Skocz do zawartości

Peugeot 807 i DMC przyczepy z hamulcem


mafik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem nowy na forum, co chyba widac po ilosci wypowiedzi. Nie mniej jednak zaczalem torche czytac po forum i znalazlem jeden watek w ktorum nasz kolega wypowiada sie na temat samochodow Peugeot 807 i pochodnych (Citroen C8, Fiat Ullyse, Lancia Phedra), ze wszystkie sprowadzane auta maja limitowane DMC w DR do 1378 kg (bodajrze). Niestety mnie tez taka dopadlosc trafila, ale zastanawiam sie, jak z tym powalczyc, w koncu dokument to dokument i Policjant nie zrozumie, ze samochod jest homologowany do 1850, tylko w WK sie pomylili (a w zasadzie nie w WK gdzies tam w Starostwie Powiatowym przy wydawaniu pierwszej Karty Pojazdu :)

 

W zalaczniku wydruk z instrukcji obslugi pojazdu, co zamierzam jeszcze potwierdzic swiadectwem homorogacyjnym (ktore musze wyciagnac od Peugeot Polska), ze te auta powinny miec wiecej w DR niz te 1378 kg.

 

Dzisiaj uderze do WK i podpytam o ten przypadek, a jak nie otrzymam odpowiedzi wiazacej (zazadam takiej oczywiscie na pismie), to polece z geba do Peugeot Polska.

 

Trzymajcie kciuki, bo tu rozchodzi sie o duze kilogramy, ktore w chwili obecnej bardzo mnie limituja, jesli chodzi o zakup przyczepy moich marzen.

 

Pzdr, Marcin.

INFOTEC - Peugeot Servicebox.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Bodzioklb mógłby się tu wypowiedzieć. Z tego co pamiętam w swoim Sharanie też robił w tym roku jakieś zmiany pod kątem DMC na haku. Napisz do niego na PW.

 

 

 

 

u mnie w dowodzie rejestracyjnym byl "błąd"...

 

a jeśli chodzi o francuzy, to tutaj pole manewru jest zamkniete

- auta ktore jako nowe byly sprzedane jako sobowe maja duzo na haku - 1600-1800

- te co byly sprzedawane nowe jako "kratka" tzn ciezarowe sa homologowane znacznie mniej - 1300-1400kg... i tego nie przeskoczysz bo w wyciagu z homologacji bedziesz mial tez "mało" kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dowodzie rejestracyjnym byl "błąd"...

 

a jeśli chodzi o francuzy, to tutaj pole manewru jest zamkniete

- auta ktore jako nowe byly sprzedane jako sobowe maja duzo na haku - 1600-1800

- te co byly sprzedawane nowe jako "kratka" tzn ciezarowe sa homologowane znacznie mniej - 1300-1400kg... i tego nie przeskoczysz bo w wyciagu z homologacji bedziesz mial tez "mało" kg

 

Bodzio, ale wystarczy zmienić przeznaczenie z ciężarowego na osobowe - tj. zlikwidować kratkę (faktura od firmy która się tym zajmuje), uzyskać wpis diagnosty, potem do WK i już należy patrzeć w homologację auta osobowego...

Więc wydaje mi się, że jest to do przejścia.

 

Z francuzami była (jest?) inna historia. Tam suma DMC na haku i DMC pojazdu była inna (większa) od sumy DMC zestawu. Użytkownik miał możliwość jechać bardziej obciążonym pojazdem z lżejszą przyczepą, bądź odwrotnie - mniej załadowany pojazd i cięższa przyczepa - byleby nie przekroczyć DMC zestawu. Niestety nasze WK i diagności często robili tak, że od DMC zestawu odejmowali DMC pojazdu i tę najmniejszą wartość wpisywali jako DMC przyczepy. Stąd te kwiatki.

Więcej o tym problemie na pewno wie Karlik - może warto go dopytać... mafik, próbuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio, ale wystarczy zmienić przeznaczenie z ciężarowego na osobowe - tj. zlikwidować kratkę (faktura od firmy która się tym zajmuje), uzyskać wpis diagnosty, potem do WK i już należy patrzeć w homologację auta osobowego...

Więc wydaje mi się, że jest to do przejścia.

 

 

niby tak... ale to o czym piszesz zmieni nam przeznaczenie auta

 

a o ile sie orientuje to wyciag ze swiadectwa homologacji jest wg VIN - a tam DMC przyczepy bedzie nie zmienione... fabryczna komologacja dla takich aut byla lipna jesli chodzi o cepke

 

kiedys sie orientowalem w tym temacie bo chodzilo mi takie autko po glowie i w ASO Citroena, Renault odpowiedz byla taka sama: O.1 w DR jest nie do ruszenia

 

a tak z innej beczki

 

jesli autko bylo sprowadzone do PL jako ciezarowe i zmienimy je na osobowke - jak sie ma do tego akcyza?

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoją Renówką też miałem taki problem. Sprawę rozwiązałem następująco:

- wyciąg ze świadectwa homologacji z Renault Francja (Renault Polska nie chciało wydać, bo auto z prywatnego importu)

- ze świadectwem do diagnosty (nie każdy chciał to zrobić). Uzyskałem dokument o zmianach technicznych

- z tym dokumentem do Wydziału Komunikacji

I tak mam nareszcie poprawne wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - napotkalem pierwsza sciane. Pomijam WK, bo oni tylko przepisuja wartosci z KP (ale klody tez mi rzucaja pod nogi).

Tabliczka znamionowa mowi wyraznie, ze DMC pojazdu 2505, DMC zestawu pojazdow 3830 i to jest wiazace dla diagnosty.

