Skocz do zawartości

potrzebuję informacje dot. przyczepy H&F Nieper


brachu_sq8diett

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy.

Szukam danych technicznych, i podobnych informacji związanych z przyczepą którą posiadam

 

Na tabliczce znamionowej jest napisane

Producent: H. & F. Nieper KG Solingen Typ: DF800

 

zaczep kulowy: Walter Winterhoff KG 5805 Breckerfeld 2 - Priorei Typ AK/63 rok produkcji 1972

 

Chcę ją przerobić na przyczepę typu sam i byłoby łatwiej gdybym posiadał więcej informacji

Będę wdzięczny za wszelką pomoc :)

post-11258-0-96625500-1351180246_thumb.jpg

post-11258-0-50107600-1351181268_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chciał bym Ci podcinać skrzydeł , zwłaszcza że sam wyprowadzałem przyczepy do ładu z podobnego stanu ale z papierami.

Nie wiem czy jesteś świadom że remont + niebagatelne koszty procedur rejestracyjnych o wiele przekroczą granice rozsądku.

Z tego co widzę przyczepa ma 800kg (ponad 750kg) więc przy homologacji masz pewne odesłanie do ekspertyzy konstrukcyjno materiałowej już za ponad 500zł.

Chyba że ją przerobisz na tyle by zbić z niej tę istotną różnicę w wadze ale wówczas musisz się liczyć z tym że do przeglądu będziesz musiał mieć certyfikat wagi i to nie w formie kwitu z wagi na złomie czy punktu skupu żywca ;)

 

Przemyśl sprawę bo jak wnętrze i reszta jest w stanie jak jej obecne poszycie to masakra. Chyba kiedyś robiła za gastronomiczną bo ściana cięta iście pod witrynę z ladą .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kiedyś robiła za gastronomiczną i teraz też chcę ją zrobić pod handel tylko od zera. Rzeczoznawca powiedział abym przyszedł do niego z informacjami o tej przyczepie aby można było zacząć myśleć o budowie.

Mam zamiar zostawić sam spód, bo reszta nadaje się tylko na złom. W 7tys.zł powinienem się zmieścić aby obudować i zarejestrować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że całą lawetę robisz od zera. Kurcze masakra :sciana:. Ja zabieram się za rozwalanie budy. Pogoda nie sprzyja, ale dzięki Tobie wiem, że muszę porządnie przejrzeć ramę, która na razie wygląda ok. Moja przyczepa przejechała parę km na własnych kołach i z zawieszeniem było ok. Wydałem na nią na razie tyle co na paliwo aby obejrzeć i ściągnąć do siebie. Zobaczymy co będzie dalej.

 

Gdyby ktoś podesłał dane techniczne z katalogu to byłoby super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........

 

Gdyby ktoś podesłał dane techniczne z katalogu to byłoby super

 

Model jaki podałeś to nie jest rzeczywisty model Tej przyczepy . Firma z tabliczki znamionowej ( Nieper ) wykonała do tej przyczepy tylko podwodzie bo to stara niemiecka fabryka produkująca zawieszenia, ramy i osie do pojazdów . Między innymi do samolotów mieszcząca się w niemieckim Solingen. (stąd "Solingen" na tabliczce)

Teraz co do prawdziwego modelu. Jest to z całą pewnością DDR-owski BASTEI.

 

Co do szczegółowych informacji technicznych polecam :google: Znając prawdziwy model będzie łatwiej. Ja ze swojej strony mogę podesłać jedynie schematy instalacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze się pośpieszyć po rejestracja przyczep typu SAM wkrótce ma się zakończyć.

Po drugie wymień zaczep ;)

 

...

Mam zamiar zostawić sam spód, bo reszta nadaje się tylko na złom. W 7tys.zł powinienem się zmieścić aby obudować i zarejestrować

W 7000zł na pewno się nie zmieścisz, policz zrobienie nowej ramy, ocynkowanie, nowy dyszel, instalacja elektryczna. Z osi pewnie też niewiele zostało a o budzie nawet nie wspominam.

Do tego na 800kg musisz mieć hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......

Do tego na 800kg musisz mieć hamulce.

