Skocz do zawartości

Historia edycji

konrad_b

konrad_b

6 godzin temu, Commander napisał:

Powiem tak... Gdyby LPG było znów po 2 zł to mam gdzieś te wszystkie hybrydy i elektryki...

zawsze można mieć hybrydę z LPG :P

a tak w temacie hybryd, to jednak toyota ma chyba najwieksze doświadczenie i rozwija ten napęd do kilku generacji

co ważne, rozwija, mam porównanie z rav4 4gen i 5gen spala wyraźnie mniej 

u mnie spalanie rav4 z ok 2tyś km gdzie połowa to autosrady z prędkością 140km/h wynosi 6.2-6.3L

więc wynik rewelacja jak na takli kloc, diesel sportage palił o pół litra więcej w identycznych warunkach (kaszkaj 1.6dci palił jeszcze więcej)

a rav4 można zejść poniżej 5L jadąc spokojnie bocznymi drogami, co w kia było niemożliwe

z przyczepą też jest dobrze, ostatni wyjazd na Węgry - prawie bez autostrad, spalanie 8.2 i 8.5l - dla mnie rewelacja

 

co do działania hybrydy, to jest to dość skomplikowane i nie można powiedzieć że silnik elektryczny nie pracuje np na prostym

przy niskim obciążeniu auto przełącza się w tryb EV, na zjazdach też, pod górę pracują elektryk i spalinowy

przy ruszaniu początkowo elektryk później dopina się spalinowy, jak mocno depniemy to oba od razu

spalinowy doładowuje też elektryka jak jest taka potrzeba 

itd

przy delikatnym operowaniu pedałem przyspieszenia ta kontrolka EV świeci się dość często i można dostać taki wynik (spalanie 4.5L, jazda po Pag w CRO)

-D4VfBhukhksLcx7ZcO48ebIl0SXG92GQNE468ku

a jak się ktoś postara to ;) (jazda podmiejska, ale tu starałem się zrobić min, na co dzień ciężko by tak było jeździć)

kVlVZOVST3fTOt2mqFWDLoWB6bEpcrhVlBb-d98J

konrad_b

konrad_b

6 godzin temu, Commander napisał:

Powiem tak... Gdyby LPG było znów po 2 zł to mam gdzieś te wszystkie hybrydy i elektryki...

zawsze można mieć hybrydę z LPG :P

a tak w temacie hybryd, to jednak toyota ma chyba najwieksze doświadczenie i rozwija ten napęd do kilku generacji

co ważne, rozwija, mam porównanie z rav4 4gen i 5gen spala wyraźnie mniej 

u mnie spalanie rav4 z ok 2tyś km gdzie połowa to autosrady z prędkością 140km/h wynosi 6.2-6.3L

więc wynik rewelacja jak na takli kloc, diesel sportage palił o pół litra więcej w identycznych warunkach (kaszkaj 1.6dci palił jeszcze więcej)

a rav4 można zejść poniżej 5L jadąc spokojnie bocznymi drogami, co w kia było niemożliwe

z przyczepą też jest dobrze, ostatni wyjazd na Węgry - prawie bez autostrad, spalanie 8.2 i 8.5l - dla mnie rewelacja

 

co do działania hybrydy, to jest to dość skomplikowane i nie można powiedzieć że silnik elektryczny nie pracuje np na prostym

przy niskim obciążeniu auto przełącza się w tryb EV, na zjazdach też, pod górę pracują elektryk i spalinowy

przy ruszaniu początkowo elektryk później dopina się spalinowy, jak mocno depniemy to oba od razu

spalinowy doładowuje też elektryka jak jest taka potrzeba 

itd

przy delikatnym operowaniu pedałem przyspieszenia ta kontrolka EV świeci się dość często i można dostać taki wynik (spalanie 4.5L, jazda po Pag w CRO)

-D4VfBhukhksLcx7ZcO48ebIl0SXG92GQNE468ku

konrad_b

konrad_b

6 godzin temu, Commander napisał:

Powiem tak... Gdyby LPG było znów po 2 zł to mam gdzieś te wszystkie hybrydy i elektryki...

zawsze można mieć hybrydę z LPG :P

a tak w temacie hybryd, to jednak toyota ma chyba najwieksze doświadczenie i rozwija ten napęd do kilku generacji

co ważne, rozwija, mam porównanie z rav4 4gen i 5gen spala wyraźnie mniej 

u mnie spalanie rav4 z ok 2tyś km gdzie połowa to autosrady z prędkością 140km/h wynosi 6.2-6.3L

więc wynik rewelacja jak na takli kloc, diesel sportage palił o pół litra więcej w identycznych warunkach (kaszkaj 1.6dci palił jeszcze więcej)

a rav4 można zejść poniżej 5L jadąc spokojnie bocznymi drogami, co w kia było niemożliwe

z przyczepą też jest dobrze, ostatni wyjazd na Węgry - prawie bez autostrad, spalanie 8.2 i 8.5l - dla mnie rewelacja

 

co do działania hybrydy, to jest to dość skomplikowane i nie można powiedzieć że silnik elektryczny nie pracuje np na prostym

przy niskim obciążeniu auto przełącza się w tryb EV, na zjazdach też, pod górę pracują elektryk i spalinowy

przy ruszaniu początkowo elektryk później dopina się spalinowy, jak mocno depniemy to oba od razu

spalinowy doładowuje też elektryka jak jest taka potrzeba 

itd

konrad_b

konrad_b

6 godzin temu, Commander napisał:

Powiem tak... Gdyby LPG było znów po 2 zł to mam gdzieś te wszystkie hybrydy i elektryki...

zawsze można mieć hybrydę z LPG :P

 

  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.