zależnie czy z hamulcem czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeździłem Fabia z silnikiem 60KM i nie było problemów ciągnąć Niewiadkę. Spokojnie prędkość do ok. 90 km/h osiągniesz. Fabia i N126 przejechalem kilka tysięcy kilometrów. Nie było problemów. Myślę, że i Twój Peugeot 206 da radę. :skromny:  :przyczepa: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja też miałem Niewiadówkę N 126 ( dmc 450 kg - po remoncie troszkę przytyła :) ), dwa razy jako holownika użyłem Peugota 106, 1.1 benzyna o mocy około 60 KM .

Nie były to jakieś dalekie trasy : pierwsza to Poddębice - Koszelówka około 100 km w jedną stronę, druga to Poddębice - Zalew Jeziorsko około 30 km w jedną stronę.

Peugeot dawał sobie radę tylko pod górkę musiałem redukować . Na płaskim spokojnie rozpędzał się nawet do 95 km/h.

Moim zdaniem Peugeot 106 to było takie absolutne minimum do Niewiadówki, żeby można było normalnie z nią jechać.

Co do wyboru przyczepki nie mam jakiegoś specjalnego doświadczenia z namiotówkami, lecz wybrałbym N 126 chociażby ze względu że nie zawsze mamy ładną pogodę a w skorupce zawsze cieplej . 

Pozdrawiam

 

post-11125-0-03405600-1368616741_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W tym roku mam zamiar zmienić wreszcie namiot na przyczepę :)

Mam dostęp do przyczepy namiotowej GK-100 i z nią planowałem jeździć ale trafiła się okazja i mogę kupić Niewiadówkę N126 :) Wiadomo pełna przyczepa to większy luksus ;)

 

Problemem jest tylko holownik z silnikiem 1.1 60 km :(

I tutaj nasuwa się pytanie czy da radę takiego pingponga uciągnąć?

Nie chodzi mi o super osiągi bo 70/80 km/h nie mam zamiaru przekraczać. Podobnie z bagażami: 2 osoby + 2 rowery.

 

Może ktoś z was już holował takim silnikiem i podzieli się uwagami?

 

Pozdrawiam

@krokodyle napisał:

Problemem jest tylko holownik z silnikiem 1.1 60 km

I tutaj nasuwa się pytanie czy da radę takiego pingponga uciągnąć? < dasz radę

 

W roku 1983 lub 1984 kupiłem czar PRL  Skoda 105S < mój kolor, 4 biegi

silnik 60KM z tyłu, bagażnik + chłodnica 11litrów z przodu

Jeżdziłem do BG z podniesioną klapą silnika ~10cm (lepsze chłodzenie) z niewiadką.

Po równym terenie i z wiatrem jako tako. Aaaale w górach a zwłaszcza pod górę to była "kicha"

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dwa razy jako holownika użyłem Peugota 106, 1.1 benzyna o mocy około 60 KM .

 

 

To dokładnie taki sam silnik jak u mnie :)

Dziękuję za odpowiedzi bo jak czytam net to każdy uważa że do przyczepy to minimum 3.0 pojemności i z 200 KM albo że to katowanie samochodu.

A przecież on ma jeździć a nie wyglądać :)

W góry nie będę się zapuszczał bo wiadomo z podjazdami może być ciężko raczej jeziora i morze. No a zawsze w góry można jechać z namiotową przyczepką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krokodyle napisał:

Problemem jest tylko holownik z silnikiem 1.1 60 km

I tutaj nasuwa się pytanie czy da radę takiego pingponga uciągnąć? < dasz radę

 

W roku 1983 lub 1984 kupiłem czar PRL Skoda 105S < mój kolor, 4 biegi

silnik 60KM z tyłu, bagażnik + chłodnica 11litrów z przodu

Jeżdziłem do BG z podniesioną klapą silnika ~10cm (lepsze chłodzenie) z niewiadką.

Po równym terenie i z wiatrem jako tako. Aaaale w górach a zwłaszcza pod górę to była "kicha"

Pozdrawiam,

Co do Skody 105S to miala 45 KM :)

Edytowane przez terrino (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Skody 105S to miala 45 KM :)

@terrino, dzięki

Samochód posiada silnik z tyłu zaś chłodnicę z przodu co skutkuje tym że układ chłodniczy

ma pojemność aż 12 litrów. < wczesniej napisałem chłodnica 11litrów

 

DANE TECHNICZNE: > więcej

Nadwozie : samonośne, czterodrzwiowe, limuzyna.

Wymiary: Dł. 4160mm, szer. 1595mm, wys. 1400mm

Silnik: 4-o cylindrowy, 4-o suwowy, umieszczony wzdłużnie z tyłu chłodzony cieczą

Poj. Skokowa: 1046ccm

Moc silnika: 46 KM / 33,1Kw

Skrzynia Biegów: 4-o biegowa + wsteczny

Prędkość maksymalna: 130 km/h  ~100km/h

Masa: 855kg

Pozdrawiam,

PS

To dobra wiadomość dla autora wątku krokodyle

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.