Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz jakie mam auto to Ci napiszę, że na co dzień pokonuje dystanse 2 X 20km, raczej cykl mieszany i solo wychodzi mi 18-22 LPG, a z budką 22-25 LPG (przy raczej dynamicznej jeździe).

Jeśli chodzi o eksploatację to niewiele mogę na razie powiedzieć, bo poza przegubem przedniego wału i klockami i tarczami nic nie wymieniałem. Pojeździmy- zobaczymy. Co mogę jeszcze napisać....  :hmm:  ??? Gęba się śmieje przy każdym dotknięciu gazu, radia nie słucham bo wolę słuchać wydechu :] . Kupować, jeździć, cieszyć się życiem.  :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakie mam auto to Ci napiszę, że na co dzień pokonuje dystanse 2 X 20km, raczej cykl mieszany i solo wychodzi mi 18-22 LPG, a z budką 22-25 LPG (przy raczej dynamicznej jeździe).

Jeśli chodzi o eksploatację to niewiele mogę na razie powiedzieć, bo poza przegubem przedniego wału i klockami i tarczami nic nie wymieniałem. Pojeździmy- zobaczymy. Co mogę jeszcze napisać....  :hmm:  ??? Gęba się śmieje przy każdym dotknięciu gazu, radia nie słucham bo wolę słuchać wydechu :] . Kupować, jeździć, cieszyć się życiem.  :ok:

Z tego co pamiętam to masz 5,7 hemi a to już jest grubo :slina:  tak więc myślę że 4,7 czy 3,7 powinien być oszczędniejszy  :hmm:  chociaż nie zawsze się to sprawdza  :]  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca ... hemik ma MDS (czyli system dezaktywowania cylindrów) dla oszczędności paliwa i teoretycznie pali "mało" :)

ale czy się DA hemikiem jeździć żeby je dezaktywować ;) to już trzeba zapytać DOMINO :D

silnik v8 4,7 jest ... nieoszczędny. :) - tzn. przy "emeryckiej jeździe udaje się zejść do ok 17 litrow lpg w codziennie jeździe

ale czy jest sens dla 2-3 litrów lpg ? ;)

za to v6 3.7 (który tak naprawdę jest silnikiem 4,7 z "obciętymi" dwoma cylindrami - i to jego zaleta bo silnik jest "wieczny") potrafi przy normalnej jeździe spalić te 15 l lpg

ps. (za to silnik 3,6 w WK2 to już inna bajka technologiczna i nie ma z powyższymi nic wspólnego)

ps2. dla ciekawskich o msd - http://jeepnieci.pl/wk_mds.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MDS działa w przedziale prędkości 90-100 km/h i jest uzależniony od obciążenia. Tak więc jadąc w "trasie", utrzymując spokojną prędkość 60mil można śmiało uzyskać spalanie na poziomie 15 LPG. Podczas normalnej codziennej jazdy trzeba się jednak spodziewać spalań rzędu 20 LPG. I umówmy się: cudów nie ma. Ponad 2 tonowe auto za darmo nie pojedzie. Jednak i tak uważam że są to wyniki wysoce zadowalające.

Inną sprawą jest tzw. Obsługa okresowa. Wymiana olejów w silniku, skrzyni, reduktorze i dwóch mostach to wydatek ok 1700 płn. Dlaczego tak??? Dlaczego tak? Bo Mopar do najtańszych nie należy a np. do reduktora i do mostów musi być lany właśnie taki, do pieca zaleca się olej 5W20 i takie drobiazgi robią później kwotę. Opony 2-2,5 kpln. Biorąc pod uwagę te aspekty takie auto jest 2 razy droższe do zwykłych aut, ale trzeba się z tym liczyć i to zaakceptować.

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną sprawą jest tzw. Obsługa okresowa. Wymiana olejów w silniku, skrzyni, reduktorze i dwóch mostach to wydatek ok 1700 płn. Dlaczego tak??? Dlaczego tak? Bo Mopar do najtańszych nie należy a np. do reduktora i do mostów musi być lany właśnie taki, do pieca zaleca się olej 5W20 i takie drobiazgi robią później kwotę. Opony 2-2,5 kpln. Biorąc pod uwagę te aspekty takie auto jest 2 razy droższe do zwykłych aut, ale trzeba się z tym liczyć i to zaakceptować.

No oki ale oleju w skrzyni, mostach czy reduktorze nie wymienia się co 10tyś km, chyba że tak :niewiem:   opony reż kupuje się raz na kilka lat.

Miałem Discovery i może aż tak dużo w utrzymaniu nie kosztował ale wymiany było coś tak jak napisałeś.

Druga sprawa to taka że na podstawie tego co napisał cicik to szedł bym raczej w stronę silnika 3,7. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałem tak tylko, żeby pokazać różnicę pomiędzy zwykłą osobówką a suv'em.

Aaaaaa..... I jeszcze jedno: pilnuj się przy poszukiwaniach żeby miał 4x4. Jest bardzo wiele kastratów, a w takim przypadku to auto nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałem tak tylko, żeby pokazać różnicę pomiędzy zwykłą osobówką a suv'em.

Aaaaaa..... I jeszcze jedno: pilnuj się przy poszukiwaniach żeby miał 4x4. Jest bardzo wiele kastratów, a w takim przypadku to auto nie ma sensu.

Chodzi Ci o stały napęd 4x4? Jeżeli tak to oczywiście to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się dołącze, bo temat z deczka wciągajacy...

 

Dominikowi chodziło o to, że zdarzają się kolumbryny pochodzące głównie z Californii z napędem tylko na TYŁ !

U nas w zimie to całkowita porażka.

 

Tomek... jeśli pozwolisz... jest Was trójka. poszukałbym ładnego Liberty od 2008. Silnik V6 dobrze nim poniewiera i jest na co dzień możliwosć odpięcia przodu przy codziennej jeździe po asfalcie, co znacznie zmniejsza spalanie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się dołącze, bo temat z deczka wciągajacy...

 

Dominikowi chodziło o to, że zdarzają się kolumbryny pochodzące głównie z Californii z napędem tylko na TYŁ !

U nas w zimie to całkowita porażka.

 

Tomek... jeśli pozwolisz... jest Was trójka. poszukałbym ładnego Liberty od 2008. Silnik V6 dobrze nim poniewiera i jest na co dzień możliwosć odpięcia przodu przy codziennej jeździe po asfalcie, co znacznie zmniejsza spalanie.

 

Pozdrawiam.

Silnik 3,7 ten sam co w Grand Cherokee :hmm:

Chodzi o ten już nowszy model?

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Konkretnie 211 KM żwawych jak cholerka. Podobno na jednym moście w trasie schodzi do 12 l LPG, a w mieście do 16... Wszystko kwestia nogi.

Model KK jest od 2008-2012. Uciągu ma chyba 2200kg. Jesli chodzi o napędy to jest tył/4X4/blokada.

Mówię Ci niegłupie auto.

Kurczaki o tym nie pomyślałem :hmm: , bo tak na prawdę nie jest mi potrzebne bardzo duże auto i silnik 6l, chociaż bym chciał :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.