 

O ile się nie mylę to ta przyczepa ma już hamulce bezwładnościowe i to hydrauliczne. Tylko nie jestem pewien czy przed 74 rokiem i modelem BASTEI 1 ładowali do Bastei'ek hydrauliki.

 

A tak przy okazji Brachu..... czy mógł byś wrzucić tu więcej zdjęć zanim ją rozbierzesz . Głównie chodzi mi o dyszel i oś .

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kiedyś robiła za gastronomiczną i teraz też chcę ją zrobić pod handel tylko od zera. Rzeczoznawca powiedział abym przyszedł do niego z informacjami o tej przyczepie aby można było zacząć myśleć o budowie.

Mam zamiar zostawić sam spód, bo reszta nadaje się tylko na złom. W 7tys.zł powinienem się zmieścić aby obudować i zarejestrować

Zastanów się http://moto.allegro.pl/przyczepy-gastronomiczne-18539?order=p ja bym tego nie naprawiał.:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może przeczytaj te krótkie opracowanie odn naszej lawety i przemyśl sprawę remontu :?

http://www.czarprlu.pl/?p=1144

Może się troszkę czepiam, ale co ma temat remontu zabytkowej prawie lawety

 

do remontu lub przebudowy przyczepy. Samolot też ma podwozie i koła.

 

 

Myślę sobie , że remont tych pojazdów to jednak inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma jedno do drugiego, że obrazuje ilość prac, które trzeba było wykonać przy remoncie i jego zakres jako taki, mimo że na początku laweta/przyczepa/taczanka czy co tam jeszcze wyglądała dość dobrze. Że zabierając się do staroci trzeba dysponować wiedzą, warsztatem, umiejętnościami i że przede wszystkim pochłania to masę kasy.

I że nie zawsze warto :)

Edytowane przez Rudiger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rudiger- pełna zgoda, że remont każdego starocia jest

 

kosztowny i pełen niespodzianek. Przeważnie niemiłych.

 

Przy odrestaurowaniu prawie zabytku- jak napisałeś, prędzej

 

czy później prawdopodobnie okaże się opłacalny.

 

Napisałem i podtrzymuje swoje zdanie, że remont lawety

 

ma się nijak do remontu przyczepy. W starszych

 

przyczepach zawieszenie przeważnie wymaga drobnych

 

poprawek, Natomiast zbutwiałe ściany to jest wyzwanie.

 

Nie wspomnę o wodzie, wc, ogrzewaniu, elektryce, itd.

 

Jeszcze raz napiszę. Remont lawety to pryszcz do remontu

 

przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam po długiej przerwie. Mimo wielu zniechęcających komentarzy dopiełem  swego i przyczepę postawiłem na nogi. Jest zarejestrowana na DMC 800kg masa własna 710kg (z lodówką, zamrażarką i okapem). Do rejestracji przyczepy o DMC powyżej 750kg rzeczywiście jest potrzebna opinia rzeczoznawcy + ważenie, ale zważyć ją można wszędzie gdzie mają wagę elektroniczną.
Ja zważyłem ją na złomie i kwitek z pieczątką wystarczył. Sam proces rejestracji jest pokręcony i bez małego łamania prawa się nie obejdzie.
Aby rzeczoznawca wydał opinię potrzebny jest kwit z wagi (trzeba pocichu pojechać i zważyć)
W wydziale komunikacji składa się wniosek o nabicie numeru nadwozia, tam też składa się oświadczenie pod odpowiedzialnością karną, że zbudowało się przyczepę z własnego materiału.
Z tym kwitkiem trzeba pojechać na stację diagnostyczną. Po nabiciu numerów dostaje się kwitek i można złożyć wniosek o czasową rejestrację w celu dokonania przeglądu.
Po badaniu składa się wniosek o rejestrację i otrzymujemy miękki dowód :)

Koszt budowy z rejestracją ok 8500zł
 

post-11258-0-10916500-1371968596_thumb.jpg

post-11258-0-31849900-1371968625_thumb.jpg

post-11258-0-02012900-1371968654_thumb.jpg

post-11258-0-81903800-1371968688_thumb.jpg

post-11258-0-94018000-1371968845_thumb.jpg

post-11258-0-47206900-1371968857_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.