Jedynym ratunkiem, jest sciagniecie wyciagu ze swiadectwa homologacji dla mojego pojazdu i dopiero udanie sie z tym do OSKP (i to nie poze byc pierwsza lepsza, tylko koniecznie Okręgowa).

 

Jutro kontynuuje walke, bo nie poddam sie tak latwo, ale obawiam sie, ze moze byc krucho :(

 

Pzdr, Marcin.

 

p.s: Blazey - jak zalatwiales wyciag od Renault Francja ??? Jakis drafcik by sie przydal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie dokumenty z Renault Francja można załatwić przez internet:

 

http://www.renault.fr/contact/contact-direct/attestation-src.jsp

 

Koszt to 95 euro, ale można tą kwotę odzyskać. Prawo francuskie mówi, że wszystkie zamówione przez internet rzeczy możesz zwrócić w ciągu 7 dni.

Więc jak dostałem dokument to szybko do diagnosty, on wystawił mi zaświadczenie, a ja oryginał homologacji odesłałem do Francji.

Czekam teraz na zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki

jesli autko bylo sprowadzone do PL jako ciezarowe i zmienimy je na osobowke - jak sie ma do tego akcyza?

 

Cześć,

Do tej pory nic nie zapłaciłem minęło już 5 lat ;)

Z tym, że kto inny sprowadził auto jako ciężarowe a ja je zakupiłem od tej Firmy i przerobiłem jako osobowe(5-cio) chyba wszystko 360 Pln to kosztowało.

W sumie fotel tylni i pasy tylko sprawdzili a Fakturę sami wystawili w tej cenie i przegląd dodatkowy bo to OSKP wykonała i z ich papierami do wydziału komunikacji biegniesz i po temacie.Cieszysz się jak dziecko z osobówki :jump:

 

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jestem nowy na forum, co chyba widac po ilosci wypowiedzi. Nie mniej jednak zaczalem torche czytac po forum i znalazlem jeden watek w ktorum nasz kolega wypowiada sie na temat samochodow Peugeot 807 i pochodnych (Citroen C8, Fiat Ullyse, Lancia Phedra), ze wszystkie sprowadzane auta maja limitowane DMC w DR do 1378 kg (bodajrze). Niestety mnie tez taka dopadlosc trafila, ale zastanawiam sie, jak z tym powalczyc, w koncu dokument to dokument i Policjant nie zrozumie, ze samochod jest homologowany do 1850, tylko w WK sie pomylili (a w zasadzie nie w WK gdzies tam w Starostwie Powiatowym przy wydawaniu pierwszej Karty Pojazdu :)

 

W zalaczniku wydruk z instrukcji obslugi pojazdu, co zamierzam jeszcze potwierdzic swiadectwem homorogacyjnym (ktore musze wyciagnac od Peugeot Polska), ze te auta powinny miec wiecej w DR niz te 1378 kg.

 

Dzisiaj uderze do WK i podpytam o ten przypadek, a jak nie otrzymam odpowiedzi wiazacej (zazadam takiej oczywiscie na pismie), to polece z geba do Peugeot Polska.

 

Trzymajcie kciuki, bo tu rozchodzi sie o duze kilogramy, ktore w chwili obecnej bardzo mnie limituja, jesli chodzi o zakup przyczepy moich marzen.

 

Pzdr, Marcin.

W tym pliku masz nieścisłość. DMC zespołu z przyczepą - 3850kg, DMC pojazdu 2505kg, Masa przyczepy z hamulcami (zakładam, że DMC przyczepy) 1850kg.

A teraz proszę: 3850-2505= 1345 :swiety:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym pliku masz nieścisłość. DMC zespołu z przyczepą - 3850kg, DMC pojazdu 2505kg, Masa przyczepy z hamulcami (zakładam, że DMC przyczepy) 1850kg.

A teraz proszę: 3850-2505= 1345 :swiety:

 

kmgtaxi, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem - aż głupio siebie cytować :P

 

Z francuzami była (jest?) inna historia. Tam suma DMC na haku i DMC pojazdu była inna (większa) od sumy DMC zestawu. Użytkownik miał możliwość jechać bardziej obciążonym pojazdem z lżejszą przyczepą, bądź odwrotnie - mniej załadowany pojazd i cięższa przyczepa - byleby nie przekroczyć DMC zestawu. Niestety nasze WK i diagności często robili tak, że od DMC zestawu odejmowali DMC pojazdu i tę najmniejszą wartość wpisywali jako DMC przyczepy. Stąd te kwiatki.

Więcej o tym problemie na pewno wie Karlik ...

Edytowane przez szadok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jesli autko bylo sprowadzone do PL jako ciezarowe i zmienimy je na osobowke - jak sie ma do tego akcyza?

 

nijak :-)

jest chyba jakiś "okres karencji" czy jak to zwał ............. ale sprawdzę jutro lub pojutrze jak będę w biurze i dam znać. Jak zapomnę to Bodzio przypomnij mi na priv.

Osobiście też robiłem taki "myk" bo moja kia po przywiezieniu była 5 osobowa i ciężarowa (miała nawet VAT-1 ale nie wpisywałem na środki trwałe) przy imporcie tylko VAT i to drobny a po 2 latach mniej więcej zrobiłem na osobówkę 7 osób (przed wyjazdem na kajaki bo jechaliśmy w 6 osób przez pół europy). Na dzień dzisiejszy jest to osobówka 7 osób .................... z tym że z fabryki tak właśnie wyszła tylko Duńczycy robili ją pod ciężarówkę 2 osobową ( w Danii podobne przepisy vat-owskie jak u nas stąd VAT-1 UE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.